Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry

Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Szlaki Potyczek w Twierdza Krzyżowiec II | Podstawy rozgrywki poradnik Twierdza: Krzyżowiec II

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Szlaki Potyczek to, obok trybu gry wieloosobowej, kwintesencja gry Twierdza Krzyżowiec 2. Znajdziesz tu kilkadziesiąt potyczek, podzielonych na 6 grup. O ile początkowe misje są banalnie proste i przejdziesz je dosłownie z marszu, o tyle dalsze wyzwania, a szczególnie potyczki z dwóch ostatnich grup (Szlak Łez i Otchłanie piekieł) napsują sporo twojej krwi.

Niektóre potyczki, jak ta, ostatnia dostępna w grze, są ekstremalnie irytujące i wymagające. - Szlaki Potyczek w Twierdza Krzyżowiec II | Podstawy rozgrywki - Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry
Niektóre potyczki, jak ta, ostatnia dostępna w grze, są ekstremalnie irytujące i wymagające.

Zanim rozpoczniesz rozgrywkę w ramach tego trybu gry, warto zaznajomić się z tymi zasadami:

1. Zanim w ogóle pomyślisz o podjęciu się wyzwania jakim jest ukończenie Szlaków Potyczek, rozegraj wszystkie Kampanie Szkoleniowe - nauczysz się wszystkich mechanizmów rządzących rozgrywką, a także poznasz działanie poszczególnych jednostek, testując je w bojach.

2. Przejrzyj poszczególne rozdziały tego poradnika - szczególnie tyczy się to rozdziałów "Taktyka", "Porady", "Elementy kluczowe" i "Przeciwnicy". Po zaznajomieniu się z nimi będziesz wiedział wszystko, czego potrzeba ci, by ukończyć każdą z misji Szlaku Potyczek.

3. Nie zniechęcaj się. Nie ma żadnych szans, byś z marszu ukończył wszystkie potyczki w ramach tego trybu, gdyż niektóre z nich są po prostu przesadzone - wrogowie będą mieć nad tobą gigantyczną przewagę pod względem złota, liczebności (na niektórych mapach będziesz grał sam na 5-6 przeciwników), a także i ukształtowania terenu. Niektóre misje będziesz musiał powtórzyć kilkadziesiąt razy, by udało ci się je ukończyć.

4. Po rozpoczęciu każdej potyczki, poświęć kilkadziesiąt sekund na rozejrzenie się po mapie. Zlokalizuj kluczowe miejsca - jak drzewa, oazy, składy kamieni i żelaza - a także swoich przeciwników. Zajrzyj do rozdziału "Przeciwnicy" i porównaj poszczególnych wrogów - możesz w ten sposób wydedukować, jaka obrona będzie potrzebna przeciwko konkretnemu przeciwnikowi, a nawet zdecydować, od której strony rozpocząć fortyfikację zamku. W razie potrzeby zrestartuj mapę - podczas "zwiedzania" tracisz czas, w trakcie którego wrogowie cały czas się rozwijają.

5. Wykorzystaj złoto, szczególnie, jeśli posiadasz jego ogromne ilości. Najlepiej wykorzystać je do kupienia drewna, by przyspieszyć budowę kluczowych budynków. Kontroluj jednak swoje złoto - jeśli je całe wytracisz, możesz mieć problem z rekrutacją oddziałów, gdyż przez pierwsze kilkanaście minut złoto napływa do skarbca bardzo wolno.

6. Eliminuj wrogów po kolei, zaczynając od tych, których najłatwiej jest pokonać - zajrzyj do rozdziału "Przeciwnicy" by poznać słabe strony umocnień poszczególnych przeciwników. Nie ma sensu użerać się przez 20 minut z silnym wrogiem (np. z Wilkiem), podczas którego jesteś stale nękany przez słabeuszy pokroju Szczura.

7. Jeśli wysłałeś część wojska do ataku na wroga, pamiętaj też, by zadbać o należytą obronę zamku, gdyż wrogowie będą cały czas atakować.

8. Na starcie części z misji otrzymasz małą ilość uzbrojenia - by ją jednak zobaczyć, musisz wybudować zbrojownie. Warto to zrobić, gdyż czasami wystartujesz z olbrzymią ilością broni.

9. Jeśli walczysz z więcej niż jednym przeciwnikiem, najpierw skup się na rozbudowie gospodarki i utworzeniu odpowiednio mocnych umocnień, by wróg nie był się przez nie w stanie przebić. Olanie gospodarki i obrony i wysłanie armii na jednego gracza nie ma sensu, jak w tym samym czasie oberwiesz od innego przeciwnika.

10. Na mapach często porozrzucane są neutralne wioski - możesz je przejąć, wysyłając wojsko na szczyt znajdującego się tam Donżonu. Na ekranie wyświetli się komunikat, ukazujący postęp przejmowania wioski - gdy dobiegnie końca, będziesz miał do niej dostęp. Niektóre wioski są dobrze strzeżone, więc najpierw będziesz musiał wybić chroniące je wojska - pamiętaj też, że w momencie przejęcia wioski, wszystkie wrogie jednostki w jej obrębie zostaną ci ofiarowane.

11. Czasem wybudowanie jednej Wielkiej Wieży i wysłanie na nią oddziału Łuczników jest znacznie skuteczniejsze, niż budowa muru dookoła twojej bazy - mur bez wież nie jest w stanie zatrzymać machin oblężniczych, a Łucznicy stacjonujący na Wielkich Wieżach mają ogromny zasięg ataku.

12. Podczas części z misji, zostanie do ciebie przyłączony sojusznik (bądź kilku z nich, w zależności od mapy). Jest to bardzo przydatne, ponieważ wrogowie będą rozdzielać ataki pomiędzy ciebie, a twoich sojuszników. Warto dbać o swoich sprzymierzeńców i od czasu do czasu wysłać im surowce, o które proszą - w ten sposób zwiększysz ich zaufanie w stosunku do ciebie. To z kolei może ci się przydać, gdy będziesz prosił o wysłanie surowców, bądź by sojusznik zaatakował określonego wroga.

13. Staraj się uwinąć z budowaniem budynków jak najszybciej - wróg nie wybacza błędów i w zależności od rodzaju Lorda, z którym się mierzysz, możesz zostać zaatakowany tuż po rozpoczęciu misji. Każdą mapę powinieneś rozpocząć od rozbudowy gospodarki, następnie otoczenia bazy murem, a gdy będziesz już miał stabilną gospodarkę i niemożliwy do zdobycia zamek, dopiero wtedy skup się na przygotowaniu armii ofensywnej.

Większość potyczek z tego trybu rozgrywki nie różni się niczym szczególnym - różnice sprowadzają się na ogół jedynie do ilości dostępnego złota i nieznacznych zmian w obozie wroga, przez co będziesz musiał walczyć z różnymi kombinacjami Lordów.