Rozdział 7 | The Path of War | Twierdza 2 poradnik Twierdza 2
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019
Rozdział 7 - Obrona Opactwa (Defense of the Abbey)
Cel:
- wszystkie jednostki przeciwników muszą zginąć
Warunki przegranej:
- śmierć Lorda
065
| 066
|
Już na samym początku zakup tereny na zachodzie (później wybuduj tam Tartak i coś do produkcji żywności, a następnie 2x Postoje Wozaka, aby przesyłać do zamku drewno oraz smołę). Postaw jak zwykle Targowisko, aby poprzez handel zdobywać to, co jest Ci potrzebne. Wybuduj następnie coś do produkcji jedzenia (Sady, Chaty Łowców, Serowarnie) oraz zbuduj od razu Koszary, gdzie możesz już rekrutować trochę jednostek [065] . Postaw Kamieniołomy, a także Kopalnię Rudy Żelaza. Wybuduj następnie Zbrojownię oraz do tego odpowiednie budynki do produkcji broni: 2x Warsztaty Łucznika (w jednym ustaw produkcję łuków, w drugim kuszy), Kuźnie (do produkcji mieczy), Garbarnie (do produkcji skórzanych zbroi dla Kuszników i Knechtów z maczugami), Warsztat Płatnerza (do produkcji zbroi dla Knechtów i Rycerzy). Zacznij ich też powoli rekrutować, nie zapominając o mnichach. Rozbuduj też fortyfikacje - najlepszym sposobem na powstrzymanie Drabiniarzy są wysokie wieże obronne, na które drabiny nie zostaną oparte - na ich szczycie umieść Mangonel [066] .
067
| 068
|
Po pewnym czasie od rozpoczęcia misji nastąpią regularne ataki - zwalczaj je za pomocą ostrzału wroga (Łucznicy, Kusznicy i Mangonel) oraz odpieraj ataki już na samych murach (sprytnie wypuszczaj też Spadające Kłody na przeciwników) [067] . Pamiętaj, że kolejne grupy wojsk wroga będą coraz liczniejsze [068] .
069
| 070
|
Dlatego też najlepszym sposobem jest postawienie jak największej liczby wież [069] - dzięki temu zasięg jednostek strzelniczych będzie większy, a i możliwość wykorzystania przez wroga Drabiniarzy znacząco spadnie. Oczywiście pozostaw niezabudowane Spadające Kłody, a pomiędzy wieżami nie stawiaj żadnych murów. Warto też wykorzystać różne pułapki, jak i smołę i rozmieścić wszystko przed murami. Problemem może być zabudowanie z zachodniej strony - trzeba sprawić, aby nie pojawiła się tam żadna większa luka [070] .
071
| 072
|
W końcu nastąpi ostatni atak i to w dodatku dwóch armii. Ruszą na Ciebie zarówno machiny wojskowe, Łucznicy, jak i żołnierze w ciężkich zbrojach. Warto więc w odpowiednim momencie podpalić smołę i usmażyć tą całą sielankę [071] . Korzystanie ze Spadających Kłód to też świetny sposób [072] . Nie muszę przypominać, że Łucznicy, Kusznicy i Balisty to Twoja główna siła ognia.
073
| 074
|
Jednak w razie gdyby wróg dostał się na mury musisz tam mieć odpowiednio duże ilości wojska (reszta niech czeka jako wsparcie za murami). W razie znalezienia dziury w murach i przedarcia się wroga nie poddawaj się - dalej Łucznicy, Kusznicy i Balisty niech strzelają, a reszta jednostek niech walczy wręcz (nawet wraz z Lordem, jednak na jego poziom życia uważaj) [073] . Podczas walki dbaj szczególnie o Balisty i o wieże, na których stoją - nie dopuść, aby Łucznicy wroga wykorzystywali te wieże do ostrzału Twoich wojsk. Po pokonaniu i zniszczeniu wszystkich jednostek łącznie z Obozami Warownymi wroga w końcu spotkasz się z Królem [074] .