Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Yesterday Origins - poradnik do gry

Yesterday Origins - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział czwarty - zamek Inverloch | Opis przejścia | Yesterday Origins

Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019

Akcja rozdziału czwartego rozgrywa się w Inverloch. Jako Vulcan, wstrząśnięty czekającym Cię zadaniem torturowania dziecka, decydujesz się uratować chłopca. Przygotowujesz plan, który realizujesz w trzech etapach:

Przekonaj Caytir do swoich planów

Opuściwszy Caytir, skieruj się do kościoła św - Rozdział czwarty - zamek Inverloch | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Opuściwszy Caytir, skieruj się do kościoła św. Fergusa (budowla w centrum ekranu). W przedsionku przyjrzyj się tarczy sir Rodrica (na ścianie na wprost wejścia) i w zbliżeniu zabierz schowany w wieńczącej ją koronie klucz. Otwórz nim drzwi znajdujące się na prawo od tarczy i wejdź do środka.

(Jeśli uważnie obejrzysz dwa gargulce straszące z lewej i prawej strony przedsionka - ich paszcze, symbole w dole skrzydeł i na froncie postumentów - otrzymasz osiągnięcie Groteska).

Przyjrzyj się figurze św - Rozdział czwarty - zamek Inverloch | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Przyjrzyj się figurze św. Alicka stojącej na kolumnie na lewo od usytuowanego w głębi ekranu krzyża. Zabierz kuszę opartą o podstawę kolumny. Następnie przyjrzyj się figurze św. Edana stojącej na kolumnie na prawo od krzyża. Zabierz kołczan ze strzałami pozostawiony u podstawy kolumny.

(Jeśli zainteresujesz się też figurami świętych pogrupowanymi po trzy w arkadach z obu stron ołtarza i klikniesz je w kolejności alfabetycznej, otrzymasz osiągnięcie Alfabet świętych. Warunkiem jest wzięcie pod uwagę angielskiego zapisu imion - polskie tłumaczenie uniemożliwia zdobycie tego osiągnięcia. Kolejność klikania figur jest zatem następująca: Constantine (Konstantyn) - pierwsza figura po prawej, Donivalde - druga (środkowa) figura po prawej, Ethernan (Adrian) - druga (środkowa) figura po lewej, Fergus - trzecia figura po prawej, Fillan - pierwsza figura po lewej, Rognvald - trzecia figura po lewej).

Otwartym przejściem w posadzce (poniżej krzyża) dostań się do podziemi kościoła.

Porozmawiaj z Orduną na wszystkie tematy. Po odejściu jego i Ursusa spróbuj zagadać do przymocowanego do maszyny tortur chłopca - jest nieprzytomny. Musisz go ocucić, jeśli masz go uratować. Zabierz narzędzie tortur zwane butem, leżące na lewo od ofiary.

Wyjdź ze zbliżenia na maszynę tortur i ołtarz z wielką literą Y w tle - Rozdział czwarty - zamek Inverloch | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Wyjdź ze zbliżenia na maszynę tortur i ołtarz z wielką literą "Y" w tle. Popatrz na otwór umieszczonej centralnie w podłodze studni - w ekwipunku pojawi się informacja "alibi". (Jeśli klikniesz na znajdującą się naprzeciwko ołtarza widownię tyle razy, żeby wyświetliły się informacje o wszystkich członkach zakonu cielesności, otrzymasz osiągnięcie Poznaj grupę). Przejdź do warsztatu, do którego udał się Gines (strzałka na prawo od schodów).

Obserwacja Ginesa de Orduny:

  1. punkt między brwiami;
  2. medalion na piersiach;
  3. sznur, którym w pasie przewiązana jest szata.
Porozmawiaj z Ginesem na wszystkie tematy - Rozdział czwarty - zamek Inverloch | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Porozmawiaj z Ginesem na wszystkie tematy. Następnie z półki przymocowanej do wielkiego wspornika w centrum pomieszczenia weź szpulę białej cienkiej nici, skórzaną tubkę i buteleczkę sproszkowanego chrzanu, substancji o drażniącym zapachu.

