Rozdział pierwszy - Paryż | Opis przejścia | Yesterday Origins
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
W rozdziale pierwszym trafiasz do Paryża, gdzie sterując na przemian Johnem i Pauline, wykonujesz następujące zadania:
- Rozwiąż drobny problem kosmetyczny
- Przygotuj prezent i potrzebne dokumenty dla potencjalnej klientki Johna i Pauline
- Sprawdź, jaka książka znajduje się w kopercie
Rozwiąż drobny problem kosmetyczny
Rozejrzyj się po sypialni. Z nocnej szafki przy łóżku weź żeton do nowojorskiego metra oraz dziennik ojca Pauline. W ekwipunku dokonaj oględzin postaci Johna.
Obserwacja Johna:
- lewe oko (z perspektywy gracza);
- lewa dłoń (w pozycji z boku);
- prawa strona głowy (w pozycji z boku).
Następnie w ekwipunku wybierz komórkę Johna. Kliknij białe kółko pulsujące w jej górnej części (po lewej). Wysłuchaj i obejrzyj wiadomość, którą John nagrał do samego siebie. W efekcie w ekwipunku pojawi się informacja o stronie WWW Johna.
Zatwierdź (LPM) przejście na sterowanie Pauline i porozmawiaj z Johnem (możesz potem wrócić do sterowania mężczyzną i zagadnąć swoją dziewczynę stojącą przed lustrem w łazience - poruszone zostaną inne tematy, a także przyjrzeć się jej jako John i wysłuchać jego komentarzy na jej temat). Obejrzyj mężczyznę w zbliżeniu, a komentarze z perspektywy Pauline będą inne niż poprzednie. Przyjrzyj się również postaci bohaterki w ekwipunku.
Obserwacja Pauline:
- prawe oko (z perspektywy gracza);
- usta;
- brzuch;
- tatuaż na plecach.
Wróć do łazienki i rzuć okiem na lustro - bohaterka zauważy zmarszczki pod oczami (w ekwipunku pojawi się stosowna informacja - zmarszczki). Otwórz szafkę w łazience i z górnej półki zabierz lakier do włosów oraz podróżną suszarkę, a z dolnej - krem przeciwstarzeniowy. W ekwipunku rozłącz suszarkę na dwie części wzdłuż wyraźnej linii łączenia. Wyjmij ukryty w środku pistolet. Następnie obróć krem wieczkiem ku sobie i odkręć je, po czym wyciągnij zakamuflowany w kremie nabój. Wreszcie obróć lakier tak, by zdjąć jego denko, i zabierz schowany wewnątrz tłumik. Teraz wetknij nabój do pistoletu, po czym dokooptuj do tego zestawu tłumik.
Przejdź pod prysznic (prawy brzeg ekranu). W zbliżeniu na prysznic dołącz do kombinacji informację o zmarszczkach oraz załadowany pistolet z tłumikiem.
(Jeśli w mieszkaniu Johna i Pauline przełączyłeś się między bohaterami nie więcej niż 2 razy, otrzymasz osiągnięcie Optymalizacja sypialni).
Przygotuj prezent i potrzebne dokumenty dla potencjalnej klientki Johna i Pauline
Znalazłszy się jako Pauline w warsztacie, masz zrobić zdjęcie wielkiego japońskiego posągu Nio, który powinien zainteresować Victorię Baxter, oraz odnaleźć certyfikat rzeczonej rzeźby, schowany gdzieś prawdopodobnie przez ojca dziewczyny.
Podejdź do stojącej pod oknem ozdobnej skrzyni, odemknij zabezpieczające ją zatrzaski (z lewej i prawej strony frontu), po czym spróbuj przesunąć sworzeń blokujący sztabę (pomiędzy zatrzaskami) - nie da się. Weź leżący na stoliku z narzędziami (na lewo od skrzyni) młotek (trzeba przesunąć widok w dół) i spróbuj potraktować nim sworzeń - Pauline stwierdzi, że potrzebne jest do tego delikatniejsze narzędzie (w ekwipunku pojawi się informacja o młotku).
Wyjdź na zewnątrz i porozmawiaj z opartym o vana Borysem na wszystkie tematy (albo w zbliżeniu na niego użyj ikonki młotka) - w efekcie odzyskasz gumowy młotek.
Obserwacja Borysa:
- apaszka na głowie;
- napis na koszulce;
- dżinsy (lewe - z perspektywy gracza - udo);
- prawy rękaw T-shirtu (przy sterowaniu Johnem).
