Nintendo Wii: Pytania i odpowiedzi
Przed wami pierwszy materiał z naszego cyklu konsolowych FAQ-ów. Na pierwszy ogień idzie wszystko to, co chcielibyście wiedzieć o Wii, a o co baliście się spytać.
Wii a Internet
Do czego przydaje się Internet w Wii?
Obecnie nie ma na Wii gier, które umożliwiałyby rozgrywkę dla wielu graczy za pośrednictwem sieci. Tego typu atrakcje zapowiedziane są na dalszą część 2007 roku. Używanie serwerów Nintendo ma być darmowe.
Podłączenie Wii do Internetu pozwala nam na korzystanie z dodatkowych kanałów, dostępnych z poziomu menu głównego konsoli: sklepu z grami na Virtual Console, prognozy pogody, wiadomości ze świata, a także przeglądarki stron WWW. Regularnie pojawiają się też aktualizacje firmware’u konsoli.
Czego potrzebuję, by podłączyć Wii do Internetu?
W konsoli domyślnie znajduje się adapter Wi-Fi, który umożliwi ci podłączenie do sieci bezprzewodowej. Jeśli nie masz w domu sieci Wi-Fi, będziesz musiał zakupić tzw. LAN Adapter. Urządzenie to stanowi przejściówkę pomiędzy portem USB konsoli a standardowym kablem Ethernetowym. Poniżej prezentujemy modelową konfigurację Internetu w konsoli, dokonaną na przykładzie Liveboxa TP (routera z funkcją Wi-Fi, opcjonalnie dostarczanego przez TPSA do Neostrady TP).
Jak uruchomić Internet na Liveboksie TP?
1. Przejdź do Wii Settings -> Internet -> Connection Settings.
2. Jednocześnie Wii obsługiwać może 3 połączenia. Wybierz jeden z dostępnych slotów, np. Connection 1.
3. Wybierz opcję Wireless Connection (zakładamy, że włączamy się do sieci bezprzewodowej).
4. Wybierz opcję Search for an Access Point.
5. Twoja sieć bezprzewodowa powinna zostać znaleziona i wypisana na liście. Kliknij na niej.
6. Sieć najprawdopodobniej zabezpieczona jest kluczem. W przypadku Liveboksa, domyślnym zabezpieczeniem jest 128-bitowy klucz WEP. Aby go poznać, musisz zalogować się na panel administracyjny swego routera i odszukać odpowiednią pozycję. W przypadku Liveboksa, po zalogowaniu idź przez Sieć Bezprzewodowa -> Konfiguracja WEP.
7. Podany w konfiguracji routera będzie miał strukturę poprzedzielaną dwukropkami, np. „fd:a3:de:c4:7e:ff:15:6e:ff:a6:d9:1a:9f”. Do Wii musisz go wpisać bez dwukropków, tzn. w naszym przykładzie byłoby to „fda3dec47eff156effa6d91a9f”.
8. Po zapisaniu ustawień wykonany zostanie test połączenia. Jeśli wszystko się zgadza, zakończy się on pomyślnie.
UWAGA: Istnieje możliwość ręcznej konfiguracji połączenia, a także ustalenia dla konsoli stałego numeru IP. W tym momencie nie jest to potrzebne (patrząc od strony Wii), choć w przyszłości może być przydatne ze względu na możliwości gry poprzez Internet.