Jeśli chcesz poznać dalsze szczegóły na temat bohatera, kliknij jego wizerunek w ekwipunku.

Obserwacja Vulcana:

  1. medalion na piersiach;
  2. lewy (z perspektywy gracza) but (w pozycji z boku);
  3. lewa dłoń;
  4. plecy;
  5. prawa strona klatki piersiowej (w pozycji z boku).

Wróć do głównej sali i podejdź do nieprzytomnej ofiary. W zbliżeniu podetknij chłopcu pod nos buteleczkę z chrzanem. Zapanuj nad przerażonym chłopakiem, uspokajając go lub mu grożąc. Kiedy to się już uda, porozmawiaj z nim na wszystkie tematy (gdy rozmowa zostanie przerwana, zainicjuj ją ponownie).

Obserwacja Fergusa Quinlana:

  1. czubek głowy;
  2. skórzany pasek na czole;
  3. lewe (z perspektywy gracza) oko;
  4. plama w dole koszuli.

W efekcie obserwacji w ekwipunku pojawi się informacjach dotycząca podobieństwa oczu chłopaka do oczu Caytir - co oznacza, że aby zorganizować ucieczkę Fergusa, potrzebujesz pomocy ukochanej, w związku z czym musisz wysłać jej stosowną wiadomość.

Idź do warsztatu, w którym pracuje Gines. Podejdź do stojącej na lewo od wejścia szafy - ze stosiku widocznego z prawej strony trzeciej od góry półki zabierz kartkę. Zauważ też stojący na tej samej półce (po lewej) kałamarz. Użyj na nim kartki oraz informacji o oczach - Vulcan napisze liścik do Caytir. Włóż go do zabranej wcześniej z półki pod lustrem skórzanej tubki (w zbliżeniu na tę ostatnią).

By móc wysłać tę wiadomość, musisz ukraść wiszącą tuż obok Ginesa skórzaną rękawicę, na którą Orduna przywołuje swojego sokoła - Rozdział czwarty - zamek Inverloch | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

By móc wysłać tę wiadomość, musisz ukraść wiszącą tuż obok Ginesa skórzaną rękawicę, na którą Orduna przywołuje swojego sokoła. Trzeba więc jakoś odwrócić uwagę mężczyzny. W tym celu z drewnianego cebrzyka stojącego na lewo od wspornika z lustrem zabierz jedną z szarych kulek. Zauważ wiszące na przymocowanym do wspornika łańcuchu wiadro. Wrzuć do niego kulkę - w ekwipunku pojawi się informacja "odwrócenie uwagi". Weź drugą kulkę, po czym o jedną ze strzał z zabranego z kościoła kołczanu zaczep kawałek nici ze szpuli. W zbliżeniu na sokolniczą rękawicę zwisającą z półki nad blatem, przy którym stoi Gines, użyj strzały z nicią, zabranej z kościoła kuszy i ikonki Orduny - zdobędziesz rzeczoną rękawicę. (Jeśli wykonasz to zadanie, zużywając maksymalnie dwie kulki, otrzymasz osiągnięcie Doskonałość).

Teraz podejdź do znajdującego się na prawo od wejścia wielkiego miecha - Rozdział czwarty - zamek Inverloch | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Teraz podejdź do znajdującego się na prawo od wejścia wielkiego miecha. Wyjmij cegłę ze ściany z miejsca na prawo od obracającego się koła. Zabierz ukryty za nią przez Vulcana złoty pierścień. Kliknij to miejsce raz jeszcze, a bohater zasłoni skrytkę cegłą.

Opuść podziemia (prowadzącymi w górę schodami) i kościół. Na zewnątrz zwróć uwagę na siedzącego na szczycie muru (prawy dolny róg ekranu) sokoła. W zbliżeniu, przy aktywnym dziobie lub szponach ptaka, użyj wiadomości w tubce oraz rękawicy. Wróciwszy do krypty, przejdź do kościoła i porozmawiaj z Caytir - wyczerp wszystkie tematy, niewątpliwie rozstrzygającym argumentem okaże się wręczenie kobiecie pierścienia i zapowiedź wspólnej ucieczki. Ukochana da Vulcanowi swoją czerwoną pelerynę.

