Valorant: Pistolety maszynowe - SMGs Valorant poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 9 kwietnia 2020
W grze Valorant bronie z kategorii SMG należą do grupy lekkiego uzbrojenia, które dobrze spisuje się w walce na krótkim i średnim dystansie. Na tej stronie poradnika dowiesz się wszystkiego o broniach z kategorii Pistolety maszynowe (SMGs). Nie wyrządzają tak dużych obrażeń, jak karabiny, ale za to ich cena zakupu jest znacznie niższa. Bronie z kategorii SMG charakteryzują się dobrą celnością, bardzo dużą szybkostrzelnością oraz wyrządzają całkiem spore obrażenia.
Poniżej przedstawiamy charakterystykę wszystkich broni z kategorii SMG, które dostępne są w grze Valorant. Opis każdej z broni wzbogacono o porady, które mogą przydać się w trakcie rozgrywki. Dodatkowo każda broń posiada opisany przykładowy rozrzut pocisków wraz z poradami, jak kontrolować odrzut danej broni.
Stinger
Stinger to jedna z dwóch broni typu SMG dostępnych w grze Valorant. Charakteryzuje się bardzo dużą szybkostrzelnością, ale zadaje mniejszą ilość obrażeń niż Spectre. Stinger posiada 20 naboi w magazynku i bardzo trudny do kontrolowania rozrzut pocisków. Strzelając w głowę będziesz musiał trafić celnie co najmniej dwa razy, aby wyeliminować cel. Celując w korpus będziesz potrzebować już 4 - 5 celnych strzałów. Warto także zaznaczyć fakt, że po przełączeniu się do trybu ADS, Stinger wyłącza pełen automat i przechodzi w tryb BURST - strzela określoną ilością pocisków w serii, ale znacznie szybciej niż normalnie.
Ze względu na zupełnie chaotyczny rozrzut pocisków, strzelanie pełnym auto ze Stingera, szczególnie na średnim i większym dystansie mija się z celem - nie ma możliwości pełnego zapanowania nad rozrzutem pocisków poprzez ściąganie myszki w określonym kierunku. Aby nieco ułatwić sobie korzystanie z tej broni warto korzystać z techniki strzelania krótkimi seriami (maksymalnie po 3 pociski na raz) i strzelać po zakończeniu ruchu - wtedy można uzyskać zadowalającą celność. Chcąc jeszcze bardziej polepszyć celność Stingera, w trakcie strzelania można ukucnąć.
Pomimo wszystkich wcześniej wymienionych wad, Stinger to doskonała broń na bliskie dystanse. Na powyższym obrazku widać rozprysk całej serii pocisków wystrzelonych z tej broni z bliskiego dystansu. Pierwsze 4 pociski wystrzeliły w punkt, następnie broń nieznacznie zniosła do góry, gdzie nastąpiło skupienie reszty pocisków. Można więc stwierdzić, że Stinger nagradza Graczy, którzy lubią ryzykowną grę blisko przeciwnika.
Spectre
Spectre to druga broń typu SMG, która dostępna jest w Valorant. Spectre posiada tłumik, mieści 30 naboi w magazynku, wyrządza większe obrażenia niż Stinger, ale za to strzela nieco wolniej. Jeśli chodzi o strzelanie długimi seriami ze średniego dystansu, Spectre wypada tutaj znacznie lepiej niż Stinger. Strzelając w głowę będziesz musiał trafić celnie co najmniej dwa razy, aby wyeliminować cel. Celując w korpus będą to już 4 - 5 celnych strzałów.
Przechodząc do trybu ADS, w odróżnieniu od Stingera, Spectre wciąż pozostaje bronią w pełni automatyczną. Korzystając z dodatkowego celownika możesz strzelać znacznie celniej, ale zmniejszy się nieco szybkostrzelność broni.
Na powyższym obrazku przedstawiono przykładowy rozrzut pocisków broni Spectre dostępnej w grze Valorant. Próbę przeprowadzono ze średniej odległości - im bliżej celu, tym mniejszy będzie rozrzut pocisków. Pierwsze 3 pociski lecą mniej więcej w punkt, a następnie broń zaczyna ściągać nieco w lewo i do góry. Po kolejnych 5 pociskach następują ustabilizowanie rozrzutu pionowego i broń porusza się jedynie od prawej do lewej strony.