Trek to Yomi: Rozdział 1 - solucja, opis przejścia Trek to Yomi poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Trek to Yomi zawiera opis przejścia rozdziału 1 – prolog, młody Hiroki, znalezienie mistrza Sanjuro, atak bandytów, pierwszy boss Kagerou.
Ostatnia aktualizacja: 6 maja 2022
Na tej stronie poradnika do gry Trek to Yomi znajduje się opis przejścia pierwszego rozdziału. Nasza solucja objaśnia m.in. jak zaliczyć szkolenie w dojo sterując młodym Hirokim (prolog kampanii), gdzie znaleźć Mistrza Sanjuro, jak zaliczyć przeprawę do głównej bramy, jak rozprawić się z pierwszymi bandytami oraz jak zachowywać się podczas pierwszej konfrontacji z bossem Kagerou.
- Prolog - trening w dojo
- Odnalezienie Mistrza Sanjuro (Find Master Sanjuro)
- Dotarcie do głównej bramy (Reach the main gates)
- Odparcie ataku (Repel the attack)
- Dotarcie do obrzeży (Search the outskirts)
- Boss - Kagerou
Prolog - trening w dojo
Rozdział 1 w całości rozgrywany jest sterując młodym Hirokim (głównym bohaterem). Na początek czeka Was trening w dojo pod okiem Mistrza Sanjuro. Jest to zapoznanie z podstawowymi ruchami i atakami (nowe i bardziej złożone wersje znanych ataków odblokujecie na przestrzeni całej gry). Lista lekcji do zaliczenia obejmuje:
- Poruszanie się postacią - w trakcie walk obowiązuje ograniczona swoboda ruchu i możecie jedynie przemieszczać się w lewo lub w prawo.
- Podstawowe kombinacje lekkich ataków - przytrzymując dodatkowo górny lub dolny kierunek możecie wyprowadzać ich inne rodzaje.
- Podstawowy ciężki atak - w dalszej części gry będzie on też pojawiał się jako część kombinacji.
- Obrót - korzystanie z niego jest wymagane do zmiany kierunku ataku, np. po pojawieniu się nowych wrogów za plecami bohatera.
- Blok - musicie przytrzymywać przycisk bloku. Poznacie też powiązany z paskiem wytrzymałości stan zmęczenia bohatera będący efektem wykonania zbyt wielu czynności w krótkim odstępie czasu.
- Parowanie oraz wyprowadzanie kontrataków - musicie wciskać przycisk bloku w ostatnim możliwym momencie. Parowanie to najważniejsza akcja do opanowania. W miarę postępów w grze coraz częściej będziecie musieli inicjować perfekcyjne parowania, by przeżyć. Tuż po udanym parowaniu musicie odpalić własny lekki atak.
Po obejrzanej cut-scence skorzystajcie z tylnego wyjścia z dojo. Pozwoli to Wam zbadać opcjonalny ogród znajdujący się za tym budynkiem.
Możecie poćwiczyć wykonywanie ataków na manekinie. Dodatkowo po skorzystaniu z małego mostu po prawej stronie znajdziecie zaznaczony na obrazku pierwszy artefakt - Lustro Tamaya (Tamaya Mirror). Przedmioty te są jedną z kategorii znajdziek w grze.
Odnalezienie Mistrza Sanjuro (Find Master Sanjuro)
Powróćcie do dojo, skorzystajcie z głównego wyjścia z budynku (ewentualnie możecie go też okrążyć) i wybierzcie szerokie schody prowadzące w stronę wioski.
Podczas przeprawy przez wioskę początkowo nie czekają Was jeszcze żadne walki, ale możecie i powinniście dużo się rozglądać. Pamiętajcie o podchodzeniu do wszystkich postaci i przedmiotów, przy których będą pojawiały się małe ikony interakcji.
Podążajcie główną ulicą wioski. Po dotarciu do lokacji z obrazka dalsze przejście będzie zablokowane. Zainteresujcie się wozem, który musicie przepchnąć w prawo. Odblokujecie sobie możliwość skorzystania ze schodów na drugim planie.
Dotarcie do głównej bramy (Reach the main gates)
Wejdźcie do lewego budynku. Na lewym stoliku możecie znaleźć zaznaczony na obrazku drugi artefakt - Obraz Izanagiego (Izanagi Print).
Wybierzcie lewe wyjście z pomieszczenia i kierujcie się w lewo. Od Aiko dowiecie się o skrócie. Dotrzyjcie do wejścia do kolejnego budynku.