Możesz też ponownie przeprowadzić obserwacje Pauline i Johna, zarówno z perspektywy ich samych, jak i współpartnera, część komentarzy będzie inna niż poprzednio.
Obserwacja Pauline:
- usta;
- brzuch;
- lewy (z perspektywy gracza) but;
- lewe oko (w pozycji z boku).
Wróć do warsztatu i w zbliżeniu gumowym młotkiem stuknij w sworzeń uniemożliwiający otwarcie skrzyni. Z wnętrza skrzyni zabierz aparat fotograficzny (po lewej) i specjalistyczną lupę ojca Pauline (po prawej). Podejdź do posągu Nio i dokładnie obejrzyj rzeźbę, zwracając uwagę na zaciśnięte wargi, uniesioną lewą (z perspektywy gracza) dłoń, ozdobę na piersiach, prawy sutek, coś w rodzaju maczugi w opuszczonej prawej ręce i ozdobną podstawę posągu. (Jeśli spróbujesz połączyć wolną rękę rzeźby z młotkiem, otrzymasz osiągnięcie Bóg burz). Spróbuj zrobić Nio zdjęcie - okaże się, że w aparacie nie ma karty pamięci (stosowna informacja w ekwipunku).
Wyjdź na zewnątrz i przejdź na zaplecze sklepu z antykami przez nieco uniesione opuszczane drzwi (na lewo od vana). Porozmawiaj z Johnem na wszystkie tematy - obieca poszukać rzeczonej karty.
Obserwacja Johna:
- lewe (z perspektywy gracza) oko;
- lewy but;
- lewa dłoń (w pozycji z boku);
- włosy z tyłu głowy.
Przełącz sterowanie na Johna. On z kolei ma przygotować prezent dla potencjalnej klientki. W efekcie szukania w necie informacji o Baxter w ekwipunku pojawi się stosowna ikonka. (Jeśli przy aktywnym ekranie laptopa użyjesz ikonki WWW, dostaniesz się na stronę internetową Johna, gdzie można przeczytać umieszczone tam przez niego ku pamięci ważne dla niego informacje - swego rodzaju skrót wydarzeń z poprzedniej gry).
W poszukiwaniu karty pamięci obejrzyj laptop - przy zbliżeniu na klawiaturę przesuń go tak, by było widać jego lewy bok. Zabierz wystającą z niego kartę pamięci.
Następnie przyjrzyj się czekającym na odbiór przez jednego z antykwariuszy przedmiotom przygotowanym w centrum pomieszczenia. Kliknij gramofon - przywołasz wspomnienie, którego John nie potrafi umiejscowić w czasie. Weź ciemnobrązowe pudełko na prezent leżące na tekturowym pudle (po prawej).
Przejdź do wystawowej części sklepu (drzwi w centrum ekranu). Weź fajkę leżącą na podstawce pomiędzy azteckimi figurkami (tuż przy drzwiach). Zainteresuj się też stojącą na wielkiej ladzie drukarką. Okaże się, że brak w niej tuszu (w ekwipunku pojawi się informacja "wkład atramentowy"). Z pudła stojącego z lewej strony lady zabierz papier do pakowania towaru (u góry) i sklepową wizytówkę (u dołu).
Wróć na zaplecze, wyjdź na zewnątrz (odsunięte opuszczane drzwi przy galerii) i porozmawiaj z Borysem na wszystkie tematy - oczywiście zapytaj go o tusz do drukarki, który Borys szczęśliwie zakupił. (Jeśli kilkakrotnie poprosisz go o przeparkowanie vana - do wyczerpania wszystkich opcji dialogowych - otrzymasz osiągnięcie Chwila moment). Przejdź na zaplecze sklepu, skąd skieruj się do części dla klientów i zainstaluj tusz w drukarce - tym samym Johnowi uda się wydrukować pieczęć rodową Victorii Baxter, której wzór znalazł w internecie. W ekwipunku połącz ją z fajką - dowiesz się, że John na przeznaczonej na prezent fajce chce namalować ten właśnie wzór.
Idź na zaplecze i wejdź na galerię. Obejrzyj tam celtycki krzyż zrekonstruowany przez Petita, stojący w prawym rogu przy drzwiach (obręcz, kółko pomiędzy ramionami krzyża i skrytkę w podstawie) - w ekwipunku pojawi się informacja o krzyżu. Wyjdź na zewnątrz i maszeruj do Pauline. Wręcz jej kartę pamięci. Porozmawiaj z nią na kolejne tematy - John poprosi ją o namalowanie wzoru na fajce (fajka i kartka z literą B trafią do ekwipunku dziewczyny). Koniecznie porusz kwestię krzyża z niespodzianką, dzięki temu Pauline będzie mogła odnaleźć certyfikat autentyczności rzeźby.
Przełącz się na sterowanie dziewczyną. Podejdź do półek nad stolikiem z narzędziami (na lewo od okna). Przyjrzyj się zdjęciu ojca postawionemu na górnej półce - Pauline przypomni sobie jego wypowiedź dotyczącą najważniejszych lat jego życia (stosowna informacja w ekwipunku). Ze stojącej obok puszki weź cieniutki pędzelek. Z półki poniżej zabierz tusz (po lewej) i utrwalacz w sprayu przyspieszający jego wysychanie (po prawej).
W ekwipunku wybierz lupę ojca zabraną wraz z aparatem ze skrzyni. Dokooptuj do niej fajkę, wzór pieczęci Baxter, tusz i pędzelek. Fajkę z namalowanym na niej wzorem spryskaj utrwalaczem.
Podejdź do posągu Nio i w zbliżeniu przyjrzyj się ozdobnej podstawie. Powiąż ją z informacją o ważnych dla ojca latach, a Pauline uda się otworzyć skrytkę, w której znajdzie certyfikat potwierdzający autentyczność rzeźby. Teraz załaduj kartę pamięci do aparatu i zrób zdjęcie Nio.
Opuść warsztat i maszeruj do sklepu. Pogadaj z Johnem o wakacjach, po czym wręcz mu ozdobioną fajkę, certyfikat i kartę pamięci zawierającą zdjęcia Nio. Przełącz sterowanie na Yesterdaya. W ekwipunku wybierz pudełko na prezent, do którego dołóż papier do pakowania, fajkę i sklepową wizytówkę. Masz już wszystko, by pojechać do Victorii Baxter.
(Jeśli przygotowując się do wizyty u Baxter, przełączysz się między postaciami nie więcej niż 5 razy, zdobędziesz osiągnięcie Optymalizacja zakupów).
Sprawdź, jaka książka znajduje się w kopercie
Znalazłszy się przed posiadłością Baxter, w zbliżeniu naciśnij przycisk domofonu widniejącego z lewej strony kamiennego obramowania drzwi. Niezależnie, czy skłamiesz, czy powiesz prawdę na pytanie o to, czy byłeś umówiony, i tak musisz nacisnąć przycisk raz jeszcze - jednak faktycznie trzeba odczekać chwilę, mniej więcej tyle, ile zajmie sprawdzenie aktywnych punktów przy wejściu.
Na miejscu porozmawiaj z Victorią Baxter, wybierając opcje dialogowe wedle uznania. W trakcie pogawędki otrzymasz wizytówkę kobiety. Kiedy Victoria wyjdzie, rozejrzyj się po pomieszczeniu. Na stoliku w kopercie zapewne leży książka o średniowiecznej sekcie satanistycznej, o której Baxter wspomniała przed chwilą. Koniecznie musisz zobaczyć, co to za pozycja, czyli otworzyć kopertę, nie pozostawiając żadnych śladów.
W tym celu podejdź do stojącego po lewej kamiennego samuraja w żelaznej zbroi i w zbliżeniu zabierz mu trzymaną w lewej (z perspektywy gracza) dłoni katanę. Teraz przejdź do oszklonego pomieszczenia z fortepianem i przyjrzyj się stojącej na prawo od niego roślinie doniczkowej - weź pozostawiony z jej prawej strony spryskiwacz, a na wizytówkę Baxter nabierz z prawej łodygi rośliny trochę żywicy. (Jeśli wcześniej na zapleczu sklepu wysłuchałeś melodii na gramofonie, a teraz zasiądziesz do fortepianu, by ją zagrać, otrzymasz osiągnięcie Melodia rudzielca).
Wróć do stolika i najpierw spryskaj nieco kopertę wodą (w ekwipunku pojawi się ikonka symbolu Y), następnie otwórz ją kataną, a na koniec dołącz do tego zestawu kartę z żywicą, by zakleić kopertę.
(Za dowiedzenie się, jaka książka znajduje się w kopercie, otrzymasz osiągnięcie Spuścizna po Hyperborei).