Rozdział drugi - klasztor św. Brygidy | Opis przejścia | Yesterday Origins
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
W rozdziale drugim jako brat Yago usiłujesz rozszyfrować mroczną tajemnicę klasztoru św. Brygidy. W tym celu podejmujesz następujące kroki:
- Zlokalizuj tajną bibliotekę
- Pomóż Ezequielowi odzyskać skradzione litery
- Dostań się do tajnej biblioteki
Zlokalizuj tajną bibliotekę
W sali skrybów jako brat Yago podejdź do otwartej szafy (na wprost ostatniego pulpitu). Zabierz z niej talerzyk z solą morską (stojący na górnej półce) i cyrkiel (leżący na najniższej półce). Następnie zbliż się do okna przy owym pulpicie. Weź leżącą na parapecie czarną chustę - Yago przeniesie się do wspomnienia wczorajszych wydarzeń w bibliotece. Przyjrzyj się wszystkim ich uczestnikom.
Obserwacja Ginesa de Orduny:
- lewe (z perspektywy gracza) oko;
- lewa dłoń (w pozycji z boku).
Obserwacja Giuseppe:
- znamię na prawym (z perspektywy gracza) policzku;
- kaptur na plecach.
Obserwacja Toribio:
- łysina;
- brzuch;
- miejsce na habicie przy lewej (z perspektywy gracza) dłoni;
- kaptur na plecach.
Obserwacja Ursusa:
- prawe (z perspektywy gracza) oko;
- różaniec (poniżej pasa);
- szyja (z prawej strony).
Obserwacja Yago:
- sznur przy habicie (poniżej pasa);
- tonsura (bok lub tył głowy);
- kaptur na plecach;
- tył prawej stopy.
Porozmawiaj z każdym (no może poza Ursusem) świadkiem wczorajszego zajścia w bibliotece (również z samym sobą). Przyjrzyj się też morderczej księdze na pulpicie przed Ginesem, a także witrażom w oknach (w ekwipunku pojawi się informacja "okna") i kracie w dole ściany (za Ursusem; w ekwipunku pojawi się informacja "chór"). Opuść wspomnienie wyjściem po prawej, a następnie salę skrybów (strzałka w lewym dolnym rogu ekranu).
Wejdź do następnego pomieszczenia (drzwi obok), czyli gabinetu Ginesa. Yago zauważy, jak zakonnik chowa do szuflady klucz do biblioteki (stosowna informacja w ekwipunku) Porozmawiaj z nim na wszystkie tematy. (Jeśli zapytasz go o ojca, otrzymasz osiągnięcie Starzec i niemowlę).
Po opuszczeniu gabinetu Ginesa skieruj się na widoczne w głębi za arkadą schody - dotrzesz do warsztatu Ezequiela. Dowiesz się, że skradziono wszystkie litery "E" z prasy drukarskiej, której działanie za godzinę ma zostać zaprezentowane bratu Ginesowi (w ekwipunku pojawi się informacja "rozdarcie"). Zapytaj zakonnika o tajną bibliotekę, po czym zakończ rozmowę. W zbliżeniu użyj na Ezequielu informacji o chórze i oknach - mężczyzna wskaże Yago miejsce (zostaniesz tam przeniesiony automatycznie), gdzie powinny być drzwi do biblioteki - w owym zagłębieniu w murze zamiast drzwi znajduje się jednak tylko obraz "Bramy piekieł".
Niemniej przyjrzyj się uważnie rzeczonemu obrazowi, a konkretnie małej metalowej płytce w dole ramy. W zbliżeniu na nią potraktuj ją zabranym z szafy cyrklem - pojawi się otwór na klucz, którego jeszcze nie masz.
Pomóż Ezequielowi odzyskać skradzione litery
Wróć do warsztatu Ezequiela (w prawo i w głąb ekranu). Porozmawiaj z nim na wszystkie tematy. (Jeśli poruszysz kwestię złodzieja i przeanalizujesz potencjalnych podejrzanych, otrzymasz osiągnięcie Wszyscy są podejrzani). W trakcie rozmowy dostaniesz matrycę z ostatnią literą "E" (oczywiście trzeba kliknąć tę opcję dialogową).
Obserwacja Ezequiela:
- lewe (z perspektywy gracza) oko;
- klamra paska z narzędziami;
- lewa stopa;
- włosy (w pozycji z prawego boku).
Zapytaj brata o brak okularów (stosowna informacja w ekwipunku). Ze stołu usytuowanego w lewym dolnym rogu ekranu zabierz peryskop (niestety, jedno z luster jest stłuczone). Ze stolika roboczego (tuż obok kowadła) weź dłuto, a z bocznej ściany komina (przy oknie) zdejmij zwój liny.