Eksplorację budynku rozpoczynacie na piętrze. Zejdźcie po schodach i najpierw udajcie się w lewo. Porozmawiajcie z handlarzem (Merchant) zaznaczonym na powyższym obrazku. Za darmo otrzymacie od niego artefakt - Muszlę Kaiawase (Kai-Awase Shell).
Powróćcie do budynku ze schodami i tym razem udajcie się w prawo. Po wyjściu z budynku natraficie na zaznaczoną na obrazku pierwszą kapliczkę.
Obiekty tego typu są wykorzystywane przede wszystkim do zapisywania stanu gry (z każdą kapliczką można tylko raz wejść w interakcję), ale w dalszej części kampanii przydadzą się Wam też do odnawiania zdrowia na wypadek jego utraty po starciach z przeciwnikami.
Idźcie dalej w prawo. Trasa podróży przez pewien czas będzie bardzo liniowa. Po wejściu do dużego drewnianego obiektu przypominającego szklarnię zbadajcie obszar po lewej stronie. Na stole z powyższego obrazka do odnalezienia jest artefakt - Płatek kwitnącej wiśni (Sakura Bloom). Możecie teraz dla odmiany wyruszyć w prawo.
Po dotarciu do obszaru z uciekającymi wieśniakami wyruszcie w głąb ekranu. Obejrzycie scenkę z ataku bandytów.
Odparcie ataku (Repel the attack)
Wyruszcie w stronę wyjścia i przy nowej ścieżce znajdziecie kapliczkę. W dalszą podróż wyruszycie w pojedynkę.
Przed Wami pierwsze starcie z bandytą. Możecie już w tej pierwszej konfrontacji spróbować wykonać parowanie połączone z kontratakiem. Jeżeli nie czujecie się zbyt pewnie, to zastosujcie zwykły blok i zaczekajcie na okazję do wykonania serii lekkich ataków.
Musicie wyruszyć w lewo - spodziewajcie się kolejnych walk z bandytami. Po pokonaniu pierwszych wrogów dotrzecie do nowej kapliczki. Nie zapomnijcie zapisać stanu gry, także po to żeby zregenerować ewentualne utracone punkty zdrowia.
Na lewo od kapliczki ukryty jest sekretny obszar zaznaczony na obrazku 1. Zbadajcie go i po załadowaniu się nowego ekranu zlokalizujcie artefakt - Rzeźbę myszy polnej (Field Mouse Sculpture) z obrazka 2.
Powróćcie na główną ścieżkę i skierujcie się w lewo. Spodziewajcie się nowych walk z bandytami i starajcie się zawsze atakować ich pojedynczo.
W kolejnym obszarze udajcie się w stronę dolnej części ekranu. W miejscu zaznaczonym na obrazku znajdziecie pierwsze ulepszenie zdrowia (Health Upgrade), które jest w stanie permanentnie wydłużyć pasek zdrowia. Możecie też skorzystać z nowej kapliczki.
Na prawo od nowo odnalezionej kapliczki znajduje się opcjonalny obszar, w którym możecie uratować wieśniaka przed jednym z bandytów. Możecie porozmawiać z uratowaną osobą.
Na potrzeby kontynuowania przeprawy wybierzcie ścieżkę na lewo od kapliczki.
Na moście pojawi się nowy bandyta do wyeliminowania. Za pokonanie go (nie powinien stanowić większego wyzwania) odblokujecie nową umiejętność i w tym konkretnym przypadku powinien to być atak z obrotu (Rotation Attack), który przyda się Wam we wszystkich bitwach z przeciwnikami rozstawionymi po obu stronach ekranu.
Wyruszcie dalej w lewo, docierając do kolejnej kapliczki.
W obszarze na lewo od kapliczki jeden z bandytów terroryzuje cywila. Rozprawcie się z przeciwnikiem i porozmawiajcie z wieśniakiem.
Odblokujecie Bo-Shurikeny, które w grze służą do wyprowadzania ataków dystansowych. Trafienie przeciwnika shurikenem w większości przypadków nie zabije go, ale może wytrącić go z rytmu i np. zatrzymać wykonywany aktualnie przez niego atak. Każdy Bo-Shuriken jest przedmiotem jednorazowego użytku, ale kolejne będziecie co jakiś czas odnajdywali w trakcie badania nowych lokacji.
Udajcie się dalej w lewo. Bo-Shurikeny możecie przetestować na kolejnej grupie bandytów. Ścieżka doprowadzi Was do kapliczki w sąsiedztwie rozległych pól.
