Valorant: Bind - mapa, callouts dla obrońców i atakujących Valorant poradnik, solucja Ostatnia aktualizacja: 23 kwietnia 2020 9797 Następna Mapy Bind - porady Poprzednia Mapy Haven - porady Z tego rozdziału poradnika do gry Valorant Gracz dowie się, jak skonstruowana jest mapa Bind, jak na niej grać, jakie są najważniejsze miejsca dla drużyny obrońców i atakujących oraz jakie są callouts, czyli krótkie nazwy poszczególnych lokacji, których używa się w trakcie rozgrywki. Bind to bardzo charakterystyczna mapa, ponieważ jako jedyna posiada portale, za pomocą których Gracze mogą przenosić się z punktu A do punktu B. Odpowiednie korzystanie z portali może dać Graczom przewagę nad drużyną przeciwnika i pozwala na stosowanie zróżnicowanych taktyk defensywnych i ofensywnych. Bind punkt A - istotne miejsca dla obrońcówBind punkt A - istotne miejsca dla atakującychBind punkt B - istotne miejsca dla obrońcówBind punkt B - istotne miejsca dla atakujących Bind punkt A - istotne miejsca dla obrońcówGrając w roli obrońcy na punkcie A na mapie Bind najlepiej jest obrać taką pozycję, która pozwoli na obserwowanie miejscówki pod wieloma kątami i w razie konieczności zapewni ochronę lub możliwość rotacji do innego punktu. Poniżej przedstawiamy kilka najlepszych miejsc defensywnych na mapie Bind w punkcie podłożenia Spike'a A w grze Valorant. A Tower (Heaven)Miejscówka A Tower (inaczej Heaven) to jedno z najlepszych miejsc defensywnych na mapie Bind. Z tego miejsca Gracz może obserwować dwie najpopularniejsze drogi ataku i w razie konieczności szybko podjąć działanie lub poinformować drużynę o ruchu przeciwnika. A Tower (Heaven) zapewnia także Graczowi solidną osłonę. Na powyższym obrazku widać postać, która stoi w punkcie A Tower (Heaven). Z tego miejsca może obserwować dwa newralgiczne punktu na A Site, a mianowicie Bath (Showers) oraz A Short. W razie konieczności Gracz może szybko zareagować na ruch przeciwnika i otworzyć ogień lub schować się za ścianę i poczekać na wsparcie drużyny. A SiteStojąc na punkcie A Site możesz wybrać dwa miejsca defensywne. Jedno za pojazdem, który zapewni Graczowi ochronę przed ostrzałem z punktu A Short, a drugi punkt znajduje się za skrzyniami na samym środku placu. Na powyższym obrazku widać postać, która schowała się za opancerzonym pojazdem, aby osłonić się od potencjalnego ataku z punktu A Short. Gracz patrzy prosto na wyjście z lokacji Bath (Showers). Po lewej stronie można zauważyć wcześniej wspomniane skrzynie - przechodząc na tę pozycję Gracz może mieć oko zarówno na wyjście z Bath (Showers) oraz A Short. A LampsA Lamps to kolejne popularne miejsce dla obrońcy na mapie Bind. W odróżnieniu od skrzyń widocznych przed postacią, które można przestrzelić, pozycja A Lamps zapewnia solidną ochronę w postaci ściany portalu. Z tego miejsca Gracz może mieć oko na A Short oraz po przylgnięciu do ściany może celować w stronę wyjścia z Bath (Showers). Na powyższym obrazku widać postać, która mierzy w kierunku przejścia A Short. W razie konieczności może szybko otworzyć ogień lub schować się za solidną ścianę. Jeśli przeciwnicy zaatakują od strony Bath (Showers), Gracz może odwrócić się w lewą stronę lub przejść korytarzem znajdującym się za jego plecami, aby szybko znaleźć się na A Site. Bind punkt A - istotne miejsca dla atakującychDrużyna atakująca chcąca wejść na punkt podłożenia Spike'a A na mapie Bind ma do wyboru dwie główne drogi: Bath (Showers) oraz A Short. Każda akcja na punkt A będzie wymagać dobrej organizacji i użycia kilku umiejętności pomocniczych, jak np. oślepienia, zasłony dumne czy ściany. W trakcie ataku należy mieć na uwadze fakt, że Gracze broniący dostępu do punktu A już są dobrze rozstawieni i mierzą w kierunku, z którego może nadejść przeciwnik. Bath (Showers)Bath (Showers) to jedna z dróg, którymi atakujący na mapie Bind mogą dostać się na punkt podłożenia Spike'a A. Niestety, Bath (Showers) może stać się śmiertelną pułapką dla drużyny atakującej, jeśli za pomocą kilku umiejętności zostaną zamknięci w ciasnym korytarzu. W takim przypadku jedno ulti Brimstone'a lub granaty Raze mogą szybko wyeliminować cały zespół. Jeśli atakujecie punkt A od strony Bath (Showers) upewnijcie się, że korytarzu nie czai się żaden przeciwnik. Wchodząc do korytarza musicie w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na wnękę po prawej stronie, w której aktualnie stoi Gracz widoczny na powyższym obrazku. W następnej kolejności sprawdźcie korytarz po lewej. Zanim wyjdziecie na punkt A należy użyć zasłon dymnych, umiejętności oślepiających lub ścian, które ochronią Was przed wzrokiem obrońców mierzących od strony A Tower (Heaven) i A Lamps. A ShortA Short to kolejna droga prowadząca na punkt podłożenia Spike'a A na mapie Bind. W odróżnieniu od wcześniej opisywanej drogi prowadzącej od strony Bath (Showers), Short A zapewnia atakującym nieco więcej miejsca i ochronę w postaci ścian oraz skrzyń. Atakując punkt A od strony A Short należy zwrócić uwagę na Graczy stojących od strony A Lamps (za portalem), za skrzyniami z prawej strony oraz na tych, którzy na pewno mierzą z pozycji A Tower (Heaven). Najlepiej jest skorzystać z zasłony dymnej za portalem po lewej, aby zmusić potencjalnego obrońcę do poczekania lub przejścia na A Site po czym zasłonić widoczność Graczy stojących na Heaven i A Site. Popularną taktyką w trakcie ataku z tej pozycji jest użycie ściany Sage, aby stanąć na skrzyniach - można tam zając dogodną pozycję strzelecką i mieć oko np. na obrońcę czekającego na A Site za opancerzonym pojazdem. Bind punkt B - istotne miejsca dla obrońcówGrając w roli obrońcy na punkcie B na mapie Bind najlepiej jest obrać taką pozycję, która pozwoli na obserwowanie miejscówki pod wieloma kątami i w razie konieczności zapewni ochronę lub możliwość rotacji do innego punktu. Poniżej przedstawiamy kilka najlepszych miejsc defensywnych na mapie Bind w punkcie podłożenia Spike'a B w grze Valorant. B HallB Hall to niezwykle popularna pozycja Graczy broniących dostępu do punktu podłożenia Spike'a B na mapie Bind. Miejscówka ta zapewnia Graczowi solidną ochroną i pozwala szybko zareagować, gdy potencjalny przeciwnik pojawi się w oknie. Na powyższym obrazku widać przykładową pozycję na B Hall skąd Gracz ma dobry widok na B Window - jedną z najpopularniejszych dróg ataku na punkt B. Kontener na środku punktu B służy za ochronę przed Graczami nadciągającymi do strony B Long. W razie konieczności Gracz może otworzyć ogień, schować się za ścianę lub przejść korytarzem w prawą stronę i zając pozycję na B Elbow. B ElbowB Elbow to kolejna dobra miejscówka defensywna na punkcie B. Z tego miejsca można obserwować B Window oraz mieć oko na przeciwników, którzy mogą szturmować punkt B od strony B Long (B Teleport). Na powyższym obrazku widać Gracza, który zajął przykładową pozycję na B Elbow. Z tego miejsca