Róża na czerwonym polu (Rose on a Red Field) | Zadania poboczne | Wiedźmin 3 poradnik Wiedźmin 3: Serca z Kamienia
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Róża na czerwonym polu (Rose on a Red Field)
Zadanie otrzymasz po pierwszej części głównego zadania Miłe złego początki (Evil's Soft First Touches), gdy podczas cutsceny wychodzić będziesz z budynku. W ramach tego zadania udasz się do opuszczonej wioski Łukowiec (Bowdon) na północy (M1,8).
Po walce z grupą guli, przy studni wyłapiesz charakterystyczny zapach, za którym musisz podążać. Trop prowadzi do budynku w kierunku południowym. Wewnątrz musisz zbadać ślady stóp przy oknie, by móc kontynuować. Ślady na zewnątrz prowadzą do stogów siana, gdzie znajdziesz ciało.
Przejdź za płot w kierunku północno-zachodnim, aby odnaleźć miejsce skąd została ofiara postrzelona i kieruj się kolejnymi śladami. Zaprowadzą cię one w końcu w pobliże obozowiska bandytów.
Ciebie interesuje kartka, którą znajdziesz na wozie na lewo od budynku. Po jej przeczytaniu poznasz kolejny punkt, do którego musisz zmierzać. Na miejscu zastaniesz dwóch żołnierzy, najpierw wybierz pierwszą opcję dialogową, która umożliwi kolejne wybory: możesz ich przekupić (1000 koron), walczyć z nimi (dwójka przeciwników na 32 poziomie, jeden z nich będzie miał przy sobie klucz) lub użyć znaku Axii, jeśli masz go wystarczająco ulepszonego. Tak, czy inaczej będziesz mógł teraz dostać się do kryjówki. Warto jednak rozważyć ich zabicie od razu, gdyż w przeciwnym razie przy wyjściu z kryjówki i tak będziesz musiał ich zabić. Przed kolejną walką zdecydowanie warto nałożyć olej na miecz stalowy.
Wewnątrz kryjówki upadłych rycerzy zmierzysz się z blisko dziesiątką przeciwników na raz (poziom 32-34). Na wysokim poziomie trudności lub przy niskim poziomie postaci/słabym ekwipunku walka może sprawić naprawdę wiele trudności. Warto zastosować któryś z odwarów (zależnie od stylu walki i posiadanych receptur) oraz liczne granaty. Dobrą strategią jest próba zatrzymywania przeciwników (granaty Północny Wiatr (Northern Wind) /Samum) oraz próba odseparowania ich w mniejsze grupy (petarda Czarcia Purchawa (Devil's Puffball)).
Finalnie udaj się do Oxenfurtu do karczmy Alchemia (Alchemy Inn). Znajdziesz tam dziewczynę, która zleciła ci to zadanie - Adelę. Za wykonanie zadania poza doświadczeniem otrzymasz jedynie 200 koron.