Jednostki - Eldar | Tryb wieloosobowy Warhammer 40,000 Dawn of War II poradnik Warhammer 40,000: Dawn of War II
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Jednostki - Eldar
Wyjące Banshee (Howling Banshees)
Bardzo szybka jednostka walcząca wręcz. Jeśli nie stać Cię na zakup Pająków Osnowy, wybieraj Banshee. Świetnie radzą sobie one z większością jednostek wrogiej piechoty. Na pojazdy nie warto je wysyłać - nawet gdy są wyposażone w miecze zadające zwiększone obrażenia maszynom, ciężko będzie im dać sobie radę z czołgami, mechami, itd.
Drużyna Obrońców (Guardian Squad)
Świetni w charakterze chłopców na posyłki. Jeśli musisz zająć jakiś punkt, który nie jest broniony przez wrogów, wyślij do niego właśnie Obrońców. Mogą oni także stanowić miernej jakości wsparcie dla pozostałych oddziałów i pojazdów (mogą je naprawiać - trzymaj sobie jeden oddział obrońców w rezerwie).
Sekcja broni z lancą świetlną (Bright Lance Weapon Team)
Średniej jakości broń przeciwpancerna. Do obrony zajętych punktów i własnej bazy jak najbardziej się nadaje. W regularnej bitwie nie sprawdza się zbyt dobrze, m. in. dlatego że rozstawienie broni zajmuje sporo czasu, a cała sekcja może zostać z łatwością zlikwidowana przez oddziały piechoty.
Sekcja z działem zakrzywiającym (D-Cannon Weapon Team)
Słaba broń, która teoretycznie ma stanowić eldarską artylerię. Falcony i Fire Prismy znacznie lepiej radzą sobie z wrogą piechotą i pojazdami niż działko zakrzywiające, a przy tym są dużo wytrzymalsze na ciosy. Co więcej, D-Cannon musi być rozstawiane żeby mogło strzelać - to zaś zajmuje trochę czasu.
Sekcja broni z działkiem szurikenowym (Shuriken Cannon Weapon Team)
Dobra jednostka obronna. Podobnie jak drużyny z bronią ciężką u Orków i Kosmicznych Marines, eldarskie działko szurikenowe pozwala zatrzymywać i przygważdżać wrogą piechotę. Gdy trzeba bronić własnej bazy lub jakichś ważnych miejsc na mapie, bierz działka szurikenowe do walki z piechotą.
Łowca (Ranger)
Wprawdzie Łowcy dysponują tylko karabinami snajperskimi, są oni w stanie skutecznie eliminować duże grupy piechoty. Z elitarnymi wojskami (np. Terminatorami) niezbyt dobrze sobie radzą, lecz w walce z licznymi grupami słabszych żołnierzy nie mają sobie równych. Po zakupieniu ulepszeń mogą stawać się tymczasowo niewidzialni. Nieskuteczni przeciwko pojazdom.
Rada Proroków (Seer Council)
Jednostka rewelacyjna w walce przeciwko piechocie. Ani zwykli żołnierze, ani bohaterowie nie dadzą sobie rady z Radą :) W przypadku najtwardszych jednostek (Awatar, Karnifeks, Terminatorzy) mogą potrzebować wsparcia. Minusy Rady to wysoka cena i niemożność posiadania więcej niż jednego oddziału tego typu.
Drużyna Pająków Osnowy (Warp Spider Squad)
Dobra jednostka przeciwpiechotna. Potrafią poradzić sobie niemal z każdym oddziałem piechoty, nawet z żołnierzami wyposażonymi w broń ciężką. Za pomocą teleportacji (która u Eldarów jest odpowiednikiem skoku szturmowego Marines i Orków) mogą w okamgnieniu pojawić się na tyłach wrogów i ich wszystkich powystrzelać. Teleportacja może także służyć do szybkiej ewakuacji, np. gdy w pobliżu pojawia się jakiś ciężki pojazd.
Falcon (Falcon)
Jedna z najważniejszych jednostek w armii Eldarów. Może (i powinna!) zostać wyposażona w pole siłowe. Ponadto regeneruje pobliską piechotę i dysponuje niezłą siłą ognia. W starciu z wrogimi pojazdami radzi sobie słabo, dlatego potrzebne jej wsparcie, najlepiej w postaci czołgów Fire Prism.
Fire Prism (Fire Prism)
Wariacja na temat Falcona. Jego broń posiada dwa tryby strzelania - jeden sprawdza się w walce z dużymi grupami piechoty, a drugi służy do eliminacji ciężko opancerzonych wojaków i pojazdów. Nie posiada tarczy absorbującej, więc wymaga obecności jednostek naprawiających, np. Drużyny Obrońców. Fire Prism to jednostka, która powinna wspierać Falcony w zajmowaniu punktów i niszczeniu wrogich zabudowań.
Władca Upiorów (Wraithlord)
Bardzo dobra jednostka w ofensywie. Władcę można uzbroić w jeden z dwóch rodzajów broni - jeden służący do zwalczania piechoty i drugi do niszczenia pojazdów. Staraj się wysyłać do walki całe pary Władców, w których jedna maszyna walczy z piechociarzami, a druga z wszelkimi czołgami, mechami, transporterami, itd. Gwarantuję, że takie duety zdziesiątkują wrogie szeregi.
Awatar (Avatar)
Rewelacyjna, lecz bardzo droga jednostka. Wymaga aż tysiąca punktów rekwizycji, lecz jeśli uda Ci się zebrać tyle surowca, kupuj Awatara bez wahania. Świetnie radzi on sobie z pojazdami, piechotą i budynkami. Dobrze by było, gdyby Awatar chodził w towarzystwie jednostek regenerujących żywotność - wówczas staje się niemal nie do pokonania.