Misje obronne | Kampania Warhammer 40,000 Dawn of War II poradnik Warhammer 40,000: Dawn of War II
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Misje obronne
Od czasu do czasu przyjdzie Ci wykonać misję polegającą na obronie jakiegoś strategicznego budynku - kaplicy, radiolatarni komunikacyjnej, czy też zautomatyzowanej kuźni.
Kogo wziąć na misję?
By móc dobrze się bronić, bierz na misję Tarkusa, Thaddeusa i Avitusa. W późniejszym stadium rozgrywki możesz brać Drednota (Dreadnought) zamiast Tarkusa. Jak więc widać, Cyrus kompletnie wypada w tym momencie z gry.
Jak się uzbroić?
Na misję koniecznie weź ze sobą specjalną opcję rozstawiania wieżyczek typu Tarantula. Przydadzą się też granaty. Jeśli masz na wyposażeniu wyrzutnie rakiet, to możesz jedną ze sobą wziąć (jeśli chcesz wziąć na misję Drednota, pamiętaj o zaopatrzeniu się w zestaw naprawczy).
Jak się bronić?
Zaatakuje Cię kilka fal wrogów. Zanim nadejdzie pierwsza z nich, musisz rozstawić wieżyczki (zarówno te swoje, jak i cztery dodatkowe, które dostaniesz w ramach misji). Musisz je tak rozlokować, aby chroniły wszystkich dróg do bronionego przez Ciebie budynku - tych najczęściej jest 2 albo 3. Ponadto, postaw jedną blisko samej budowli, na wypadek gdyby przeciwnicy dostali się na Twoje tyły za pomocą jetpacków lub teleportacji.
Poniższy obrazek ilustruje przedstawioną wyżej ideę obrony.
Za każdym razem, gdy nadchodzi jakaś fala ataku, na ekranie pojawia się strzałka informująca o kierunku, z którego przyjdą napastnicy. Ustaw Avitusa w taki sposób, by ogniem zaporowym zablokował adwersarzy, a następnie z pomocą granatu lub miażdżącego skoku Thaddeusa wykończ przeciwników. Manewr ten powtarzaj w przypadku każdej fali ataków.
Ostatnim przeciwnikiem jest albo pojazd, albo jakaś przerośnięta kreatura. Tutaj przydadzą się granaty i wspomniana wyżej rakietnica. Pomijając materiały wybuchowe, polecam również władować w przeciwnika tyle ołowiu/plazmy, ile się tylko da.