Budynki - cywilne | Twierdza 2 poradnik Twierdza 2
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019
Budynki - cywilne
Kasztel Budynek, który istnieje od początku misji. Jest to siedziba Lorda, przejęcie tego budynku powoduje zajęcie całego terytorium. Wyróżniamy cztery rodzaje tej budowli: Saksońska Sala (Saxon Hall) - jedyna zbudowana z drewna siedziba Lorda, posiada zaledwie jedną wieżę, więc ma małe możliwości obronne. Mały Kasztel (Small Keep) - zbudowany już z kamienia umożliwia umieszczenie na dachu wielu jednostek, co podwyższa możliwości obronne (patrz obrazek obok). Średni Kasztel (Medium Keep) - w przeciwieństwie do poprzedniej budowli ta siedziba Lorda ma dodane cztery wieże. Wielki Kasztel (Large Keep) - największa i jednocześnie najlepsza obronna siedziba Lorda, posiada cztery olbrzymie wieże. | |
Chata (Hovel) W razie braku rąk do pracy stawiasz Chatę, z której po kolei wybiega 8 nowych chłopów. Jeśli jakiś budynek będzie nieobsadzony, chłop stanie się jego pracownikiem; gdy wszystkie miejsca pracy będą zajęte, chłop pobiegnie przed siedzibę Lorda i stanie przy ognisku. Pamiętaj, że jeśli Twoja popularność wśród społeczeństwa spadnie poniżej 50 (ikonka + liczba w prawym, górnym rogu ekranu) ludzie powoli będą wyprowadzać się z zamku (będą opuszczać miejsca pracy i nie zamieszkiwać w nowobudowanych chatkach). Wymagania: drewno (6) | |
Skarbiec (Treasury) Skarbiec to miejsce, w którym przechowywane jest złoto i gdzie możesz zmieniać stawkę podatku - im wyższy podatek, tym mniejsza Twoja popularność; możesz też ją zwiększyć poprzez ustawienie łapówki. Pracownik skarbca będzie czasami jeździł po innych Twoich posiadłościach i tam zbierał podatki. Wymagania: kamień (10); pracownik (1) | |
Kościół (Church) W Kościele organizowane są zgromadzenia. Aby mogło to nastąpić potrzebujesz świec. Im więcej świec, tym większe zgromadzenia, a więc i większy wzrost Twojej popularności. Jeśli Lord uczestniczy w zgromadzeniu przynosi Ci to dodatkowe punkty Honoru. Wymagania: kamień (50); pracownik (1); złoto (500) | |
Sypialnia Pani (Bedchamber) Zanim Lord ożeni się z Panią musi ona mieć swój kącik. Następnie Lord i Pani wezmą ślub, co przyniesie punkty Honoru. Wymagania: kamień (25) | |
Objazdowy Jarmark (Travelling Fair) To całkiem dobry sposób na rozrywkę dla ludzi, który przynosi Ci wzrost popularności. Scena jest budowana, odbywają się na niej występy i później jest rozbierana - potem proces się powtarza automatycznie. Wymagania: drewno (50); złoto (250) | |
Pole turniejowe (Jousting) To najpopularniejszy sposób rozrywki w zamku, który zwiększa Twoją popularność oraz Honor. Pole Turniejowe jest budowane, a po stoczeniu turnieju rozbiera się je. Stos drewna leży, aż to następnego turnieju, do którego Pole Turniejowe automatycznie znowu wybudują pracownicy. Wymagania: drewno (200); złoto (500) | |
Klasztor (Monastery) Pobożni mnisi tworzą rękopisy, które trafiają do biblioteki w siedzibie Lorda i przynoszą Ci punkty Honoru. W Klasztorze możesz też rekrutować dwa typy jednostek: Walczących Mnichów i Mnichów-Wojowników. Wymagania: kamień (100); pracownik (6); złoto (1000) | |
Gildia Muzyków (Musician's Guild) W tym budynku rekruci uczą się bycia błaznami i bardami - później bawią gości podczas uczt u Lorda. Wymagania: kamień (100); pracownik (2); złoto (100) | |
Pomnik (Statue) Pomnik daje małe, ale regularne punkty Honoru. Istnieją dwa typy Pomników, ale wyboru podczas budowy nie masz. Wymagania: kamień (10); złoto (250) |