Trek to Yomi: Porady na start Trek to Yomi poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Trek to Yomi zawiera listę porad na start dotyczących m.in. staczania walk, korzystania z umiejętności, eksploracji i poszukiwań znajdziek.
Ostatnia aktualizacja: 5 maja 2022
Na tej stronie poradnika do Trek to Yomi możecie znaleźć porady na start, które poruszają różne istotne kwestie związane m.in. z eliminowaniem przeciwników, unikaniem odnoszenia obrażeń w trakcie walk, używaniem odblokowywanych umiejętności czy dokładnym badaniem lokacji w poszukiwaniu sekretów i ulepszeń.
- Grę po raz pierwszy najlepiej przejść na normalnym poziomie trudności
- Potrenujcie dużo wykonywanie parowań i kontrataków
- Badajcie wszystkie odnajdywane w świecie gry kapliczki
- Wrogowie mogą atakować Hirokiego z dwóch różnych stron
- Obserwujcie i wydłużajcie na stałe pasek wytrzymałości bohatera
- Dokładnie badajcie okolicę, odnajdując różne ścieżki i opcjonalne obszary
- Ataki dystansowe są bardzo pomocne w eliminowaniu problematycznych wrogów
- Uważajcie na przeciwników atakujących na dystans
Grę po raz pierwszy najlepiej przejść na normalnym poziomie trudności
Trek to Yomi oferuje 4 poziomy trudności i dość wyraźnie się one między sobą różnią. Idealnym stopniem trudności na potrzeby przejścia gry po raz pierwszy jest naszym zdaniem normalny, tzn. Bushido. Niektóre konfrontacje (szczególnie te z bossami) potrafią być na nim dość wymagające, ale nie powinno dojść do sytuacji, w której zatniecie się na danej walce i nie będziecie w stanie awansować dalej w grze.
Niski poziom trudności nie oferuje niestety wyzwania i może odebrać dużo satysfakcji z pokonywania przeciwników i dotarcia do finału przygody. Dwa najwyższe poziomy trudności są z kolei przeznaczone dla osób, które doskonale poznały grę i świetnie opanowały jej system walki.
Potrenujcie dużo wykonywanie parowań i kontrataków
W Trek to Yomi ataki wręcz przeciwników możecie zatrzymywać na 3 główne sposoby - decydując się na unik (przewrotkę), aktywując blok lub wykonując w idealnym momencie parowanie (wciśnięcie przycisku bloku tuż przed otrzymaniem obrażeń). Najlepsza, ale i zarazem najbardziej ryzykowna jest ta ostatnia metoda, gdyż poprawne parowanie pozwoli Wam przystąpić do kontrataku i wyprowadzić 1 lub kilka własnych ataków.
Stosowanie parowań jest opcjonalne w przypadku większości zwykłych wrogów, ale może ono być kluczem do sukcesu podczas starć z opancerzonymi przeciwnikami oraz niektórymi bossami. Radzimy w rezultacie trenować parowania na wszystkich przeciwnikach z początkowych etapów, nawet tych, których moglibyście pokonać zwykłymi zamachnięciami kataną. Odbyte treningi ułatwią Wam używanie parowania w tych sytuacjach, w których jest ono rekomendowane lub wręcz obowiązkowe do przetrwania.
Badajcie wszystkie odnajdywane w świecie gry kapliczki
Najważniejszą informacją jest to, że w Trek to Yomi stan gry automatycznie zapisywany jest bardzo rzadko - może do tego dojść np. tuż przed pojedynkiem z bossem albo w momencie rozpoczynania nowego rozdziału. Musicie sami dbać o sejwowanie gry i używane są do tego właśnie kapliczki. Każda zbadana kapliczka może utworzyć nowy punkt kontrolny (checkpoint), tzn. na wypadek śmierci lub wymuszonego restartu gry wznowicie od niej zmagania. Dodatkowo pomodlenie się przy kapliczce odnawia pasek zdrowia bohatera i jest to szczególnie istotne jeśli po ostatnich walkach straciliście dużo punktów zdrowia.
Większość kapliczek znajdziecie przy głównych ścieżkach i wystarczy wtedy do nich podejść, by wejść z nimi w interakcję. Niektóre kapliczki mogą być w bocznych obszarach i dobrze jest rozglądać się za nimi po to żeby móc częściej sejwować postępy. Lokalizacje wszystkich kapliczek uwzględniliśmy w naszym opisie przejścia gry.
Wrogowie mogą atakować Hirokiego z dwóch różnych stron
Za każdym razem gdy wkroczycie do obszaru walk w Trek to Yomi wachlarz ruchów bohatera jest ograniczany - możecie przemieszczać tylko w lewo lub w prawo i swobodne podróżowanie po okolicy jest chwilowo niemożliwe. Ograniczenie to nie oznacza jednak, że wrogowie będą docierali tylko z jednej strony. Przeciwnicy mogą pojawić się przed bohaterem lub za jego plecami.
