Prolog | Opis przejścia | Yesterday Origins
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Uwolnij się z kajdan
Podejdź do okratowanych drzwi celi (po lewej), na których wyświetla się strzałka. Kliknij ją - pojawi się widok na sąsiednie pomieszczenie, w którym drzemie strażnik. Kliknij strażnika - masz dwie możliwości: przyjrzeć się mu w zbliżeniu i z nim porozmawiać (odpowiednio ikonki lupy i dymku nad postacią strażnika). Podczas oglądania strażnika klikaj pulsujące białe kółka na jego sylwetce.
Obserwacja strażnika:
- szrama na lewym (z perspektywy gracza) policzku;
- czerwone plamy na brzuchu (po prawej);
- klamra od paska;
- kufel w prawej ręce (trzeba obrócić postać bokiem);
- lewa dłoń (w pozycji bokiem).
W trakcie rozmowy wyczerp wszystkie tematy - kiedy poruszysz którąś z trzech kwestii: "syn szatana", "nadprzyrodzona moc" albo "niewinność", w ekwipunku pojawi się informacja (można je wykorzystywać jak przedmioty) o tym, że strażnik jest niedowiarkiem; kiedy porozmawiasz o znajdującej się w celi świni, pozyskasz informację o krwi.
Wróć do widoku celi (strzałka na okratowanych drzwiach).
Przyjrzyj się oświetlonemu miejscu o kolistym kształcie w głębi celi. Po odsunięciu się kraty u góry spadnie tam przymocowany do liny trup Alonso, syna kucharza. Zbadaj go.
Obserwacja wiszących zwłok Alonso:
- górna część liny;
- brak pulsu na szyi;
- nos;
- węzeł liny (przy lewym - z perspektywy gracza - ramieniu).
Obserwacja leżących zwłok Alonso:
- policzek;
- brak pulsu na szyi;
- rolka pergaminu na piersiach;
- łata na ubraniu na klatce piersiowej;
- sakiewka przytroczona do pasa.
W trakcie badania zwłok w ekwipunku pojawi się informacja o możliwości wykorzystania ubrania Alonso (nos albo policzek) oraz diabelska jadowita ropucha i rolka pergaminu. W zbliżeniu obróć tę ostatnią, tak by można było rozwiązać tasiemkę i odczytać treść wiadomości. Zabierz podłużny kawałek metalu, który był do niej dołączony. Na koniec rzuć okiem na linę wiszącą nad Alonso.
W ekwipunku kliknij ikonkę bohatera (pośrodku) i przyjrzyj mu się w zbliżeniu.
Obserwacja Miguela:
- ślad na lewym (z perspektywy gracza) policzku;
- lewe ramię;
- lewe przedramię (z boku);
- prawa dłoń (z boku);
- prawe kolano;
- kajdany na lewej nodze;
- kostka lewej nogi (z boku, po zdjęciu kajdan).
Przy zbliżeniu na kajdany (tak by było widać na nich białe pulsujące kółko) kliknij w ekwipunku pozyskany przed chwilą kawałek metalu - Miguel uwolni się od łańcucha.
Ucieknij z celi
Podejdź do drewnianej półki przy ścianie (na lewo od paleniska). Weź leżący na niej (po prawej) kawałek płótna. Przesuwając widok w lewo, zauważ wyryty na półce symbol szatana. Zabierz stojący na lewo od niego pusty kufel. Dostrzeż zaschniętą krew (jeszcze bardziej po lewej).
Zbadaj też kocioł (po prawej; dodatkowy temat w rozmowie ze strażnikiem) - jego wnętrze, środkową część i palenisko. Rzuć okiem na dyby w prawym dolnym rogu ekranu (dodatkowy temat w rozmowie ze strażnikiem).
Zabierz oparty o filar żelazny pręt oraz leżące w dole ekranu narzędzie tortur (tzw. hiszpańskie buty). Wreszcie przyjrzyj się świni.
Obserwacja świni:
- miejsce nieco powyżej ryja;
- brzuch;
- kajdany na tylnej nodze.
Przejdź do widoku na pomieszczenie ze strażnikiem. Przyjrzyj się kapturowi z rogami wiszącemu na ścianie tuż przy kracie (obu rogom jelenia i dziobowi kruka), stojącej w rogu żelaznej dziewicy (dodatkowy temat w rozmowie ze strażnikiem), znajdującej się obok fladze inkwizycji i wyjściu z lochu oraz beczce z piwem - na prawo od strażnika. (Jeśli użyjesz posiadanego kufla w zbliżeniu na beczkę, otrzymasz osiągnięcie Happy Hour). Porozmawiaj z mężczyzną na nowe tematy. Wróć do widoku na celę.
W ekwipunku kliknij kufel, a potem ropuchę i ikonkę strażnika.. Pozyskasz w ten sposób jad ropuchy. (Jeśli spróbujesz włożyć ropuchę do kociołka, otrzymasz osiągnięcie Przepis wiedźmy). Teraz w zbliżeniu na kocioł, a konkretnie na palenisko, wetknij w nie żelazny pręt i rozżarzony przytknij do brzucha świni (w zbliżeniu na tenże). Kiedy strażnik rzuci swoim kuflem, by uciszyć zwierzę, podmień kufel mężczyzny (leży tuż przy kracie) na ten z jadem (w zbliżeniu na kufel strażnika kliknij kufel w ekwipunku Miguela). Jeśli nie zdążysz, zanim strażnik podniesie kufel, musisz powtórzyć całą operację od nowa (począwszy od rozżarzania pręta).
Gdy strażnik napije się z jadowitego kufla, w ekwipunku pojawi się ikonka diabła. Teraz wybierz zbliżenie na Miguela (kliknij jego ikonkę w ekwipunku). Ustaw go tak, by aktywne (pulsujące białe kółko) było lewe przedramię. Potraktuj je narzędziem tortur, po czym dołącz do tej kombinacji kawałek płótna i ikonkę świni (krew). Otrzymasz zakrwawione płótno.
Podejdź do zwłok Alonso. W zbliżeniu na jego twarz (pulsujące białe kółko na policzku) nakryj ją zakrwawionym płótnem i użyj ikonki diabła.
(Jeśli zbadałeś wszystkie aktywne punkty w lochach: na postaciach, obiektach i przedmiotach - również w ekwipunku, otrzymasz osiągnięcie Mistrz podziemi. Za ucieczkę z lochu otrzymasz osiągnięcie Filium Diaboli).
W trakcie rozmowy z mnichem opcje dialogowe wybieraj wedle uznania.