Zorganizuj ucieczkę Fergusa

Wróć do podziemi, przejdź do warsztatu i z tej samej szafy, z której Vulcan brał kartkę, zabierz z ostatniej półki flaszeczkę z silnym środkiem usypiającym - Rozdział czwarty - zamek Inverloch | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Wróć do podziemi, przejdź do warsztatu i z tej samej szafy, z której Vulcan brał kartkę, zabierz z ostatniej półki flaszeczkę z silnym środkiem usypiającym. Z cebrzyka stojącego z prawej strony wspornika z lustrem weź piłę.

Teraz udaj się do przedsionka kościoła, gdzie Ursus pilnuje wejścia.

Obserwacja Ursusa:

  1. maska na prawej (z perspektywy gracza) połowie twarzy;
  2. znak "Y" na czerwonym tle (na piersiach);
  3. metalowa rękawica na prawej ręce;
  4. krzyż trzymanego w dłoniach różańca;
  5. krew na posadzce tuż przy habicie.

W efekcie ostatniego spostrzeżenia w ekwipunku pojawi się informacja o krwi. Porozmawiaj z Ursusem - kiedy poruszysz temat samookaleczenia, odzyskasz drugi "but" (narzędzie tortur). Opuść kościół.

Na zewnątrz podejdź do wieśniaka stojącego przy wozie z beczkami (z prawej strony kościoła).

Obserwacja woźnicy:

  1. nos;
  2. sukmana (punkt na piersiach).
Porozmawiaj z woźnicą - dowiesz się, że beczki na wozie są puste - Rozdział czwarty - zamek Inverloch | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Porozmawiaj z woźnicą - dowiesz się, że beczki na wozie są puste. Przyjrzyj się zawartości wozu - z tyłu, na samym brzegu (po prawej), leżą skórzane paski. Natomiast przez oparcie z lewej strony przewieszona jest szmatka, którą woźnica co chwilę przeciera sobie twarz. W zbliżeniu na ową szmatkę nasącz ją środkiem usypiającym zabranym z szafy w podziemiach. Po chwili woźnica nie będzie stanowić problemu. Zabierz leżący z tyłu wozu zwój skórzanych pasków. Kliknij pustą beczkę - w ekwipunku pojawi się informacja "ucieczka".

Wróć do podziemi kościoła. Posiadane "buty" (jeden zabrany z miejsca nieopodal przywiązanego do maszyny tortur Fergusa, drugi uzyskany od Ursusa) potraktuj piłą - Vulcan pozbawi je wystających bolców i będzie mógł przymocować je paskami do nóg chłopca, by dodać mu wzrostu.

W zbliżeniu na biednego Fergusa użyj peleryny Caytir, opiłowanych butów, pasków i ikonki beczki (niezbędne elementy kombinacji na fotce powyżej) - Rozdział czwarty - zamek Inverloch | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

W zbliżeniu na biednego Fergusa użyj peleryny Caytir, opiłowanych "butów", pasków i ikonki beczki (niezbędne elementy kombinacji na fotce powyżej).

W rozmowie z Ginesem wybieraj dowolne opcje dialogowe.

(Za ocalenie chłopaka otrzymasz osiągnięcie Chłopiec, który przeżył. Jeśli zbadałeś wszystkie aktywne punkty w Inverloch: na postaciach, obiektach i przedmiotach - również w ekwipunku, otrzymasz osiągnięcie Władca na zamku).

W rozmowie z Gabrielem Scarpettą wyczerp wszystkie tematy (podobnie jako Pauline w rozmowie z Victorią Baxter).

(Za spotkanie się z ostatnim członkiem zakonu watykańskiego otrzymasz osiągnięcie Nowy Jork).