Budynki - wojskowe | Twierdza 2 poradnik Twierdza 2
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019
Budynki - wojskowe
Zbrojownia (Armoury) Zbrojownia to miejsce, gdzie trafia wyprodukowana broń oraz zbroje. Przy rekrutacji żołnierza dana broń jest pobierana automatycznie. Pojemność zbrojowni jest nieograniczona. Wymagania: drewno (5); kamień (5); | |
Koszary (Barracks) Rekrutujesz tutaj większość jednostek. Aby powołać daną jednostkę musisz posiadać: odpowiednią liczbę złota, Honoru i chłopów oraz potrzebną broń i/lub zbroję - wszystko zależy od tego, jaka to jednostka. Wymagania: kamień (10) | |
Obóz Najemników (Mercenary Post) Rekrutujesz tutaj różnorakie jednostki. Nie potrzebujesz do tego żadnych broni, jednak koszty rekrutacji w złocie są większe (ewentualnie dla najlepszych jednostek potrzebujesz też Honoru). Wymagania: drewno (15) | |
Gildia Saperów (Engineer's Guild) Rekrutujesz tutaj m.in. Saperów, Drabiniarzy oraz tworzysz machiny wojenne. Wymagania: kamień (10); złoto (100) | |
Obóz Warowny (Siege Camp) Może być postawiony wszędzie, niezależnie od tego, czy dana posiadłość do Ciebie należy, czy też nie. Rekrutujesz w nim Saperów i Drabiniarzy oraz produkujesz machiny wojenne, takie jak np. Katapulta. Wymagania: złoto (500) | |
Stajnie (Stables) W Stajniach hodowane są konie, na których Lord i Rycerze mogą szybciej dotrzeć w potrzebne miejsce. Wymagania: drewno (10) | |
Kadź (Oil Smelter) Jeśli w Składzie jest smoła wolni od zajęć Saperzy przybiegną do Kadzi. Jeden z nich zadba o dostawy smoły, pozostałych trzech będzie zrzucać smołę na żołnierzy wroga, aby potem wrócić, napełnić swoje małe naczynia i dalej bronić zamku atakując przeciwnika. Wymagania: żelazo (10); pracownik-Saper (4); złoto (100) | |
Klatka z Psami Bojowymi (War Hound Cage) Wypuszczone psy będą atakować wszystko, co znajdzie się w ich zasięgu (nawet Twoje jednostki!). Więc nie wypuszczaj psów, jeśli masz w pobliżu swoje wojsko. Wymagania: złoto (200) | |
Wejście do Tunelu (Tunnel Entrance) Tuneli używasz do niszczenia murów wroga z oddali. Saperzy podkopią się pod wskazany przez Ciebie mur i zniszczą go. Możesz zwiększyć ilość pracujących w tunelu Saperów, co przyspieszy prace w podkopie. Wymagania: drewno (20); pracownik- Saper (minimum 1); złoto (100) | |
Pułapka (Man Trap) Widoczna dla Twoich wojsk, ale niewidoczna dla wroga Pułapka uruchamia się, gdy tylko jednostka wroga na nią wejdzie (pamiętaj, że Twoje wojska nie widzą Pułapek postawionych przez wroga). Wymagania: drewno (6); złoto (1) | |
Wilczy Dół (Killing Pit) Widoczna dla Twoich wojsk, ale niewidoczna dla wroga, uruchamia się jak grupa lekkich jednostek (lub 1-2 cięższe) wejdą na nią (pamiętaj, że Twoje wojska nie widzą Wilczych Dołów postawionych przez wroga). Wymagania: drewno (20); złoto (2) | |
Umieść Wylew Smoły (Place Pitch Ditch) Niewidoczne dla wroga rowy ze smołą mogą zostać podpalone przez ogniste strzały łuczników (Twoje wojska nie widzą smoły umieszczonej przez wroga). Wymagania: smoła (1) | |
Umieść Fosę (Place Moat) Fosa to doskonała przeszkoda dla piechoty wroga. Opóźnia jego przedostanie się do murów, co daje więcej czasu Twoim jednostkom na ostrzał czy obrzucanie kamieniami. Wymagania: złoto (100) | |
Rozżarzone węgle (Brazier) Można je stawiać jedynie na murach i wieżach. Łucznik podpala strzałę przed wystrzeleniem. Prócz standardowego ostrzału wroga możesz też za pomocą płonących strzał podpalić rowy ze smołą. Wymagania: złoto (50) | |
Spust Kamieni (Stone Tipper) Można go stawiać jedynie na murach i wieżach. Każde jednostki przebywające w pobliżu (prócz Łuczników i Kuszników, które strzelają) będą rzucać kamieniami w nadchodzących wrogów. Zasięg, choć niewielki, jakieś efekty zawsze przynosi. Wymagania: złoto (100) | |
Naścienny Spust Kamieni (Wall Mounted Stone Tipper) Możesz go umieścić jedynie na murach. Kiedy spora ilość jednostek wroga podejdzie do murów i zatrzyma się pod tą pułapką, uruchomisz ją i spowodujesz, że na głowę spadnie im góra kamieni raniąc i nawet zabijając ich. Wymagania: złoto (200) | |
Spadające Kłody (Rolling Logs) Umieszczane jedynie na murach Spadające Kłody są przez Ciebie wypuszczane wprost na armie wroga. Bardzo skuteczna i śmiercionośna broń. Po pewnym czasie od wypuszczenia kłody same się uzupełniają. Wymagania: złoto (200) | |
Mangonel Wieżowy (Tower Mounted Mangonel) Umieszczany jedynie na wieżach Mangonel ma bardzo dużą siłę ognia - wyrzuca kilka kamieni na raz. Niestety, jego celność jest mała, więc należy uważać, aby nie zniszczyć własnych murów bądź jednostek. Wymagania: pracownik- Saper (2); złoto (100) | |
Balista Wieżowa (Tower Mounted Ballista) Umieszczana jedynie na wieżach Balista Wieżowa jest świetną bronią przeciwko ciężkim jednostkom wroga oraz jego machinom oblężniczym - wynika to z szybkości ostrzału. Wymagania: pracownik- Saper (2); złoto (100) |