Budynki - struktury zamkowe | Twierdza 2 poradnik Twierdza 2
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019
Budynki - struktury zamkowe
Ostrokół (Wooden Wall) Ostrokół jest łatwy do zniszczenia, jednak to zawsze jakaś forma obrony zamku przed wrogiem. Wymagania: drewno (1) | |
Drewniany Pomost (Wooden Platform) Pomost z drabinką, którą Twoim żołnierze mogą dostać się na Ostrokół i stamtąd np. ostrzeliwać wroga. Wymagania: drewno (10) | |
Drewniana Brama (Wooden Gatehouse) Brama, którą mieszkańcy będą mogli wychodzić lub wchodzić do zamku, a w razie niebezpieczeństwa (np. zbliżania się wroga) brama zostanie automatycznie zamknięta. Wymagania: drewno (20) | |
Kamienne Mury (Stone Wall) Kamienne Mury są znacznie trwalsze od drewnianych Ostrokołów. Są świetną obroną przed wrogimi wojskami. Aby je zniszczyć trzeba użyć np. machin wojennych. Wymagania: kamień (1) | |
Mała Brama (Small Gatehouse) Mała Brama jest dobra na początek i wymaga mało kamienia. Wymagania: kamień (15) | |
Średnia Brama (Medium Gatehouse) Na tej bramie możesz umieścić wielu Łuczników i Kuszników, a dwie wieże jeszcze bardziej zwiększą zasięg ich strzał. Wymagania: kamień (30) | |
Wielka Brama (Large Gatehouse) Największa brama prócz dwóch wież i dachu (na których możesz umieścić Łuczników i Kuszników) jest wyposażona w most zwodzony. Dzięki niemu przed murami możesz umieścić fosę, co jeszcze bardziej zwiększy Twoje możliwości obronne. Wymagania: kamień (50) | |
Klatka Schodowa (Stairwell) Wybudowana tuż przy murze umożliwia Twoim jednostkom dostanie się na mury i obronę przed np. wdzierającymi się po drabinach jednostkami wroga. Wymagania: kamień (10) | |
Tajne Wyjście (Sally Port) To niewidoczne dla wroga wyjście z zamku. Możesz go użyć do niespodziewanego ataku na armię wroga stacjonującą przy murach lub po prostu do ucieczki z zamku. Wymagania: kamień (20) | |
Bastion (Bastion) Zwykła niska wieża, na której szczycie możesz umieścić jednostki strzelające bądź też machiny obronne (Balisty czy Mangonel). Wymagania: kamień (10) | |
Wieża Obserwacyjna (Lookout Tower) Wysoka wieża daje duży zasięg strzału Twoim Łucznikom. Jej wytrzymałość jest za to bardzo mała. Wymagania: kamień (15) | |
Wieża Kwadratowa (Square Tower) Silna Wieża Kwadratowa wyposażona w jedno specjalne stanowisko strzeleckie. Możesz też na niej umieścić machiny obronne (Balisty czy Mangonel). Wymagania: kamień (24) | |
Wieża Kwadratowa z Blankami (Square Tower with Hoarding) To wieża taka sama jak Wieża Kwadratowa. Różni się jedynie tym, że jest zabudowana drewnianą osłoną, co lepiej chroni Twoje jednostki - jednak przez to nie możesz na niej umieszczać machin obronnych. Jeśli drewniana osłona zostanie zniszczona, wieża stanie się zwykłą Wieżą Kwadratową. Wymagania: kamień (24); drewno (20) | |
Wieża Owalna (Round Tower) Dosyć wysoka Wieża Owalna wyposażona jest w dwa specjalne stanowiska strzeleckie. Możesz też na niej umieścić machiny obronne (Balisty czy Mangonel). Wymagania: kamień (30) | |
Wieża Owalna z Blankami (Round Tower with Hoarding) To wieża taka sama jak Wieża Owalna. Różni się jedynie tym, że jest zabudowana drewnianą osłoną, co lepiej chroni Twoje jednostki - jednak przez to nie możesz na niej umieszczać machin obronnych. Jeśli drewniana osłona zostanie zniszczona, wieża stanie się zwykłą Wieżą Owalną. Wymagania: kamień (30); drewno (20) | |
Wielka Wieża (Great Tower) Największa, najwyższa i najmocniejsza wieża. Wyposażona jest w cztery specjalne stanowiska strzeleckie, możesz też na niej umieszczać machiny obronne (Balisty czy Mangonel). Wymagania: kamień (50) |