Axon | Pojazdy w Unreal Tournament III poradnik Unreal Tournament III
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Cykada
Pojazd latający z wbudowaną wyrzutnią rakiet. Dzięki ogromnej sile rażenia jest niezwykle cennym cackiem na każdej mapie. Korzystając z prawego przycisku myszki możemy namierzyć dowolny cel, załadować kilka rakiet i wystrzelić je niszcząc przeciwnika na ziemi. Niestety, Cykada jest bardzo podatna na AVRILa. Po dwóch strzałach wehikuł pikuje w stronę podłoża, a my skazani jesteśmy na ewakuację.
Drapieżnik
Kolejny statek latający, ale słabszy od Cykady. Nie różni się zbytnio od wersji z UT2004, toteż od razy wyda się nam znajomy w kwestii sterowania. Energetyczne działko to dosyć słaba broń na piechotę i pojazdy. O wiele lepiej sprawuje się wyrzutnia pocisków samonaprowadzających. Ich siła bez problemu niszczy podstawowe jednostki naziemne Necrisów.
Goliat
Potężny, masywny czołg o ogromnej sile. Podstawowe działo skutecznie eliminuje piechotę w pobliżu węzłów. Obok kierowcy (głównego strzelca) znajduje się także miejsce dla szybkostrzelnego karabinu. Wielkim minusem Goliata jest jego szybkość i zwinność - to prawdziwy kloc. Jeśli nie ma wsparcia od strony Manty i pojedynczych jednostek jego żywotność jest krótka.
Piekielnik
Jeśli miałbym go przyrównać do współczesnych pojazdów... To takie humvee bojowe. Podstawową bronią (sterowaną przez kierowcę) jest działko energetyczne, wystrzeliwujące skondensowaną wiązkę niczym ASMD. Można w ten sposób stworzyć combo tzn. wystrzelić kilkanaście kul i strzelić w pierwszą uruchamiając tym samym reakcję łańcuchową. Druga osoba może ponadto wystrzelić inną wiązkę, o większej mocy. Gruby pancerz pojazdu gwarantuje niezłą żywotność.
Manta
Jeden z bardziej lubianych wehikułów w grze. Bardzo szybki i zwinny pojazd, w rękach doświadczonego gracza to zmora dla piechoty. Dzięki wbudowanym dwóm wiatraczkom umożliwia błyskawiczny docisk do powierzchni i rozjeżdżanie wrogów. Ponadto pomaga w transporcie naszych sojuszników - wystarczy w jego kierunku wystrzelić czerwoną wiązkę z deskolotki, a wtedy zdobycie frontu powinno być o wiele łatwiejsze. Podstawową bronią jest działko energetyczne, skuteczne w walce przeciwko największym pojazdom przeciwnika.
Skorpion
Całkiem szybka jednostka z wysuwanymi ostrzami. Ale to nie jedyna zaleta tego wozu. Wbudowany granatnik skutecznie eliminuje piechotę i mniejsze pojazdy. Natomiast dopalacz okaże się cenny przy gorętszych sytuacjach, kiedy jedynym wyjściem jest ucieczka. Ponadto jest to prawdziwy jihad-car, gdyż ewakuacja przy pełnej szybkości powoduje, iż w wozie włącza się mechanizm autodestrukcji - zderzenie z innym pojazdem kończy się eksplozją.
Paladyn
Z wyglądu przypomina APC, ale to tak naprawdę defensywna jednostka. Główną "bronią" jest pole siłowe ochraniające jednostki znajdujące się w promieniu kilkunastu metrów od wehikułu. Nie jest to też zbyt wytrzymały pojazd, tak więc użyteczność Paladyna jest dosyć mała. Główną wadą jest jego szybkość i zwinność. To drugi po Goliacie pojazd o tak niskiej mobilności.
SPMA
Bardzo powolny pojazd o dużej wytrzymałości. Ze względu na główną broń stosowany raczej poza polem bitwy, w ukryciu. Po rozłożeniu się SPMA służy jako artyleria. Lewy przycisk myszy wystrzeliwuje pocisk w górę, następnie włącza się mini-kamera zwrócona w stronę ziemi. Wtedy wybieramy tylko miejsce zrzutu. Niestety, jeśli do SPMA podleci Żmija lub Wymiatacz, jego szanse na przetrwanie są gorzej niż marne.
Lewiatan
Ogromny pojazd o porażającej sile rażenia. Niech jego potęgę przedstawią liczby: 6000 punktów pancerza, 4 pojedyncze stanowiska strzelnicze, 1 działo obsługiwane przez kierowcę. Największym minusem Lewiatana jest jego szybkość i podatność na ataki przeciwnika. Ale co z tego skoro główne działo niszczy wszystko w promieniu kilkudziesięciu metrów od zaznaczonego miejsca? Ponadto długą żywotność gwarantują małe pola siłowe włączane przez bocznych strzelców. To tylko pokazuje jak bardzo ważny jest Lewiatan.