Valorant: Cypher (Strażnik), postać, umiejętności Valorant poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 4 czerwca 2020
W tym rozdziale poradnika do gry Valorant znajdziesz opis umiejętności postaci Cypher oraz porady, które mogą przydać się w trakcie rozgrywki.
Cypher to typowy szpieg, który w trakcie rozgrywki korzysta w wielu elektronicznych gadżetów, które mogą zdradzić pozycję wroga. Pierwszą umiejętnością Cypher jest Potykacz - pułapka, która po aktywacji oznacza przeciwnika na mapie. Drugą umiejętnością tej postaci jest Cyberklatka - zasłona cybernetyczna ograniczająca widoczność postaci. Trzecią z kolei umiejętnością Cypher jest Kamera Szpiegowska - kamera szpiegowska. Umiejętnością specjalną (Ultimate) Cypher jest Kradzież Neuronów - dość nowatorska technika na oznaczenie na mini mapie pozostałych przy życiu przeciwników.
Cypher to kolejna postać wspomagająca, która nie dysponuje żadnymi umiejętnościami wyrządzającymi bezpośrednie obrażenia. Grając tą postacią należy skupić się na wykrywaniu przeciwników, śledzeniu ich ruchów i oznaczaniu ich na mapie. Posiadając informacje o aktualnej pozycji przeciwnika Twoja drużyna może przeprowadzić znacznie bardziej skuteczny atak.
- Potykacz (Trapwire)
- Cyberklatka (Cyber Cage)
- Kamera szpiegowska (Spycam)
- Kradzież Neuronów (Neural Theft) - Ultimate
Potykacz (Trapwire)
Potykacz to umiejętność, którą można rozciągnąć pomiędzy dwoma punktami, jak np. przejście do tunelu, pomiędzy ścianami w korytarzu. Przeciwnik, który przejdzie przez niewidzialną wiązkę laserową zostanie natychmiast spowolniony i wykryty, a jego pozycja zostanie na krótką chwilę zaznaczona na mapie.
Ważne! Trapwire nie może zostać normalnie zauważone przez przeciwnika. Jedynym sposobem na wykrycie tego szpiegowskiego urządzenia jest powolne przemieszczanie się po mapie - wtedy Twoja postać będzie w stanie wykryć urządzenie przytwierdzone do ściany i będziesz mógł je zlikwidować pojedynczym strzałem z broni. Warto także zaznaczyć fakt, że Potykacz może zostać zebrany przez Cypher i rozstawiony w innym miejscu.
Cyberklatka (Cyber Cage)
Cypher wyrzuca przed siebie kolejny elektroniczny gadżet, który przytwierdza się do podłoża. Po aktywacji urządzania, Cypher tworzy cybernetyczną zasłonę, która ogranicza widoczność wszystkich postaci. Warto pamiętać, że Cyberklatkę można odbić od ściany, aby urządzenie poszybowało w pożądanym kierunku.
Jeśli przeciwnik wejdzie w obszar objęty umiejętnością Cyberklatki jego pozycja zostanie zdradzona prze głośny charakterystyczny dźwięk. Dzięki temu będziesz mógł szybko zorientować się, z której strony nadciągają przeciwnicy.
{ramkaczerwona}Cyberklatka Cypher posiadała wcześniej dodatkowy efekt spowolnienia jednak usunięto go już w trakcie trwania zamkniętej bety gry.{/ramkaczerwona}.
Kamera szpiegowska (Spycam)
Kamera Szpiegowska to jedna z najbardziej przydatnych umiejętności z asortymentu Cypher. Po aktywacji możesz w dowolnym miejscu na ścianie rozstawić kamerę szpiegowską, która jest niewidoczna dla przeciwników. Po rozmieszczeniu kamery możesz ją aktywować i przełączyć się na widok z kamery, w celu obserwacji otoczenia.
Ważne! W trakcie monitorowania otoczenia za pomocą kamery możesz wystrzelić w przeciwnika marker, który oznaczy jego pozycję na mapie. Przeciwnik, gdy zorientuje się, że jest namierzany, może wyciągnąć marker, żeby przerwać połączenie. Warto także zaznaczyć fakt, że kamera wskazuje pozycję, w której znajdował się przeciwnik w momencie wykrycia więc jego aktualna pozycja może być inna.
Co więcej, w momencie, gdy przejmujesz kontrolę nad kamerą szpiegowską, staje się ona wykrywalna i może zostać zestrzelona. Gdy ponownie przełączyć się na widok z perspektywy postaci, kamera zostanie ukryta po krótkiej chwili.
Kradzież Neuronów (Neural Theft) - Ultimate
Kradzież Neuronów to unikatowa umiejętność, która może zostać użyta na poległym przeciwniku. W momencie aktywacji, Kradzień Neuronów natychmiast ujawnia pozycję wszystkich pozostałych przy życiu przeciwników i oznacza ich awatary na mini mapie.
Ważne! Podobnie jak w przypadku Kamery Szpiegowskiej, po aktywacji Kradzieży Neuronów na mapie zostanie oznaczona ostatnia znana pozycja przeciwnika. Jeśli przeciwnik pozostaje w ciągłym ruchu, musisz brać na to poprawkę.