Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Valorant - poradnik do gry

Valorant - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Valorant: Patch 1.02 - co nowego? Valorant poradnik, solucja

Patch 1.02: Co nowego? Tryb rankingowy, Poddanie meczu, Viper, Jett i Reyna, Mapy.

Ostatnia aktualizacja: 30 czerwca 2020

W tym rozdziale poradnika Gracz znajdzie wszelkie istotne informacje na temat aktualizacji 1.02, która została wprowadzona w Valorant w dniu 22 czerwca 2020 roku.

Patch 1.02 wprowadził do gry Valorant kilka nerfów i buffów agentów (Jett, Viper oraz Reyna), zmiany na mapach Split, Have, Bind oraz Ascent. Jak zwykle poprawiono wiele pomniejszych bugów, nielegalne tricki z Kamerą Szpiegowską Cypher, poprawiono jakość rozgrywki i wprowadzono drobne zmiany w trybach rozgrywki i interfejsie użytkownika. Co więcej, Gracze w końcu doczekali się trybu rankingowego! Poniżej umieszczamy wykaz najistotniejszych zmian wprowadzonych w patchu 1.02.

Tryb rankingowy - nowość w patchu 1.02

Aktualizacja 1.02 w końcu wprowadziła do Valorant wyczekiwany przez wszystkich tryb rankingowy. Gracze mogą nareszcie wskoczyć do rozgrywki, aby rozegrać mecze pozycjonujące i zacząć piąć się po szczeblach drabinki rankingowej. Oto co zmieniło się w rankedach od zamkniętej bety:

  1. Zaktualizowano ikony rang;
  2. Zmieniono nazwę najwyższej rangi z VALORANT na Promienisty (Radiant);
  3. Zwiększono nieco zakres przedziału umiejętności pomiędzy Graczami dla wszystkich, którzy chcą rozegrać mecze pozycjonujące w grupie.

Poddanie meczu - nowość w patchu 1.02

W aktualizacjo 1.02 wprowadzono do Valorant zupełnie nową opcję, dzięki której Gracze mogą poddać mecz, jeśli nie chcą dalej go kontynuować. Dzięki takiemu rozwiązaniu można zaoszczędzić wiele czasu i nie dokańczać meczu, w którym i tak nie widać cienia szansy na wygraną. Oto jak działa głosowanie poddania meczu w Valorant:

  1. Głosowania nie można rozpocząć przed 8 rundą;
  2. Głosowanie można zainicjować tylko raz w każdej połowie meczu;
  3. Zainicjować głosowanie poprzez wpisanie na czacie komend: "/ff", "/forfeit", "/concede" lub "/surrender";
  4. Aby głosowanie zostało zaakceptowane wszyscy Gracze z drużyny poddającej się musza zagłosować na "TAK";
  5. Głosować można poprzez wpisanie komendy "/yes" lub "/no" na czacie lub wciśnięcie klawisza F5 na TAK lub F6 na NIE;
  6. Zwycięskiej drużynie zostanie doliczona określona ilość rund, aby spełnić warunek zwycięstwa w meczu - 13 wygranych rund. Drużynie poddającej mecz zostaną przypisane przegrane rundy konieczne do zaliczenia 13 rund.

Viper - zmiany w patchu 1.02

To już kolejna próba Riot na zrobienie z Viper przydatnego agenta poprzez modyfikację jej umiejętności. Viper na początku zamkniętej bety gry Valorant wzbudziła ogromne zainteresowanie Graczy jednak jej popularność szybko spadła, gdy okazało się, że w grze dostępnych jest wielu wartościowych agentów ze znacznie lepszymi umiejętnościami ofensywnymi i defensywnymi.

Z tego powodu Riot Games po raz kolejny spróbowało nieco zwiększyć wartość Vaiper jako postaci drużynowej i sprezentowali jej następujące modyfikacje - Valorant: Patch 1.02 - co nowego? - Valorant - poradnik do gry

Z tego powodu Riot Games po raz kolejny spróbowało nieco zwiększyć wartość Vaiper jako postaci drużynowej i sprezentowali jej następujące modyfikacje.

