Rozdział czwarty - zamek Inverloch | Opis przejścia | Yesterday Origins
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Akcja rozdziału czwartego rozgrywa się w Inverloch. Jako Vulcan, wstrząśnięty czekającym Cię zadaniem torturowania dziecka, decydujesz się uratować chłopca. Przygotowujesz plan, który realizujesz w trzech etapach:
Przekonaj Caytir do swoich planów
Opuściwszy Caytir, skieruj się do kościoła św. Fergusa (budowla w centrum ekranu). W przedsionku przyjrzyj się tarczy sir Rodrica (na ścianie na wprost wejścia) i w zbliżeniu zabierz schowany w wieńczącej ją koronie klucz. Otwórz nim drzwi znajdujące się na prawo od tarczy i wejdź do środka.
(Jeśli uważnie obejrzysz dwa gargulce straszące z lewej i prawej strony przedsionka - ich paszcze, symbole w dole skrzydeł i na froncie postumentów - otrzymasz osiągnięcie Groteska).
Przyjrzyj się figurze św. Alicka stojącej na kolumnie na lewo od usytuowanego w głębi ekranu krzyża. Zabierz kuszę opartą o podstawę kolumny. Następnie przyjrzyj się figurze św. Edana stojącej na kolumnie na prawo od krzyża. Zabierz kołczan ze strzałami pozostawiony u podstawy kolumny.
(Jeśli zainteresujesz się też figurami świętych pogrupowanymi po trzy w arkadach z obu stron ołtarza i klikniesz je w kolejności alfabetycznej, otrzymasz osiągnięcie Alfabet świętych. Warunkiem jest wzięcie pod uwagę angielskiego zapisu imion - polskie tłumaczenie uniemożliwia zdobycie tego osiągnięcia. Kolejność klikania figur jest zatem następująca: Constantine (Konstantyn) - pierwsza figura po prawej, Donivalde - druga (środkowa) figura po prawej, Ethernan (Adrian) - druga (środkowa) figura po lewej, Fergus - trzecia figura po prawej, Fillan - pierwsza figura po lewej, Rognvald - trzecia figura po lewej).
Otwartym przejściem w posadzce (poniżej krzyża) dostań się do podziemi kościoła.
Porozmawiaj z Orduną na wszystkie tematy. Po odejściu jego i Ursusa spróbuj zagadać do przymocowanego do maszyny tortur chłopca - jest nieprzytomny. Musisz go ocucić, jeśli masz go uratować. Zabierz narzędzie tortur zwane butem, leżące na lewo od ofiary.
Wyjdź ze zbliżenia na maszynę tortur i ołtarz z wielką literą "Y" w tle. Popatrz na otwór umieszczonej centralnie w podłodze studni - w ekwipunku pojawi się informacja "alibi". (Jeśli klikniesz na znajdującą się naprzeciwko ołtarza widownię tyle razy, żeby wyświetliły się informacje o wszystkich członkach zakonu cielesności, otrzymasz osiągnięcie Poznaj grupę). Przejdź do warsztatu, do którego udał się Gines (strzałka na prawo od schodów).
Obserwacja Ginesa de Orduny:
- punkt między brwiami;
- medalion na piersiach;
- sznur, którym w pasie przewiązana jest szata.
Porozmawiaj z Ginesem na wszystkie tematy. Następnie z półki przymocowanej do wielkiego wspornika w centrum pomieszczenia weź szpulę białej cienkiej nici, skórzaną tubkę i buteleczkę sproszkowanego chrzanu, substancji o drażniącym zapachu.
Jeśli chcesz poznać dalsze szczegóły na temat bohatera, kliknij jego wizerunek w ekwipunku.
Obserwacja Vulcana:
- medalion na piersiach;
- lewy (z perspektywy gracza) but (w pozycji z boku);
- lewa dłoń;
- plecy;
- prawa strona klatki piersiowej (w pozycji z boku).
Wróć do głównej sali i podejdź do nieprzytomnej ofiary. W zbliżeniu podetknij chłopcu pod nos buteleczkę z chrzanem. Zapanuj nad przerażonym chłopakiem, uspokajając go lub mu grożąc. Kiedy to się już uda, porozmawiaj z nim na wszystkie tematy (gdy rozmowa zostanie przerwana, zainicjuj ją ponownie).
Obserwacja Fergusa Quinlana:
- czubek głowy;
- skórzany pasek na czole;
- lewe (z perspektywy gracza) oko;
- plama w dole koszuli.
W efekcie obserwacji w ekwipunku pojawi się informacjach dotycząca podobieństwa oczu chłopaka do oczu Caytir - co oznacza, że aby zorganizować ucieczkę Fergusa, potrzebujesz pomocy ukochanej, w związku z czym musisz wysłać jej stosowną wiadomość.
Idź do warsztatu, w którym pracuje Gines. Podejdź do stojącej na lewo od wejścia szafy - ze stosiku widocznego z prawej strony trzeciej od góry półki zabierz kartkę. Zauważ też stojący na tej samej półce (po lewej) kałamarz. Użyj na nim kartki oraz informacji o oczach - Vulcan napisze liścik do Caytir. Włóż go do zabranej wcześniej z półki pod lustrem skórzanej tubki (w zbliżeniu na tę ostatnią).
