Prawo Jazdy ABCD v3.0
Kolejna wersja produktu Marksoftu, oznaczona numerkiem 3.0, zawiera w sobie wszystkie pytania testowe wedle stanu prawnego na dzień 1 marca b.r., co jednocześnie oznacza, iż korzystając z tego programu, nie pominiemy żadnej egzaminacyjnej kwestii.
Ten wspaniały dzień w grudniu poprzedniego roku, w którym danym mi było odebrać nowiuteńki, błyszczący, a przede wszystkim – dający wreszcie jakże upragnione możliwości kartonik zwany prawem jazdy, będzie tkwił w mej pamięci jeszcze przez dłuuugi czas. Aby jednak na równie długo w naszych głowach nie zapadło już nieco mniej urocze wspomnienie stresu związanego z wkuwaniem testów, czy oblewaniem (bynajmniej nie w pozytywnym tego słowa znaczeniu:>) kolejnych egzaminów, zawczasu powinniśmy zaopatrzyć się w środki pozwalające temu zaradzić. Jednym z nich może okazać się program „Prawo Jazdy ABCD”.
Kolejna wersja produktu Marksoftu, której roboczym numerkiem okazuje się być 3.0, zawiera w sobie wszystkie pytania testowe wedle stanu prawnego na dzień 1 marca b.r., co jednocześnie oznacza, iż skorzystawszy zeń możemy być pewni, że nie ominie nas żadna aktualnie obowiązująca na egzaminie kwestia .
Sam program podzielony jest na 6 działów, których dokładna charakterystyka przedstawia się następująco:
Nauka – W zakres tego działu wchodzą:
Podręcznik, dzięki któremu stopniowo poznajemy tajniki ruchu drogowego. Warto nadmienić, iż nasze działanie nie sprowadza się tu li tylko do czytania kolejnych „stron”. Dzięki łączom hypertekstowym mamy bowiem możliwość bezpośredniego ‘przeskakiwania’ do opisu interesującego nas zagadnienia. Całość okraszona jest – nieruchomymi, niestety – ilustracjami obrazującymi daną sytuację na drodze, czy też problemy pośrednio jej dotyczące.
Kodeks drogowy, czyli swoistą „konstytucję” dla kierowcy, do której zaglądnąć pewnikiem warto będzie i po zaliczeniu końcowego egzaminu.
Plac manewrowy. Legendarne już „mierzenie linijką”, czy inne, świadczące o niskim poczuciu własnej wartości (ghe, ghe) i ciężkich przeżyciach z dzieciństwa (buehehe – przepraszam, już nie będę;) praktyki stosowane przez niektórych egzaminatorów spędzają sen z powiek niejednemu z przyszłych mistrzów kierownicy. Aby zawczasu poznać każdy zakątek placu manewrowego, warto zaglądnąć właśnie tutaj. To – już w połączeniu ze solidnym treningiem na prawdziwym placu - z pewnością pomoże, abyśmy w „dniu sądu” nie przegrali na samym starcie.
Punkty karne za popełnione wykroczenia. To już nic więcej, niż tabela informująca nas, co grozi za złamanie danego przepisu.
Testy – Pytania testowe stanowią oczywiście najważniejszą część programu. Zasadniczo testy tu zamieszczone nie różnią się niczym od tych, które przyjdzie nam zaliczać (lub też nie) podczas właściwego egzaminu. W zależności od preferencji możliwym jest zarówno kolejne, jak i losowe ich przechodzenie, a także ustawienie sprawdzania poprawności udzielanych odpowiedzi na automatyczne (prawidłowe opcje znamy tuż po zgłoszeniu swojej odpowiedzi), jak i symulacyjne (dopiero po ostatnim pytaniu w serii poznajemy łączny rezultat naszych wysiłków)
Jak sama nazwa programu wskazuje, do czynienia mamy tu nie tylko z testami z kategorii „B”, lecz także i „A” (motory), „C” (ciężarówki) oraz „D” (autobusy). Do tego dochodzą również „testy użytkownika”, czyli ew. zdefiniowane przez nas samych. Co prawda podczas osobistej nauki – jeszcze z wykorzystaniem wersji sygnowanej cyferką 1.0 - nie korzystałem z tej opcji w ogóle, nie zmienia to jednakże faktu, iż części z Was pewnie przypadnie ona do gustu.