Podejdź do okna - w zbliżeniu użyj na nim informacji o wyrzuconych okularach. Yago dostrzeże je na belce poniżej okna (kliknij je) - by dosięgnąć owych okularów, skorzystaj z liny.
Idź pod wejście do tajnej biblioteki (po wyjściu z warsztatu - w lewo). Przyjrzyj się znajdującej się tam chrzcielnicy, a konkretnie metalowej (prawdopodobnie srebrnej) płytce na jej dnie. Posyp zamarzniętą wodę solą zabraną z szafy w sali skrybów, po czym odczep płytkę od dna za pomocą dłuta.
Wróć do warsztatu i wypoleruj rzeczoną płytkę na znajdującym się w prawym dolnym rogu ekranu kamieniu szlifierskim. Wyczyszczoną srebrną płytkę umieść w peryskopie.
Wyjdź na korytarz i zainteresuj się wysoko umieszczonym małym okienkiem w murze, przez które można by podejrzeć, co dzieje się w sali skrybów. W zbliżeniu użyj na nim naprawionego peryskopu - w ekwipunku pojawi się informacja "szpieg".
Maszeruj do sali skrybów, gdzie porozmawiaj z siedzącym przy pierwszym pulpicie bratem Toribio na wszystkie tematy. Następnie przyjrzyj się mu w zbliżeniu - jedyną różnicę w wyglądzie pomiędzy rzeczywistym Toribio a Toribio ze wspomnienia z biblioteki stanowi rozdarcie (stosowna informacja w ekwipunku) z lewej (z perspektywy gracza) strony habitu (przy dłoni).
Użyj owej informacji przy aktywnym rozdarciu na habicie Toribio, a otrzymasz kolejną - "złodziej".
Za pomocą dłuta wydłub ostatnią literę "E" z matrycy. Wykorzystaj ją na Toribio w połączeniu z informacjami "szpieg" i "złodziej", by zastawić na zakonnika małą pułapkę. Podejrzawszy, gdzie Toribio ukrył łup, wróć do sali skrybów.
Z pulpitu Giuseppe weź leżącą po prawej pustą szpulkę. Idź do warsztatu i pokaż ją Ezequielowi - dowiesz się, że była na niej długa, cienka i bardzo mocna nić (stosowna informacja w ekwipunku), którą nawiniętą na rzeczoną szpulkę Ezequiel dał Giuseppe. Maszeruj do sali skrybów i podejdź do ostatniego okna (strzałka), by przenieść się do wspomnienia wczorajszego dnia. Zapytaj Giuseppe o niewidzialną nić - zorientujesz się, że wykorzystał ją do jakiejś psoty.
Wróć do rzeczywistości i przyjrzyj się pulpitowi Giuseppe. W zbliżeniu użyj na nim informacji o nici i powiększających okularów Ezequiela. Okaże się, że koniec nici zwisa z sufitu i niemal dotyka małego pulpitu z książką. Złap za nić, a Yago uda się pozbyć Toribio z sali i odzyskać skradzione litery "E". Maszeruj do warsztatu i wręcz je Ezequielowi.
Dostań się do tajnej biblioteki
Po opuszczeniu przez Toribio sali zauważ kańczug leżący przy jego pulpicie. Podnieś go. Wykorzystaj fakt, że zarówno Toribio, jak i Gines poszli na pokaz prasy drukarskiej, i przez pierwsze okno po lewej wyjdź na zewnątrz. Stojąc na gzymsie, spróbuj zarzucić linę zabraną z warsztatu na belkę powyżej - okaże się jednak za krótka.
Połącz ją więc z kańczugiem i tak przedłużoną linę zamocuj na belce. Yago przeniesie się do gabinetu Ginesa, skąd skradnie klucz do tajnej biblioteki.
Po udanej akcji wyjdź z sali skrybów i maszeruj w lewo. Znalazłszy się przed obrazem kryjącym wejście do biblioteki, w zbliżeniu przesuń widok na dolną ramę, po czym w zbliżeniu na metalową płytkę użyj na niej klucza.
(Za dostanie się do tajnej biblioteki i dorwanie do morderczej księgi otrzymasz osiągnięcie Wiedza okultystyczna. Jeśli zbadałeś wszystkie aktywne punkty w klasztorze: na postaciach, obiektach i przedmiotach - również w ekwipunku, otrzymasz osiągnięcie Tajemnica opactwa).
Podczas dialogu z Victorią Baxter, a potem z Pauline i na koniec z Amandą Royce wybieraj dowolne opcje dialogowe.