Valorant: Spike Rush - porady, zasady, Kule Wzmocnień Valorant poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 15 czerwca 2020
W tym rozdziale poradnika do gry Valorant Gracz znajdzie istotne informacje na temat najnowszego trybu jakim jest Spike Rush oraz przeczyta garść porad, które mogą przydać się w trakcie rozgrywki.
Spike Rush to zupełnie nowy tryb rozgrywki, który pojawił się w grze Valorant w dniu premiery tej produkcji, która odbyła się 2 czerwca 2020 roku. W odróżnieniu od zwykłego trybu rozgrywki Unrated lub trybu Rankingowego, pojedynki w trybie Spike Rush są bardziej dynamiczne, trwają maksymalnie 7 rund (około 8 - 12 minut) i zapewniają Graczom dodatkowe atrakcje w postaci Kul Wzmocnień.
Spike Rush - Porady ogólne
Zanim rozpoczniesz swoją przygodę z nowym trybem rozgrywki Spike Rush w grze Valorant warto poznać główne tipy, które zwiększą Twoją szansę na wygraną, ułatwią grę zespołową oraz pomogą w zdobywaniu większej ilości zabójstw. Porady skierowane są przede wszystkim do nowych Graczy.
- Zanim podłożysz Spike'a zastanów się, czy nie pokrzyżujesz w ten sposób planów całej drużyny. Jeśli stoisz samotnie na punkcie B, a reszta drużyny walczy o punkt A i zdecydujesz się podłożyć Spike'a, a nie zdołasz go obronić jest wielce prawdopodobne, że przegracie tę rundę. Zanim ktokolwiek z Twojej drużyny spróbuje wykonać rotację na punkt B ładunek zostanie rozbrojony przez przeciwnika;
- Wszystkie Kule Wzmocnień są doskonale widoczne na radarze więc postaraj się jak najszybciej zlokalizować te, które będą najbardziej wartościowe;
- W trybie Spike Rush wszyscy zawodnicy rozpoczynają z taką samą ilością pancerza i wyposażeniem przez co rozgrywka jest wyrównana. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie korzystanie z umiejętności postaci;
- W trybie Spike Rush nie można grać pasywnie, lecz trzeba bezustannie atakować. Pozostając w tyle i zajmując defensywną pozycję oddajesz przeciwnikowi Kule Wzmocnień z których na pewno skorzysta i zyska nad Tobą ogromną przewagę;
- Ze względu na to, że w trybie Spike Rush wszyscy zawodnicy grają losowymi broniami, nauczysz się korzystać z różnego rodzaju uzbrojenia co może przydać się w trakcie późniejszych rozgrywek Rankingowych;
- Spike Rush to doskonała rozgrzewka przed wskoczeniem do trybu Rankingowego - rozgrywka jest dynamiczna, trwa od kilku do kilkunastu minut i umożliwia przećwiczenie używania umiejętności postaci i sprawdzenia swojej celności na prawdziwych celach;
- Za każde zabójstwo Gracz zyskuje 2 ładunki do Ultimate, a zebranie Kuli Wzmocnienia to dodatkowy 1 ładunek;
- Ze względu na możliwość szybkiego ładowania umiejętności Ultimate każda z postaci będzie mogła użyć jej nawet kilka razy w trakcie trwania jednego meczu;
- Najlepsi agenci do rozgrywki w trybie Spike Rush to Sage, Reyna, Phoenix oraz Raze. Kluczem do sukcesu są agresywne umiejętności wyrządzające spore obrażenia oraz umiejętności leczące i barykadujące drogę do Kul Wzmocnień.
Spike Rush - zasady
Spike Rush dość znacznie różni się od tradycyjnej rozgrywki w Valorant w której Gracze muszą dbać o odpowiednią ekonomię, kupować wyposażenie i walczyć o podłożenie/rozbrojenie Spike'a. Nowy tryb rozgrywki w Valorant ma własne zasady:
- Drużyny składają się z 5 osób każda;
- Każdy zawodnik z drużyny atakującej posiada Spike'a jednak można podłożyć go tylko w jednym miejscu. Gdy któryś z zawodników podłoży Spike'a reszta Graczy z drużyny atakujących automatycznie traci ładunek;
- Rozgrywka toczy się przez maksymalnie 7 rund, a zmiana stron pomiędzy obrońcami i atakującymi następuje po 3 rundach;
- W Spike Rush nie ma sklepu z wyposażeniem ani nie zdobywa się kredytów. Każdy Gracz zaczyna daną rundę z takim samym, losowym wyposażeniem i ewentualnym pancerzem;
- Wszystkie podstawowe umiejętności każdego agenta dostępne są za darmo i uzupełniają się automatycznie po każdej rundzie;
- Umiejętność Ultimate nie jest dostępna od samego początku. Każde zabójstwo zagwarantuje Graczowi 2 ładunki do zdolności Ultimate, a zebranie Kuli Wzmocnienia to dodatkowy 1 ładunek;
- Co rundę na mapie pojawi się losowo od 3 do 5 Kul Wzmocnień;
- Po podłożeniu Spike'a z mapy znikają wszystkie niewykorzystane Kule Wzmocnień;
- To, jakie Kule Wzmocnień będą możliwe do zdobycia w każdej rozgrywce można sprawdzić w trakcie wyboru postaci lub po przejściu na mapę, przed rozpoczęciem każdej kolejnej rundy.
