Kerak | Kampania szkoleniowa w Twierdza Krzyżowiec II - Walka o wolność poradnik Twierdza: Krzyżowiec II
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Kerak
Cel:
- Wrogi Lord ginie
Porażka gdy:
- Upłynie czas: 60 dni
- Twój Lord zginie
Misja bardzo przypomina tą, którą już ukończyłeś (Jerozolima). Ponownie stajesz na czele arabskiego obozu, a twoim celem jest ubicie wrogiego Lorda. Masz do dyspozycji doskonałe miejsce do rozbudowy - wszystkie surowce pod ręką, a jedyne wejścia do twojego zamku to dwa małe przesmyki przez wodę,
Budowę standardowo rozpocznij od wzniesienia Chat Drwala - najlepiej, byś wybudował ich co najmniej 10. Następne postaw 5-6 Sadów Jabłoni, uprzednio stawiając Spichlerz w głębi ogromnej oazy. Za zarobione drewno postaw 3 Kamieniołomy i do każdego dostaw 2 Postoje Wołów. W następnej kolejności zbuduj 4 Uprawy Pszenicy, 3 Owczarnie, 3 Serownie i 2 Młyny. Gdy zaczniesz produkować mąkę wybuduj kilka Piekarni - jeśli będziesz zalegał z mąką dobuduj Piekarnie, jeśli będziesz miał niedobór, wybuduj kolejne Uprawy Pszenicy.
Gdy będziesz już miał w miarę płynnie funkcjonującą gospodarkę, weź się za produkcję Piwa i Świec - musisz mieć jak najwięcej złota, gdyż wszystkie jednostki kosztują krocie, a nie możesz produkować oddziałów Krzyżowców. Gdy zaczną napływać kamienie, wybuduj mur z wieżami i obsadź je łucznikami - wróg powinien wkrótce rozpocząć ataki. Możesz postawić kilka Stacjonarnych Balist, by łatwiej rozprawiać się z wrogimi machinami oblężniczymi i ciężko opancerzonymi celami.
Pora przejść do rekrutowania wojska. Masz jedynie dostęp do wojsk najemników, jednak to w niczym nie szkodzi - masz mnóstwo czasu, by zmagazynować odpowiednią ilość złota, by wyszkolić ogromną armię. Skorzystaj z informacji zamieszczonych w rozdziale "Porady" i "Jednostki", by dowiedzieć się, które jednostki nadają się do określonych zadań i wyszkol odpowiadającą ci armię.
Zalecałbym, byś wybudował Husyckie Wozy Bojowe i zapchał je Łucznikami - dla dodatkowej ochrony możesz stworzyć całą masę Plutej, które będą pochłaniać obrażenia wrogich strzelców. Trzon twojej armii powinni stanowić Arabscy Zbrojni, Wirujący Derwisze, a do pomocy przy przebijaniu się przez wrogie mury możesz wykorzystać Asasynów i machiny oblężnicze.
Wrogie mury strzeżone są przez całe masy jednostek, jednak atak na twierdzę Kerak jest znacznie prostszy niż we wcześniejszych misjach z uwagi na fakt, iż możesz wybudować ogromną armię, która dosłownie zaleje wrogi zamek. Pamiętaj też, że możesz zebrać 1000 złota, które automatycznie przekazane zostanie twojemu sojusznikowi. W zamian przyśle on spore posiłki - oddziały, które otrzymasz, kosztowałby cię kilka(naście) razy tyle złota, więc jest to bardzo opłacalna wymiana.
Standardowo, gdy zabijesz wrogiego Lorda, misja zostanie ukończona.