Na wspomniane utrudnienie musicie odpowiednio reagować. Gra odblokuje w pewnym momencie parowania bez konieczności obracania się, ale mimo wszystko powinniście zawsze zwracać się w stronę wroga, którego chcecie zaatakować. W grze możecie też korzystać z bardzo pomocnych ataków połączonych ze zmianą kierunku. Pierwszym tego typu atakiem, jaki odblokujcie, jest lekki atak z obrotu. Kolejne możecie dostać lub znaleźć dzięki zwojom umiejętności w dalszej części kampanii. Będziecie mogli dzięki nim podczas zmiany kierunku wyprowadzić od razu 1 lub serię kilku ataków.
Obserwujcie i wydłużajcie na stałe pasek wytrzymałości bohatera
Hiroki opisany jest oddzielnymi paskami zdrowia i wytrzymałości i tego drugiego nie powinniście lekceważyć ani ignorować. Wytrzymałość wyczerpują wykonywane ataki i im silniejszy jest to atak (lub ich kombinacja), tym więcej punktów wytrzymałości może zostać jednorazowo zużytych.
Unikajcie całkowitego wyczerpania wytrzymałości odstępując po prostu na krótką chwilę od ataków po tym jak pasek wytrzymałości zacznie wskazywać niski poziom. Zignorowanie tego może doprowadzić do wejścia w stan zmęczenia. Jeżeli do tego doszło, to nie próbujcie dalszych zwykłych ataków kataną, a jedynie aktywujcie parowania. Udane parowanie będzie mogło odnowić część wytrzymałości i pozwolić Wam szybciej powrócić do pełni sił. Wytrzymałość możecie na stałe zwiększać poprzez odnajdywanie ulepszeń statystyk bohatera. Ich lokalizacje uwzględniliśmy w naszej solucji oraz w rozdziale o sekretach.
Dokładnie badajcie okolicę, odnajdując różne ścieżki i opcjonalne obszary
W Trek to Yomi cel podróży w każdym z rozdziałów jest zawsze odgórnie narzucony, ale podczas przeprawy możecie:
- Rozglądać się za opcjonalnymi obszarami - Chcąc odnajdywać ich jak najwięcej starajcie się biegać po obrzeżach każdej odwiedzanej lokacji, bo może okazać się, że natraficie na jakieś mało widoczne przejście do sąsiedniego obszaru. Badanie opcjonalnych miejscówek może prowadzić do odnajdywania różnorakich sekretów, np. artefaktów czy ulepszeń.
- Dokonywać wyboru ścieżki przy rozwidleniach dróg - W miarę możliwości postarajcie się zawsze wstępnie zbadać oba rozwidlenia. Jedno z nich powinno być "lepsze" i pozwolić np. na rozprawienie się z przeciwnikami poprzez zrzucenie na nich pułapki środowiskowej. Jeżeli wybraliście "złą" ścieżkę, to możecie rozważyć wczytanie ostatniego punktu kontrolnego żeby zmienić swój wybór.
Ataki dystansowe są bardzo pomocne w eliminowaniu problematycznych wrogów
Katana jest podstawowym wyposażeniem Hirokiego i użyjecie jej do wygrania większości walk, ale nie powinniście ignorować broni dystansowych, bo potrafią one być wyjątkowo przydatne. Każdy z nich odblokujecie w miarę postępów w grze.
- Bo-Shurikeny zadają niewielkie obrażenia, ale przydają się do zatrzymywania ataków przeciwników. Po udanym trafieniu możecie szybko wykorzystać okazję i wykonać własny atak kataną.
- Łuk jest najbardziej wszechstronną bronią dystansową. Możecie używać go w bezpośrednich walkach oraz w pojedynczych sytuacjach, w których możliwe jest zaskoczenie przeciwnika zwróconego w przeciwną stronę.
- Ozutsu to ciężka broń palna, której głównym atutem jest ogromna siła rażenia. Może się ona przydać do eliminowania grup przeciwników oraz osłabiania elitarnych wrogów i bossów. Niestety ozutsu bardzo powoli się przeładowuje. Zanim rozpoczniecie przeładowywanie oddalcie się maksymalnie od wrogów.
Uważajcie na przeciwników atakujących na dystans
Problem ten zyskuje na znaczeniu począwszy od rozdziału 3, bo to właśnie napotkacie pierwszego łucznika. W dalszej części kampanii mogą też pojawiać się m.in. snajperzy używający ozutsu. Generalnie możliwe są 2 główne reakcje na atak dystansowy:
- Wykonanie przewrotki (uniku) - Musi ona zostać odpalona odpalona w idealnym momencie po to żeby uniknąć lecącej strzały lub pocisku. Może ona Wam jednocześnie pozwolić zbliżyć się do agresora i zmusić go przestawienia się na walkę w zwarciu.
- Szybkie użycie własnej broni dystansowej - Jeśli pośpieszycie się, to jest możliwość pozbycia się łucznika czy snajpera oddając strzał jako pierwszy. Technika ta nie zadziała na silnie opancerzonych wrogów i bossów korzystających z ataków dystansowych.