Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Yesterday Origins - poradnik do gry

Yesterday Origins - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Prolog | Opis przejścia | Yesterday Origins

Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019

Uwolnij się z kajdan

Podejdź do okratowanych drzwi celi (po lewej), na których wyświetla się strzałka. Kliknij ją - pojawi się widok na sąsiednie pomieszczenie, w którym drzemie strażnik. Kliknij strażnika - masz dwie możliwości: przyjrzeć się mu w zbliżeniu i z nim porozmawiać (odpowiednio ikonki lupy i dymku nad postacią strażnika). Podczas oglądania strażnika klikaj pulsujące białe kółka na jego sylwetce.

Obserwacja strażnika:

  • szrama na lewym (z perspektywy gracza) policzku;
  • czerwone plamy na brzuchu (po prawej);
  • klamra od paska;
  • kufel w prawej ręce (trzeba obrócić postać bokiem);
  • lewa dłoń (w pozycji bokiem).

W trakcie rozmowy wyczerp wszystkie tematy - kiedy poruszysz którąś z trzech kwestii: "syn szatana", "nadprzyrodzona moc" albo "niewinność", w ekwipunku pojawi się informacja (można je wykorzystywać jak przedmioty) o tym, że strażnik jest niedowiarkiem; kiedy porozmawiasz o znajdującej się w celi świni, pozyskasz informację o krwi.

Wróć do widoku celi (strzałka na okratowanych drzwiach).

Przyjrzyj się oświetlonemu miejscu o kolistym kształcie w głębi celi - Prolog | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Przyjrzyj się oświetlonemu miejscu o kolistym kształcie w głębi celi. Po odsunięciu się kraty u góry spadnie tam przymocowany do liny trup Alonso, syna kucharza. Zbadaj go.

Obserwacja wiszących zwłok Alonso:

  • górna część liny;
  • brak pulsu na szyi;
  • nos;
  • węzeł liny (przy lewym - z perspektywy gracza - ramieniu).

Obserwacja leżących zwłok Alonso:

  • policzek;
  • brak pulsu na szyi;
  • rolka pergaminu na piersiach;
  • łata na ubraniu na klatce piersiowej;
  • sakiewka przytroczona do pasa.

W trakcie badania zwłok w ekwipunku pojawi się informacja o możliwości wykorzystania ubrania Alonso (nos albo policzek) oraz diabelska jadowita ropucha i rolka pergaminu. W zbliżeniu obróć tę ostatnią, tak by można było rozwiązać tasiemkę i odczytać treść wiadomości. Zabierz podłużny kawałek metalu, który był do niej dołączony. Na koniec rzuć okiem na linę wiszącą nad Alonso.

W ekwipunku kliknij ikonkę bohatera (pośrodku) i przyjrzyj mu się w zbliżeniu.

Obserwacja Miguela:

  • ślad na lewym (z perspektywy gracza) policzku;
  • lewe ramię;
  • lewe przedramię (z boku);
  • prawa dłoń (z boku);
  • prawe kolano;
  • kajdany na lewej nodze;
  • kostka lewej nogi (z boku, po zdjęciu kajdan).
Przy zbliżeniu na kajdany (tak by było widać na nich białe pulsujące kółko) kliknij w ekwipunku pozyskany przed chwilą kawałek metalu - Miguel uwolni się od łańcucha - Prolog | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Przy zbliżeniu na kajdany (tak by było widać na nich białe pulsujące kółko) kliknij w ekwipunku pozyskany przed chwilą kawałek metalu - Miguel uwolni się od łańcucha.

Ucieknij z celi

Podejdź do drewnianej półki przy ścianie (na lewo od paleniska) - Prolog | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Podejdź do drewnianej półki przy ścianie (na lewo od paleniska). Weź leżący na niej (po prawej) kawałek płótna. Przesuwając widok w lewo, zauważ wyryty na półce symbol szatana. Zabierz stojący na lewo od niego pusty kufel. Dostrzeż zaschniętą krew (jeszcze bardziej po lewej).

Zbadaj też kocioł (po prawej; dodatkowy temat w rozmowie ze strażnikiem) - jego wnętrze, środkową część i palenisko. Rzuć okiem na dyby w prawym dolnym rogu ekranu (dodatkowy temat w rozmowie ze strażnikiem).

Zabierz oparty o filar żelazny pręt oraz leżące w dole ekranu narzędzie tortur (tzw. hiszpańskie buty). Wreszcie przyjrzyj się świni.

Obserwacja świni:

  • miejsce nieco powyżej ryja;
  • brzuch;
  • kajdany na tylnej nodze.

Przejdź do widoku na pomieszczenie ze strażnikiem. Przyjrzyj się kapturowi z rogami wiszącemu na ścianie tuż przy kracie (obu rogom jelenia i dziobowi kruka), stojącej w rogu żelaznej dziewicy (dodatkowy temat w rozmowie ze strażnikiem), znajdującej się obok fladze inkwizycji i wyjściu z lochu oraz beczce z piwem - na prawo od strażnika. (Jeśli użyjesz posiadanego kufla w zbliżeniu na beczkę, otrzymasz osiągnięcie Happy Hour). Porozmawiaj z mężczyzną na nowe tematy. Wróć do widoku na celę.

W ekwipunku kliknij kufel, a potem ropuchę i ikonkę strażnika.. Pozyskasz w ten sposób jad ropuchy. (Jeśli spróbujesz włożyć ropuchę do kociołka, otrzymasz osiągnięcie Przepis wiedźmy). Teraz w zbliżeniu na kocioł, a konkretnie na palenisko, wetknij w nie żelazny pręt i rozżarzony przytknij do brzucha świni (w zbliżeniu na tenże). Kiedy strażnik rzuci swoim kuflem, by uciszyć zwierzę, podmień kufel mężczyzny (leży tuż przy kracie) na ten z jadem (w zbliżeniu na kufel strażnika kliknij kufel w ekwipunku Miguela). Jeśli nie zdążysz, zanim strażnik podniesie kufel, musisz powtórzyć całą operację od nowa (począwszy od rozżarzania pręta).

 

Gdy strażnik napije się z jadowitego kufla, w ekwipunku pojawi się ikonka diabła - Prolog | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Gdy strażnik napije się z jadowitego kufla, w ekwipunku pojawi się ikonka diabła. Teraz wybierz zbliżenie na Miguela (kliknij jego ikonkę w ekwipunku). Ustaw go tak, by aktywne (pulsujące białe kółko) było lewe przedramię. Potraktuj je narzędziem tortur, po czym dołącz do tej kombinacji kawałek płótna i ikonkę świni (krew). Otrzymasz zakrwawione płótno.

Podejdź do zwłok Alonso. W zbliżeniu na jego twarz (pulsujące białe kółko na policzku) nakryj ją zakrwawionym płótnem i użyj ikonki diabła.

(Jeśli zbadałeś wszystkie aktywne punkty w lochach: na postaciach, obiektach i przedmiotach - również w ekwipunku, otrzymasz osiągnięcie Mistrz podziemi. Za ucieczkę z lochu otrzymasz osiągnięcie Filium Diaboli).

W trakcie rozmowy z mnichem opcje dialogowe wybieraj wedle uznania.