Po wkroczeniu nowej wioski rozpocznijcie od zbadania chatki zaznaczonej na obrazku 1. Wewnątrz tej chatki ukryty został nowy artefakt - Kakute (obrazek 2).
Powróćcie na zewnątrz. Macie teraz możliwość wyboru ścieżki do kolejnej lokacji - obie zaznaczyliśmy na powyższym obrazku:
- Przepchnięcie lewego wozu - Nie jest ona polecaną, bo musielibyście przystąpić do konfrontacji z grupą przeciwników.
- Wyważenie prawej bramki - Jest to lepszy wariant, który pozwoli Wam pozbyć się wrogów podstępem (opisaliśmy to dokładnie poniżej).
Jeśli zgodnie z naszą rekomendacją wybraliście prawą ścieżkę, to dotrzecie do żurawia z powyższego obrazka. Możecie wejść z nim w interakcję i doprowadzić do zrzucenia ciężkiego ładunku na znajdujących się pod żurawiem przeciwników. Pozbędziecie się ich dzięki temu bez staczania otwartej walki.
Niezależnie od wybranego wariantu udajcie się dalej w lewo, natrafiając na kapliczkę obok wieśniaków broniących jednej z bram.
Wyruszcie dalej w lewo i bądźcie gotowi na przystępowanie do kolejnych walk. Wkroczycie do nowego budynku i sama gra poinformuje Was o tym, że w okolicy znajduje się sekretny obszar.
Zbadajcie konkretnie lewe pomieszczenie na parterze (powyższy obrazek). Pozostawiono w nim pierwsze ulepszenie wytrzymałości (Stamina Upgrade). Te ulepszenia dla odmiany permanentnie wydłużają pasek wytrzymałości, tzn. pozwolą Wam na wyprowadzanie większej liczby ataków zanim bohater opadnie z sił.
Powróćcie do poprzedniego pomieszczenia i skorzystajcie ze schodów prowadzących na piętro. Skręćcie w lewo, docierając do nowej kapliczki.
Na lewo od kapliczki znajduje się opcjonalne pomieszczenie z bandytami (powyższy obrazek). Możecie rozprawić się z nimi i porozmawiać z kobietą. Nagrodą będzie ulepszenie Bo-Shurikenów (Bo-Shuriken Upgrade). Pozwoli Wam ono przenosić więcej shurikenów w inwentarzu.
Na potrzeby kontynuowania przeprawy udajcie się w głąb ekranu obok ostatnio odkrytej kapliczki. Teraz musicie kierować się w prawo, a po drodze spotkacie kolejnych bandytów.
Po walkach dotrzyjcie do końcowej części ścieżki. Zeskoczcie na dół i podróżujcie wzdłuż murów w lewo. Do pokonania będą nowi bandyci.
Dotarcie do obrzeży (Search the outskirts)
Skorzystajcie ze ścieżki prowadzącej w stronę rozległych terenów otaczających wioskę. Po dotarciu do rozwidlenia dróg zdecydujcie się najpierw na zbadanie prawej ścieżki.
Znajdziecie tam kapliczkę oraz cmentarz. Na samym końcu cmentarza znajdują się aż 2 sekrety zaznaczone na powyższym obrazku. Są to ulepszenie wytrzymałości (Stamina Upgrade) oraz artefakt - Obraz Izanami (Izanami Print).
Powróćcie do rozwidlenia i wybierzcie dla odmiany lewą ścieżkę. Po drodze możecie odbyć rozmowę z jednym z wieśniaków, od którego otrzymacie Bo-Shurikeny. Nieco dalej znajduje się nowa kapliczka. Wyruszcie dalej w lewo, a po chwili załączy się scenka przerywnikowa.
Boss - Kagerou
Przed Wami pierwsze starcie z Kagerou i nie należy go traktować jako pełnoprawnej konfrontacji z bossem, bo nie uda się Wam ostatecznie pokonać przeciwnika. Walka z nim będzie bardzo krótka.
Do zaatakowania Kagerou możecie zużyć posiadane shurikeny, choć nie zadają one bardzo dużych obrażeń.
Kagerou wyprowadza serie 3 zamachnięć kataną. Postarajcie się sparować jeden z tych ataków po to żeby móc wyprowadzić własny kontratak.
Jak już wspomnieliśmy, walka z Kagerou zakończy się przed czasem. Gra wyświetli filmik przerywnikowy kończący pierwszy rozdział.