Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry

Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Produkcja jedzenia w Twierdza Krzyżowiec II | Elementy kluczowe poradnik Twierdza: Krzyżowiec II

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Produkcja jedzenia

Okno racji żywnościowych pokazuje ile jedzenia jest aktualnie produkowane. - Produkcja jedzenia w Twierdza Krzyżowiec II | Elementy kluczowe - Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry
Okno racji żywnościowych pokazuje ile jedzenia jest aktualnie produkowane.

Jedzenie dzieli się na cztery podstawowe składniki - Jabłka, Ser, Mięso, oraz Chleb. Każde z tych dóbr wymaga posiadania odpowiedniego budynku (bądź, w przypadku chleba, grupy budynków), by były wytwarzane. Z uwagi na fakt, iż jedzenie jest jednym z najważniejszych składowych w grze, warto zadbać o odpowiednie dostawy towarów z tej grupy.

W przeciwieństwie do poprzednich części serii, budynki produkujące żywność mogą być stawiane tylko i wyłącznie na terenach trawiastych, w oazach. Tych, jak z pewnością zauważysz w trakcie rozgrywki, jest zawsze za mało, przez co trzeba racjonalnie nimi dysponować i myśleć zawczasu, czy lepiej jest napchać budynki jeden koło drugiego, narażając się jednak przez to na niekontrolowany pożar, czy rozrzucić je w drobnych odstępach, zmniejszając liczbę budynków możliwych do wzniesienia.

W przypadku trzech z czterech rodzajów jedzenia - jabłek, sera i mięsa - jedynym, czego będziesz potrzebował, by je wytwarzać, będzie pojedynczy budynek. Są to odpowiednio Sad Jabłoni, Serownia i Chlewnia (bądź Owczarnia, jeśli grasz po stronie Arabów). Po wzniesieniu któregoś z tych budynków musisz odczekać tylko krótką chwilę, a zaczną one produkować żywność. Ważnym jest, by wznieść te budynki blisko Spichlerza - zmaksymalizujesz produkcję, gdyż chłopi nie bedą musieli daleko chodzić, by "zdać" towary.

Inaczej wygląda sprawa z chlebem - by je wypiekać, będziesz potrzebował Uprawy Pszenicy, Młynu, by zmielić pszenicę, a na końcu Piekarni, by wytwarzać chleby z powstałem mąki. Jest to najdroższe rozwiązanie ze wszystkich, jednak zapewnia największy przychód żywności. Ogólna zasada jest taka - im mniej czasu zajmuje wytworzenie danego rodzaju pożywienia, tym mniej zostanie dostarczone do spichlerza. Na szczęście nie ma żadnej różnicy pomiędzy towarami - każde wpływa tak samo na twoich mieszkańców.

Na początku każdej rozgrywki warto postawić kilka Sadów Jabłoni (możliwie blisko spichlerza, by zmniejszyć czas dostaw), plus po jednej-dwóch Serowniach i Chlewniach/Owczarniach. Nie ma sensu z marszu startować z produkcją chleba, gdyż wybudowanie wszystkich wymaganych budynków, by mieć stały dopływ mąki, wymaga olbrzymiej ilości drewna. Są dwa wyjątki od tej reguły - jeśli grasz w którąś z kampanii szkoleniowych i masz postawione już Uprawy Pszenicy i Młyn, możesz spokojnie skupić się na budowie Piekarni. Drugim wyjątkiem jest sytuacja, gdy na starcie potyczki dostaniesz olbrzymią ilość złota (od kilkuset do kilku tysięcy) i będziesz w stanie kupić drewno, by rozpocząć produkcję.

Odpowiednio wysoki poziom produkcji żywności to rzecz, na którą powinieneś zwracać szczególną uwagę, gdyż dostosowując swoje racje żywnościowe możesz znacznie wpłynąć na popularność mieszkańców, co pozwoli ci łatwiej regulować podatki. W późniejszym etapie rozgrywki, gdy liczba twoich mieszkańców przebije 100, nie warto poświęcać uwagi na produkcję mięsa, jabłek czy sera - nie dasz rady nadążyć z konsumpcją, a te towary można bardzo tanio kupić na targu, by otrzymać premię za różnorodność pożywienia. Zamiast tego skup się na produkcji chleba - jeśli nie wiesz ile poszczególnych budynków wybudować, spójrz na to:

  • Każdy Młyn bez problemu obsłuży 4-5 Upraw Pszenicy i sprawi, że w składzie zapasów nie będzie zalegała nadwyżka pszenicy.
  • Na każdą Uprawę Pszenicy możesz spokojnie wybudować 3-4 Piekarnie, gdyż budynki te dostarczają jednorazowo 4 sztuki pszenicy.

Przy produkcji chleba pamiętaj też o odpowiednim rozmieszczeniu budynków - Młyn postaw tuż przy składzie zapasów, by zmaksymalizować produkcję mąki, a Piekarnie wybuduj tuż przy Spichlerzu. Uprawy Pszenicy, w przeciwieństwie do innych budynków produkujących żywność, mogą spokojnie zostać umieszczone dalej od Spichlerza, gdyż chłopi dostarczają pszenicę do składu zapasów.