Podwórko | Łamigłówki | Worms Revolution Worms: Revolution poradnik
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Podwórko
Samotny i niebezpieczny
By dostać się na półkę poniżej miejsca startu, musimy zeskoczyć ze skarpy mając przygotowany Młot pneumatyczny, a następnie uruchomić go (SPACJA), gdy tylko nasz robal znajdzie się nad wspomnianą półką. Zbieramy skrzynkę ze zdrowiem.
By przedostać się dalej, będziemy musieli poświęcić trochę sił witalnych. Postawmy Dynamit na końcu ścieżki i poczekajmy na detonację stojąc po jego prawej stronie [ilustracja].
Będąc już na półce obok zbiornika wodnego, zbieramy skrzynki: Spadochron [1], Minę [2] i Telekinezę [3]. Zanim przemieścimy się dalej, musimy wysadzić zbiornik wodny by pozbyć się Min na lądzie.
By tego dokonać stawiamy Minę we wskazanym miejscu [1], a następnie odsuwamy się w lewo. Gdy minie tura, podchodzimy do niej, a gdy tylko zostanie aktywowana, wycofujemy się ponownie.
Dzięki uwolnionej wodzie zapewniliśmy sobie bezpieczne lądowanie. Zwróćmy jednak uwagę na bardzo niekorzystny dla nas wiatr - by dostać się na ląd, musimy skoczyć możliwie najdalej w lewo i pozwolić, by Spadochron otworzył się automatycznie (wybieramy Spadochron z menu uzbrojenia, jednak nie wciskamy SPACJI w trakcie lotu). Ponadto, przy pomocy STRZAŁKI W LEWO spowolnimy działanie wiatru i zdołamy bezpiecznie wylądować. Gdybyśmy jednak mieli przelecieć punkt lądowania, możemy wcisnąć SPACJĘ będąc możliwie nisko nad ziemią tracąc nieznaczną ilość życia.
Następnie korzystając z Telekinezy, celujemy w pojemnik z paliwem i przestawiamy go tak, by nie spadł do wody [ilustracja] - przy pomocy klawisza TAB możemy obracać przedmiot przed przeniesieniem.
Po zebraniu skrzynki z Atakiem z powietrza, wyznaczamy miejsce nalotu [ilustracja] kończąc tym samym łamigłówkę.
Głęboko okopany
Dzięki zebranym skrzynkom, możemy wykorzystać znajdujące się na mapie Elektromagnesy w celu pozbycia się pierwszych dwóch przeciwników. W pierwszej kolejności używając Smoczej kuli wybijamy Elektromagnes z opcją przyciągaj.
Następnie wyrzucamy przy pomocy Ognistego uderzenia Elektromagnes z opcją odpychaj w lewo, dzięki czemu pozbywamy się kolejnego robala. Czas na skok ze Spadochronem.
Gdy tylko wylądujemy, zmierzamy po skrzynkę. Znajduje się w niej Teleport, który pozwoli nam dostać się na górę.
Po zebraniu skrzynki z Kijem bejsbolowym, wskakujemy na rączkę pędzla, dzięki czemu spadnie ona w dół. Uwaga: ten moment wymaga sporego refleksu, gdyż może zaistnieć konieczność wskoczenia na cypel, gdzie stoi nasz ostatni przeciwnik, w trakcie spadania.
Jeśli udało nam się dostać na ląd, pozostaje nam jedynie wybić przeciwnika najdalej jak to możliwe i cieszyć się z kolejnego zwycięstwa.
Czarna owca
Pierwszym robalem teleportujemy się do wewnątrz zbiornika wodnego. Najprawdopodobniej straci on życie, jednak to niewielka strata w kontekście zwycięstwa. Drugim robalem natomiast stawiamy w lewym kącie mapy Elektromagnes z opcją odpychaj. Gdy znów przyjdzie pora na pierwszego robala, używając Młota pneumatycznego przebijamy się do trójki naszych przeciwników.
Dzięki Elektromagnesowi, wyrzucona w powietrze Mina powinna trafić do Kosyniera. Pozostała trójka wrogów utonie bez naszej pomocy.
Mina nie zada jednak wystarczająco dużo obrażeń, dlatego gdy tylko przyjdzie tura naszego drugiego robala, Dobijamy Kosyniera przy pomocy Palnika.
Czyj to ogród?
Po zebraniu skrzynki z Uzi, celujemy w beczkę z benzyną [1], dzięki czemu zorganizujemy sobie most. Ruszamy po Dynamit.
Dynamit posłuży nam natomiast za narzędzie do przebicia się przez ścianę. Pamiętajmy, że ma on spore pole oddziaływania, także czym prędzej się odsuńmy.
Stojąc na zobrazowanej półce skalnej, postawmy Elektromagnes z opcją odpychaj [ilustracja]. Dzięki temu Mina spadnie [1], co umożliwi nam jej aktywację przez ścianę. Po raz kolejny pamiętajmy by się odsunąć.
Po zebraniu skrzynki, używamy Teleportu by zebrać skrzynki ze Strzelbą i Dynamitem [ilustracja]. Tej pierwszej używamy by zniszczyć beczki z benzyną, następnie ruszamy w dół.
Dzięki UFO przestawiamy pudełko tak, by umożliwiło nam dostanie się do przeciwnika. Stawiamy kolejny Dynamit i wycofujemy się na bezpieczną odległość.
Czas wykopków
Początek tej ostatniej już łamigłówki jest niezmiernie ważny, dlatego sugeruje się dokładne odwzorowanie sytuacji na kolejnych ilustracjach. Rozpoczynamy misję od stawiania Belek - będą one stanowiły kładki, po których dostaniemy się dalej.
Niestety, Belki mamy tylko dwie, dlatego ważnym jest by stawiać je w możliwie sporej odległości. Gdy staniemy na drugiej z nich, pierwszą przemieszczamy za pomocą UFO. Ważnym jest, by nie było zbyt dużej (najlepiej wcale) szczeliny pomiędzy Belką a stałym lądem (dlaczego - o tym poniżej).
Zbieramy skrzynki: Elektromagnes [1], Ogniste Uderzenie [2] oraz Minę [3]. We wnęce pod półką skalną stawiamy Elektromagnes z opcją odpychaj.
Stojąc tak, jak to zilustrowano, rzucamy Minę. Spowoduje ona wybuch, co pozwoli pozbyć się pierwszego z przeciwników, a także zdobyć skrzynkę z narzędziami.
Jak widać, dzięki odpowiednio ustawionej Belce, skrzynka nie spadła do wody [1]. Następnie stajemy po drugiej stronie półki skalnej i znów rzucamy Minę. Podnosimy kolejne UFO.
Korzystając z UFO przenosimy jedną z Belek we wskazane miejsce [ilustracja], po czym ruszamy po Bunkrołamacz [1].
Celując Bunkrołamaczem jak wyżej [ilustracja], będziemy w stanie pozbyć się Stokrotki. Pamiętajmy by przedtem stanąć pod naczyniem.
W celu zniszczenia naczynia stosujemy Ogniste uderzenie [ilustracja]. Dzięki temu woda zmyje Minę, a my będziemy w stanie zdobyć nową broń - Boggy-B.
Po aktywacji nowej broni za pomocą SPACJI, pojawi się komandos, a nasz kursor zamieni się w czerwony kwadrat. Wycelujmy go możliwie najbliżej Kolby by komandos rzucił granat w jego kierunku. Jeśli zrobiliśmy to poprawnie, możemy świętować zakończenie sekcji łamigłówki.