By móc wysłać tę wiadomość, musisz ukraść wiszącą tuż obok Ginesa skórzaną rękawicę, na którą Orduna przywołuje swojego sokoła. Trzeba więc jakoś odwrócić uwagę mężczyzny. W tym celu z drewnianego cebrzyka stojącego na lewo od wspornika z lustrem zabierz jedną z szarych kulek. Zauważ wiszące na przymocowanym do wspornika łańcuchu wiadro. Wrzuć do niego kulkę - w ekwipunku pojawi się informacja "odwrócenie uwagi". Weź drugą kulkę, po czym o jedną ze strzał z zabranego z kościoła kołczanu zaczep kawałek nici ze szpuli. W zbliżeniu na sokolniczą rękawicę zwisającą z półki nad blatem, przy którym stoi Gines, użyj strzały z nicią, zabranej z kościoła kuszy i ikonki Orduny - zdobędziesz rzeczoną rękawicę. (Jeśli wykonasz to zadanie, zużywając maksymalnie dwie kulki, otrzymasz osiągnięcie Doskonałość).
Teraz podejdź do znajdującego się na prawo od wejścia wielkiego miecha. Wyjmij cegłę ze ściany z miejsca na prawo od obracającego się koła. Zabierz ukryty za nią przez Vulcana złoty pierścień. Kliknij to miejsce raz jeszcze, a bohater zasłoni skrytkę cegłą.
Opuść podziemia (prowadzącymi w górę schodami) i kościół. Na zewnątrz zwróć uwagę na siedzącego na szczycie muru (prawy dolny róg ekranu) sokoła. W zbliżeniu, przy aktywnym dziobie lub szponach ptaka, użyj wiadomości w tubce oraz rękawicy. Wróciwszy do krypty, przejdź do kościoła i porozmawiaj z Caytir - wyczerp wszystkie tematy, niewątpliwie rozstrzygającym argumentem okaże się wręczenie kobiecie pierścienia i zapowiedź wspólnej ucieczki. Ukochana da Vulcanowi swoją czerwoną pelerynę.
Zorganizuj ucieczkę Fergusa
Wróć do podziemi, przejdź do warsztatu i z tej samej szafy, z której Vulcan brał kartkę, zabierz z ostatniej półki flaszeczkę z silnym środkiem usypiającym. Z cebrzyka stojącego z prawej strony wspornika z lustrem weź piłę.
Teraz udaj się do przedsionka kościoła, gdzie Ursus pilnuje wejścia.
Obserwacja Ursusa:
- maska na prawej (z perspektywy gracza) połowie twarzy;
- znak "Y" na czerwonym tle (na piersiach);
- metalowa rękawica na prawej ręce;
- krzyż trzymanego w dłoniach różańca;
- krew na posadzce tuż przy habicie.
W efekcie ostatniego spostrzeżenia w ekwipunku pojawi się informacja o krwi. Porozmawiaj z Ursusem - kiedy poruszysz temat samookaleczenia, odzyskasz drugi "but" (narzędzie tortur). Opuść kościół.
Na zewnątrz podejdź do wieśniaka stojącego przy wozie z beczkami (z prawej strony kościoła).
Obserwacja woźnicy:
- nos;
- sukmana (punkt na piersiach).
Porozmawiaj z woźnicą - dowiesz się, że beczki na wozie są puste. Przyjrzyj się zawartości wozu - z tyłu, na samym brzegu (po prawej), leżą skórzane paski. Natomiast przez oparcie z lewej strony przewieszona jest szmatka, którą woźnica co chwilę przeciera sobie twarz. W zbliżeniu na ową szmatkę nasącz ją środkiem usypiającym zabranym z szafy w podziemiach. Po chwili woźnica nie będzie stanowić problemu. Zabierz leżący z tyłu wozu zwój skórzanych pasków. Kliknij pustą beczkę - w ekwipunku pojawi się informacja "ucieczka".
Wróć do podziemi kościoła. Posiadane "buty" (jeden zabrany z miejsca nieopodal przywiązanego do maszyny tortur Fergusa, drugi uzyskany od Ursusa) potraktuj piłą - Vulcan pozbawi je wystających bolców i będzie mógł przymocować je paskami do nóg chłopca, by dodać mu wzrostu.
W zbliżeniu na biednego Fergusa użyj peleryny Caytir, opiłowanych "butów", pasków i ikonki beczki (niezbędne elementy kombinacji na fotce powyżej).
W rozmowie z Ginesem wybieraj dowolne opcje dialogowe.
(Za ocalenie chłopaka otrzymasz osiągnięcie Chłopiec, który przeżył. Jeśli zbadałeś wszystkie aktywne punkty w Inverloch: na postaciach, obiektach i przedmiotach - również w ekwipunku, otrzymasz osiągnięcie Władca na zamku).
W rozmowie z Gabrielem Scarpettą wyczerp wszystkie tematy (podobnie jako Pauline w rozmowie z Victorią Baxter).
(Za spotkanie się z ostatnim członkiem zakonu watykańskiego otrzymasz osiągnięcie Nowy Jork).