Zagadka Pana Lusterko | Nowości w dodatku Wiedźmin 3 Serca z Kamienia poradnik Wiedźmin 3: Serca z Kamienia
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Jeśli zechcesz uzyskać dobre zakończenie, będziesz musiał zmierzyć się w ostatnim zadaniu (Kto sieje wiatr... (Whatsoever a Man Soweth...)) z Gaunterem O'Dimm - Panem Lusterko. Tym razem nie jest to jednak pojedynek w walce mieczem, a pewnego rodzaju zagadka. W wyznaczonym czasie musisz pokonać trasę, napotykając się na różne rozwiązania - z których żadne jednak nie jest poprawne. Kluczem do wygranej jest szybki bieg prosto do domu na wzgórzu widocznego w oddali, gdzie znajdziesz prawidłowe rozwiązanie i tym samym zwyciężysz. Na twojej drodze znajdziesz także wielu przeciwników - widma, które nabierają cech potworów, w które się zamieniają. Jest to utrudnienie, na podstawie którego nie będziesz mógł użyć "wspomagaczy" (olejów, znaków, petard) tak, jak użyłbyś je na prawdziwym monstrum.
Do zadania możesz podejść tylko pod jednym warunkiem - jeśli w zadaniu Kto sieje wiatr... (Whatsoever a Man Soweth...) przed pójściem do świątyni wykonałeś zadanie opcjonalne, czyli spotkałeś się z Shani i udałeś się profesora akademii Oxenfurckiej.
Na pierwszym rozwidleniu skręć w prawo mijając dwóch przeciwników (zapewne widma utopców). Na kolejnym, skręć w lewo i po przejściu pod skałami ponownie w lewo. Po chwili zaatakuje cię widmo Leszego - możesz również je pominąć. Jednak w tym miejscu zwróć uwagę na czerwony słup światła po lewej stronie.
Na małej skale znajduje się miecz wbity w skałę. Warto go podnieść, gdyż jest to unikalny miecz z rynsztunku szkoły cechu żmii - Jadowity srebrny miecz cechy żmii (Viper venomous silver sword). Kontynuuj bieg tą drogą w stronę posiadłości, gdzie napotkasz jeszcze dwa widma gargulców - ich również da się bez problemu ominąć. Wbiegnij do domu, a na korytarzu zawali się podłoga i spadniesz w dół.
Będąc w ruinach od razu popatrz w lewo - zobaczysz tam jedno z luster oraz niefunkcjonującą fontannę. Zbadaj za pomocą wiedźmińskich zmysłów ścianę za nią, by odkryć zagadkę. Aby zakończyć ten etap gdy po prostu zniszcz znakiem Aard ową ścianę.
W nagrodę za pomoc w pokonaniu O'Dimma, otrzymasz od Olgierda jeden z najlepszych mieczy w grze - szablę Iris. Niezależnie od wybranej drogi zakończenia, zdobędziesz osiągnięcie/trofeum Zgiń, przepadnij! (Pacta Sunt Servanda).