Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Warhammer 40,000: Dawn of War II - poradnik do gry

Warhammer 40,000: Dawn of War II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Konstrukcja kampanii | Kampania Warhammer 40,000 Dawn of War II poradnik Warhammer 40,000: Dawn of War II

Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019

Konstrukcja kampanii

Warhammer 40,000: Dawn of War 2 zawiera kampanię składającą się z wielu krótkich i bardzo podobnych do siebie misji. W tym rozdziale pragnę krótko omówić jej konstrukcję.

Rodzaje misji

W grze możesz wykonywać trzy różne typy zadań. Najważniejsze (i najmniej liczne) są misje, w których popychasz fabułę do przodu. Są one najmniej szablonowe i przeważnie zasadzają się na wykonywaniu stosunkowo oryginalnych zadań (rekonesans, niszczenie budowli, zbieranie próbek, itd.). Zarówno mapki, jak i solucje do tych misji znajdziesz w rozdziale Główny wątek .

Oprócz głównego wątku, od czasu do czasu program podrzuci Ci misje polegające na obronie jakiegoś strategicznego punktu. Są one bardzo schematyczne, każdą z nich przechodzi się w praktycznie taki sam sposób. By wiedzieć, jak radzić sobie w tego typu zadaniach, polecam Twojej uwadze rozdział Misje obronne .

Najliczniejszą grupą zadań są zabójstwa. Polegają one na przedarciu się do dowódcy lokalnej armii wroga (jego legowisko jest zawsze na drugim krańcu mapy, w stosunku do miejsca rozpoczęcia misji) i zabiciu go. Problem z dowódcami polega na tym, że dysponują oni specjalnymi atakami i są bardzo odporni na obrażenia. Można więc żargonowo powiedzieć, że są oni Bossami. Każdy z nich wymaga odpowiedniej taktyki walki; by wiedzieć, jak radzić sobie z tymi przeciwnikami, zajrzyj do rozdziału Zabójstwa . Jeśli nie wiesz, jak walczyć z piechotą i pojazdami stojącymi Ci na drodze do głównego celu, przeczytaj rozdziały Taktyka walki z piechotą i Taktyka walki z pojazdami .

Miejsce akcji

Misje wykonujesz na różnych planetach - Calderis, Meridian, Tajfun Primaris, itd. Między zadaniami możesz obserwować powierzchnie planet i decydować się, które zadanie wykonać w następnej kolejności. Zadania przydzielone są do odpowiednich sektorów na planecie. Jak widać na zdjęciu poniżej, na planecie znajdują się cztery sektory, z czego w trzech można wykonywać misje.

Między planetami można podróżować - Konstrukcja kampanii | Kampania Warhammer 40,000 Dawn of War II - Warhammer 40,000: Dawn of War II - poradnik do gry

Między planetami można podróżować. Specjalny podgląd przestrzeni kosmicznej umożliwia podróże międzyplanetarne.

Każda rozgrywana kampania zajmuje czas - Konstrukcja kampanii | Kampania Warhammer 40,000 Dawn of War II - Warhammer 40,000: Dawn of War II - poradnik do gry

Czas akcji

Każda rozgrywana kampania zajmuje czas. Wiele misji (wszystkie obronne i część zabójstw) ma ograniczony limit czasowy, tj. jeśli nie wykonasz jej w ciągu np. z góry ustalonych 3 dni, musisz liczyć się z przykrymi konsekwencjami swoich działań - stracenie ważnego budynku strategicznego lub rozprzestrzenienie się wrogiej rasy Tyranidów.

Wykonanie każdej misji trwa jeden dzień. Istnieją jednak wyjątki od tej reguły; jeśli dobrze się spiszesz w trakcie wykonywania jakiegoś zadania i otrzymasz odpowiednio dużo punktów doświadczenia, możesz otrzymać możliwość wykonania jeszcze jednego lub nawet dwóch dodatkowych misji w ciągu tego samego dnia.

Po kilku misjach kampanii, na ekranie widoku planety pojawi się wskaźnik tyranidzkiego skażenia - Konstrukcja kampanii | Kampania Warhammer 40,000 Dawn of War II - Warhammer 40,000: Dawn of War II - poradnik do gry

O co chodzi z tyranidzkim skażeniem?

Po kilku misjach kampanii, na ekranie widoku planety pojawi się wskaźnik tyranidzkiego skażenia. Rośnie on, gdy nie wykonujesz żadnych misji przeciwko Tyranidom. Opada, gdy postępujesz przeciwnie i eliminujesz hordy najeźdźców. Nawet jeśli wskaźnik osiągnie maksymalną wartość na danej planecie, nic strasznego się nie stanie. Zauważ jednak, że jeśli wskaźnik pokazuje niską wartość, to Tyranidzi stawiają mniejszy opór - nie dość, że jest ich jakby mniej, to jeszcze walczą między sobą, ułatwiając Tobie wykonywanie zadań.