Trek to Yomi: Walka Trek to Yomi poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Trek to Yomi zawiera porady i wskazówki na temat walki – atakowanie i obrona, nowe umiejętności, bronie dystansowe, śmierć i jej konsekwencje.
Ostatnia aktualizacja: 6 maja 2022
Na tej stronie poradnika do gry Trek to Yomi znajdziecie informacje i wskazówki na temat rozgrywania walk. Dowiecie się m.in. jakie są najważniejsze rodzaje i kombinacje ataków, jak radzić sobie z różnymi typami przeciwników, jak stosować parowania i inne ruchy do unikania obrażeń, jak korzystać z broni do walk na dystans, jak pozyskiwać nowe umiejętności oraz co wydarzy się po przegranej walce (w momencie śmierci bohatera).
- Podstawy walki w zwarciu
- Kombinacje ruchów z kataną
- Główne rodzaje przeciwników
- Parowania, bloki i uniki
- Odblokowywanie nowych ataków
- Walka z użyciem broni dystansowych
- Śmierć i jej konsekwencje
Podstawy walki w zwarciu
Gra nauczy Was wszystkich podstawowych ataków i ruchów podczas treningu pod okiem mistrza Sanjuro i możecie to potraktować jako krótki samouczek po rozpoczęciu nowej gry. Podstawy systemu walki nie są bardzo skomplikowane:
- Hiroki może wyprowadzać lekkie ataki oraz ciężkie ataki. Są do nich przypisane osobne przyciski sterowania.
- Ataki możecie łączyć w kombinacje. Mogą to być różne kombinacje w obrębie tej samej grupy ataków (np. seria kilku lekkich ciosów) lub kombinacje zakładające wykonanych różnych rodzajów ataków (np. dwa lekkie ataki i następujący po nich jeden ciężki atak). Kombinacje pozwalają na wyprowadzenie większej liczby ataków w krótkim czasie i mogą też np. posłużyć do ogłuszenia przeciwnika (więcej o tym w dalszej części strony).
- Hiroki do obrony może wykorzystywać bloki, parowania i uniki. Wszystkie te ruchy opisaliśmy dokładniej w jednym z kolejnych podpunktów.
- Ważnym elementem walki jest możliwość obracania się bohaterem w lewo lub w prawo po to żeby stać twarzą do przeciwnika i nie dać się trafić w plecy. W trakcie przechodzenia gry może odblokować specjalne ruchy pozwalające na wykonanie obrotu połączonego z wyprowadzeniem 1 lub kilku ataków.
- Wyprowadzane ataki oraz wykonywane bloki zużywają pasek wytrzymałości i musicie dbać o to żeby nie został całkowicie wyczerpany. Wasza postać wejdzie wtedy w stan zmęczenia i jedyną deską ratunku stanie się parowanie pojedynczych ciosów. Wytrzymałość może automatycznie odnowić się już po krótkiej przerwie od kolejnych ataków.
Kombinacje ruchów z kataną
Kombinacje ataków bronią białą sprawdzają się w zdecydowanie większości walk, gdyż tylko najsłabszych wrogów możecie zabijać pojedynczymi zamachnięciami. W pozostałych sytuacjach konieczne będzie zadanie kilku udanych ciosów, by ich pokonać. Już w początkowej fazie gry uzyskacie dostęp do trzech przydatnych kombinacji, które powinniście regularnie stosować:
- Podstawowa kombinacja lekkich ataków - Zakłada ona wykonanie 2 ataków w serii, przy czym występuje ona w 3 wariantach - bez wybrania kierunku, z wciśniętym górnym kierunkiem oraz z wciśniętym dolnym kierunkiem. Warto spróbować wszystkie jej odmiany i wybrać swojego faworyta.
- Kombinacja ogłuszająca - Zakłada ona wyprowadzenie w sumie 3 ataków, które mają szansę ogłuszyć zaatakowanego przeciwnika i umożliwić wykonanie na nim ataku kończącego. Temat ten szerzej opisaliśmy na stronie Wrogowie z pancerzami - jak pokonywać?, gdyż będziecie chcieli używać jej właśnie na opancerzonych przeciwnikach.
- Atak z obrotu - Kombinacja ta jest połączeniem obrócenia bohatera w przeciwną stronę oraz wykonania 1 lub kilku zamachnięć kataną. Jest to świetny sposób na przetrwanie w tych bitwach, w których Hiroki jest jednocześnie atakowany z dwóch stron. Możecie od razu wykonać atak, a nie dopiero po obrocie.
Główne rodzaje przeciwników
Przeciwników w grze można podzielić na cztery główne grupy:
Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie