Sezamie, otwórz się! (Open Sesame!) - część II | Zadania główne | Wiedźmin 3 poradnik Wiedźmin 3: Serca z Kamienia
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Sezamie, otwórz się! (Open Sesame!) - część II
W tym rozdziale opisana została kontynuacja zadania po tym, jak zwerbujesz wszystkich członków do napadu. Gdy zebrałeś pełną ekipę wróć do miejsca spotkania w piwnicy u zielarza przy Oxenfurcie. Istotne jest, że podjętego wyboru odnośnie Casimira/Quinto nie można już zmienić. Wyruszycie na napad, gdzie po cutscenie znajdziesz się na poddaszu domu aukcyjnego.
Na niższym piętrze czeka cię walka z czterema przeciwnikami. Haczykiem jest to, że jesteś wyposażony w drewniany miecz i mało zabezpieczający strój. Wystarczy, że pokonanych zostanie dwóch strażników, dlatego wspólnie atakuj tych najbardziej obitych.
Kolejny etap podczas przerywnika to negocjacje. Aby negocjacje zakończyły się pomyślnie, wybierz pierwszą opcję, by nie wypuszczać zakładników i przystąpić do postawienia warunków. Musisz zażądać wozu z końmi, gdy padnie kolejne pytanie, wybierz opcję drugą ("standardowy" wóz). Jeśli zwerbowałeś Quinto pojawi się trzecie pytanie od negocjatora - wtedy wypuść jednego zakładnika, nie będziesz musiał w ten sposób walczyć ze strażnikami. Jeśli Casamir jest w twojej drużynie, negocjacje nie mają znaczenia, wybuch i tak spowoduje wtargnięcie napastników. Najpierw pozbądź się dwóch pomocników negocjatora, ponieważ wraz z Ewaldem łatwiej wam go będzie atakować na dwa fronty (ma tarczę) - jeden z was odpiera ataki, drugi zachodzi go od tyłu.
Po negocjacjach, nie ważne w jaki sposób odbytych Eveline cię opuści, a ty wraz z Ewaldem udacie się do skarbca. Przedostanie się do sejfu, zależnie od wybranego członka drużyny może być bezpieczne lub wpadniesz w pułapkę. Quinto otworzy drzwi wytrychem, co spowoduje aktywację pułapki-zapadni, gdzie samodzielnie musisz pokonać kilka pająków (Arachnomorfów). Potem zostaniesz stamtąd wyciągnięty. Casimir może wysadzić sejf i otworzyć czyste przejście bez aktywowania pułapki.
Wewnątrz sejfu znajdziesz sporo kosztowności, nie tylko w skrzyniach ale i w pakunkach (najczęściej są to drobne monety oraz biżuteria i klejnoty). Za kolejnymi drzwiami spotkasz się z Horstem Borsodim. Musisz zadecydować po czyjej jesteś stronie (nie masz możliwości pozostania neutralnym) - Horsta lub Ewalda. Tu następuje starcie, w którym zmierzysz się z jednym z braci. Wystarczy, że zadasz kilka ciosów tej kluczowej postaci, resztą nie musisz się przejmować. Istotne jest to, że drugi wspólnik również staje po czyjejś stronie (Quinto po stronie Horsta, Casimir po stronie Ewalda).
Po zakończeniu walki, niezależnie od wyboru strony będziesz mógł pozbyć się drugiego z braci lub nawiązać ugodę. W obu przypadkach prowadzi to do tego samego efektu - będziesz mógł pozbierać pozostałą zawartość sejfu, a potem wrócić do zleceniodawcy z przedmiotem fabularnym.
Przy filarze, na lewo od miejsca ulokowania domu Maxymilniana Borsodiego (przedmiotu fabularnego) znajdziesz skrzynię, która zawiera diagram na Jadowity Stalowy Miecz Cechu Żmii (Viper venomous steel sword) oraz obok, w skrzyni przy filarze - Ofirską kuszę (Ofier Crossbow). Warto dodać, że żaden z braci nie posiada przy sobie nic specjalnie wartościowego, dlatego jeśli nie jesteś pewny walki, możesz ją bez konsekwencji odpuścić.
Jeśli chcesz zadowolić Olgierda - pozbądź się obu braci (tym bardziej, że Olgierd wspomni ci, że obaj zasługiwali na śmierć). Gdy zbierzesz wszystkie przedmioty ze skarbca użyj płyty naciskowej na filarze. Otworzy on tajne wyjście z budynku. Wróć teraz do zleceniodawcy w karczmie Alchemia (Alchemy Inn).