  1. Toksyczna Zasłona przenika teraz przez ściany, a emitery rozmieszczają się prawidłowo np. na ziemi lub dachach i innych przeszkodach terenowych;
  2. Jadowite Ukąszenie nakłada teraz na trafionego przeciwnika debuff, który sprawia, że przez krótki czas będzie on otrzymywał podwójne obrażenia ze wszystkich źródeł;
  3. Toksyczna Kula otrzymała nerfa i jej czas odnowienia został wydłużony z 0,5 do 6 sekund.

Powyższe buffy mogą mieć pozytywny wpływ na Viper przez co będzie ona częściej pojawiać się w rozgrywce. Poprawne rozmieszczanie się emiterów Toksycznej Zasłony sprawi, że tę umiejętność będzie można wykorzystać w wielu strategicznych miejscach na różnych mapach, a wrażliwość wprowadzona do Jadowitego Ukąszenia ułatwi drużynie defensywnej skuteczne odpieranie szturmu przeciwników.

Jett i Reyna - zmiany w patchu 1.02

Zmiany do agentów Jett i Reyna opisujemy w jednym miejscu ze względu na to, że dotyczą tej samej mechaniki - umiejętności specjalnej Phoenixa Drugie Podejście. Umiejętność specjalna Jett Burza Ostrzy będzie teraz odnawiać się w momencie, gdy zabije ona Phoenixa w trakcie trwania jego Drugiego Podejścia. Jeśli chodzi o Reyne, Kule Duszy pojawią się po tym, jak zabije ona Phoenixa w trakcie trwania jego umiejętności specjalnej.

Od oficjalnej premiery gry Valorant Riot Games stara się dostosowywać wszystkie dostępne mapy w taki sposób, aby ułatwić Graczom rozgrywkę oraz wyrównać szanse między drużynami broniącymi i atakującymi - Valorant: Patch 1.02 - co nowego? - Valorant - poradnik do gry

Mapy - zmiany w patchu 1.02

Od oficjalnej premiery gry Valorant Riot Games stara się dostosowywać wszystkie dostępne mapy w taki sposób, aby ułatwić Graczom rozgrywkę oraz wyrównać szanse między drużynami broniącymi i atakującymi. We wcześniejszych aktualizacjach zmieniono kolory niektórych skrzyń i punktów podłożenia Spike'a, aby ułatwić Graczom dostrzeżenie przeciwnika, a także przemodelowano wiele newralgicznych punktów, które miały strategiczny wpływ na przebieg meczu, jak Mid na mapie Split. Tym razem dostosowano wiele punktów na mapach Haven, Ascent, Bind oraz Split w taki sposób, by sprawdzanie ich pod kątem obecności potencjalnego przeciwnika było prostsze.

Na mapie Haven zmieniono następujące lokacje - Valorant: Patch 1.02 - co nowego? - Valorant - poradnik do gry

Na mapie Haven zmieniono następujące lokacje:

  1. Drzwi garażowe;
  2. Wejście na Long C od strony drużyny atakującej;
  3. A Lobby zostało przebudowane dzięki czemu w przejściu zrobiło się więcej miejsca, a Gracze nie mogą już schować się za wysokimi skrzyniami i uchronić się przed atakiem od strony A Short;
  4. C Link oraz A Link;

Na mapie Bind zmieniono następujące lokacje:

  1. Wejście do A Shower (A Bath);
  2. Wyjście z Teleportera B;
  3. Wejście do Window B.

Na mapie Ascent zmieniono następujące lokacje:

  1. Wejście do strefy odrodzenia drużyny broniącej;
  2. Wejście do A Garden;
  3. Main A od strony atakujących dzięki czemu drużyna ofensywna zyskała nieco więcej wizji na tym obszarze.

Na mapie Split zmieniono następujące lokacje:

  1. Narożnik od strefy odrodzenia obrońców prowadzący do B Stairs.