Ze względu na to, że Kule Wzmocnień do każdej rundy wybierane są losowo może zdarzyć się sytuacja w której na mapie będą 2 lub nawet 3 takie same wzmocnienia.
Spike Rush - rodzaje Kul Wzmocnień
W każdej rozgrywce Spike Rush Gracze będą mieli możliwość zebrania potężnych Kul Wzmocnień. Aktualnie, po wprowadzeniu patcha 1.01 w trybie Spike Rush dostępnych jest 8 Kul Wzmocnień, a każda z nich zagwarantuje Graczowi lub całej drużynie odpowiednie wzmocnienie lub negatywny efekt nakładany na drużynę przeciwną.
Ikona | Opis Kuli Wzmocnienia |
Instant Ultimate Po zebraniu tej kuli Gracz natychmiast uzyskuje dostęp do zdolności Ultimate. | |
Health Orb Zapewnia całej drużynie odnowienie zdrowia. Efekt Health Orb utrzymuje się przez 20 sekund i Gracz odzyskuje 12 punktów zdrowia po każdej sekundzie. | |
Weapon Upgrade Po zebraniu tej Kuli Wzmocnienia Gracz otrzymuje dostęp do lepszej broni. Weapon Upgrade daje ogromną przewagę nad przeciwnikiem szczególnie w trakcie trwania rundy pistoletowej. Warto wiedzieć, że ulepszona broń może zostać podniesiona przez sojusznika lub przeciwnika w momencie, gdy postać posiadająca taką broń zostanie zlikwidowana. | |
Weapon Power Increase Po zebraniu tej Kuli Wzmocnienia broń Gracza będzie wyrządzać zwiększone obrażenia. Efekt utrzymuje się do końca danej rundy lub do momentu, aż Gracz nie zostanie zlikwidowany. | |
Hyper Speed Po zebraniu tej Kuli Wzmocnienia na ziemi powstaje żółty okrąg, który zwiększa prędkość poruszania się wszystkich postaci, które przez niego przejdą. Efekt tego wzmocnienia trwa 10 sekund, a odliczanie rozpoczyna się w momencie opuszczenia okręgu. | |
Golden Gun Po przejęciu tej kuli Gracz zyskuje Złotą Broń, która dysponuje perfekcyjną celnością, jest lekka jak nóż (Gracz biegnie tak samo szybko, jak z bronią białą), a do tego zabija 1 strzałem. Niestety, Złota Broń posiada tylko 1 pocisk w komorze i 2 zapasowe naboje, ale każde zabójstwo odnawia 1 pocisk. | |
Deception Orb W 3 sekundy po przejęciu tej kuli wszyscy przeciwnicy zostają objęci efektem Paranoi przez co ich wizja zostaje bardzo ograniczona (radar zostaje całkowicie wyłączony), a do tego będą oni słyszeć fikcyjne odgłosy kroków i wystrzałów. Efekt ten utrzymuje się przez 10 sekund | |
Crippling Decay Po 2.5 sekundy zdrowie wszystkich agentów z drużyny przeciwnej zostaje zredukowane do zaledwie 10 punktów. Gdy efekt Crippling Decay przeminie, zdrowie wszystkich agentów zostanie przywrócone do stanu sprzed aktywacji Kuli Wzmocnienia. |
Kula z pełnym Ultem będzie dostępna w każdej rozgrywce. Pozostałe 4 będą dobierane losowo. To, jakie Kule Wzmocnień będą dostępne w danej rozgrywce można sprawdzić w trakcie wyboru postaci lub po przejściu na mapę - tabela z odpowiednią informacją będzie wyświetlać się przed rozpoczęciem każdej kolejnej rundy.