może obserwować B Window oraz przejście na B Teleport. W razie konieczności może także przejść korytarzem na pozycję B Hall. B SiteB Site to kolejne miejsce defensywne na punkcie B. Z tego miejsca można mieć oko na drogę B Long oraz przy odpowiednim ustawieniu na plac podłożenia ładunku oraz Graczy wychodzących z pozycji B Window. Na powyższym obrazku Gracz zajął przykładową pozycję na B Site skąd obserwuje przejście prowadzące na B Long. W razie konieczności może otworzyć ogień lub schować się za ścianę. Stając w rogu po prawej stronie może odwrócić się w stronę B Window pozostając poza wzrokiem przeciwników, którzy mogą nadejść od strony B Long. B Long (B Teleport)B Long (B Teleport) to bardzo ofensywna pozycja, z której obrońca może ustrzelić przeciwników nadciągających od własnego punktu odrodzenia. Przeciwnika można zauważyć już w momencie, gdy znajdzie się na wysokości fontanny. Na powyższym obrazku Gracz zajął pozycję przy teleporcie skąd może obserwować przeciwników nadciągających od strony B Long. To bardzo popularne miejsce dla snajperów, którzy w ułamku sekundy mogą wyeliminować nieuważny cel. Bind punkt B - istotne miejsca dla atakującychDrużyna atakująca chcąca wejść na punkt podłożenia Spike'a B na mapie Bind ma do wyboru dwie główne drogi: B Short (B Window) oraz B Long. Każda akcja na punkt B będzie wymagać dobrej organizacji i użycia kilku umiejętności pomocniczych, jak np. oślepienia, zasłony dumne czy ściany. W trakcie ataku należy mieć na uwadze fakt, że Gracze broniący dostępu do punktu A już są dobrze rozstawieni i mierzą w kierunku, z którego może nadejść przeciwnik. B Short (Window)B Short (B Window) to jedna z dróg, z których może skorzystać drużyna atakująca, jeśli chcą dostać się na punkt B. Niestety, korzystając z tej drogi Gracz jest odsłonięty na atak od strony B Hall lub Graczy chowających się za kontenerem na środku placu. Jedna dobrze postawiona ściana Sage może całkowicie zamknąć drużynę atakującą w ciasnym przejściu i zmusić ich do popełnienia błędu lub rotacji i wybrania innej ścieżki ataku. W trakcie ataku na punkt B od strony B Window należy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na to, czy ktoś nie czai się w przejściu z B Short do B Window. Następnie sprawdzić pozycję B Hall oraz wnękę z prawej strony. W następnym kroku należy sprawdzić pozycję B Elbow. W trakcie ataku na punkt B oczywiście niezwykle przydatne będą umiejętności oślepiające i wszelkiego rodzaju zasłony dymne lub umiejętności obszarowe. B LongB Long to kolejna droga prowadząca na punkt podłożenia Spike'a B na mapie Bind. Gracze atakujący mają tutaj więcej miejsca, ponieważ przed przejściem znajduje się obszerny plac z fontanną. W razie konieczności drużyna atakująca może szybko zaniechać ataku przez B Long i przejść na B Short. W trakcie ataku od strony B Long należy zwrócić szczególną uwagę na to, czy żaden z przeciwników nie czai się za ścianą od strony teleportu lub w przejściu po prawej stronie. To dwie niezwykle popularne pozycje dla snajperów, które warto zasłonić którąś z umiejętności, jak np. granaty dymne. Wchodząc na punkt B od strony B Long należy zwrócić uwagę na przeciwników stojących po lewej stronie (B Elbow) oraz od strony okna (B Window). Gracze broniący od B Hall są zasłonięci kontenerem i nie mają dobrej widoczności na B Long więc muszą wejść na środek placu. Następna Mapy Bind - porady Poprzednia Mapy Haven - porady