Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Trek to Yomi - poradnik do gry

Trek to Yomi - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia Trek to Yomi poradnik, solucja

Ta strona poradnika do Trek to Yomi zawiera opis przejścia rozdziału 6 – zagadki z obeliskami i symbolami, ucieczka z Yomi, boss Ara-Mitama, trzeci wybór.

Ostatnia aktualizacja: 6 maja 2022

Na tej stronie poradnika do gry Trek to Yomi znajdziecie opis przejścia szóstego rozdziału. Nasza solucja objaśnia m.in. jak zaliczyć 3 zagadki z symbolami oraz zagadkę z 4 obeliskami, jak uciec z krainy Yomi, a także jak pokonać bossa Ara-Mitama i kiedy załącza się trzeci wybór fabularny.

Przetrwanie pobytu w Yomi (Survive Yomi)

Wyruszcie w prawo, odnajdując po drodze strzały - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Wyruszcie w prawo, odnajdując po drodze strzały. Wybierając pierwszą górną ścieżkę znajdziecie kapliczkę i obok niej jest też zaznaczony na obrazku artefakt - Yutsu-Tsuma-Gushi.

Powróćcie na główną ścieżkę i skierujcie się w prawo. Niedługo po rozpoczęciu przemarszu zaczniecie napotykać wrogie duchy. Do atakowania silniejszych wrogów używajcie kombinacji ogłuszających i broni dystansowych. Pojawi się też upiór, którego tradycyjnie powinniście pokonać zanim zdoła przyzwać zbyt wielu pomocników.

Dotrzecie do nowej kapliczki - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Dotrzecie do nowej kapliczki. Zbadajcie ścieżkę na prawo od niej, a natraficie na amunicję do ozutsu. Możecie już wybrać właściwą górną ścieżkę.

Podczas nowej przeprawy dojdzie do większego ataku duchów i jeśli wrogowie odpowiednio się rozstawią w jednoczesnym wyeliminowaniu kilku z nich może Wam pomóc użycie ozutsu. Pomocne mogą być też ataki połączone ze zmianą kierunku.

Pierwsza zagadka z symbolami

W kolejnej sali załączą się walki z nowymi duchami. Także i tu możecie wesprzeć się ozutsu lub po prostu dążyć do udanych parowań i kombinacji ogłuszających. Jeden z wrogów będzie cieniem (Shade) i pamiętajcie o tym, że może on zaskakiwać Hirokiego po wykonanych teleportacjach.

Po stoczeniu wszystkich walk będziecie musieli rozwiązać zagadkę z symbolami - ich założenia są znane z poprzedniego rozdziału - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Po stoczeniu wszystkich walk będziecie musieli rozwiązać zagadkę z symbolami - ich założenia są znane z poprzedniego rozdziału. Ustawcie się na płycie naciskowej, wejdźcie w interakcję i wybierajcie odpowiednie symbole dla każdego z 3 pierścieni. Rozwiązanie zagadki znajdziecie na powyższym obrazku. Poprawne zaliczenie zagadki załączy cut-scenkę z rozmowy z duchem.

Ucieczka (Escape)

Począwszy od tego momentu za bohaterem będzie podążała świecąca kula (Orb) - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Począwszy od tego momentu za bohaterem będzie podążała świecąca kula (Orb). Jest ona w stanie automatycznie wchodzić w interakcję z obeliskami i musicie jedynie zadbać o to żeby dostatecznie zbliżyć się do każdego z nich.

Pierwszy aktywowany obelisk teleportuje Was w nowe miejsce i niedaleko nowego miejsca startu znajdziecie shurikeny, strzały i kapliczkę.

Idźcie w prawo i bądźcie gotowi na nagły atak duchów - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Idźcie w prawo i bądźcie gotowi na nagły atak duchów. W skład kolejnej grupy wejdzie m.in. cień i jak zawsze skupcie się na udanym parowaniu jego ataków po tym jak niespodziewanie pojawi się obok bohatera.

Na końcu ścieżki znajduje się nowy obelisk. Tak samo jak w przypadku poprzedniego zbliżenie się do niego aktywuje teleportację. W nowym miejscu od razu rozpoczniecie zjazd, ale podczas niego nie musicie wykonywać żadnych dodatkowych czynności.

1 - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry
Idźcie dalej główną ścieżką, odnajdując przy niej amunicję do ozutsu - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Idźcie dalej główną ścieżką, odnajdując przy niej amunicję do ozutsu. W obszarze z obrazka 1 po prawej stronie znajdziecie zaznaczone na obrazku ulepszenie wytrzymałości (Stamina Upgrade).

Wybierzcie ścieżkę na lewe wzgórze. W miejscu z obrazka 2 do odnalezienia jest dodatkowo artefakt - Maggots.

Powróćcie na główną ścieżkę i udajcie się w stronę prawego górnego przejścia - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Powróćcie na główną ścieżkę i udajcie się w stronę prawego górnego przejścia. Musicie pokonywać po drodze kolejne duchy, wśród których będzie też nowy cień.

Dotrzecie do wielkiego portalu. Musicie jedynie zbliżyć się do niego, a przeniesie on Hirokiego w nowe miejsce. Wyruszcie tu w lewo, docierając po chwili do kapliczki.

2 - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry
Wyruszcie w lewo - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Wyruszcie w lewo. Ponownie znajdziecie się tu pod ostrzałem łuczników rozstawionych w oddali. Kluczem do przetrwania jest agresywne rozprawianie się z przeciwnikami z pierwszego planu, bo kolejne zasłony będą niszczone. Jest to symbolizowane poprzez stopniowo zmieniające się symbole na okolicznych obiektach. Jeśli macie taką możliwość, to oprócz kombinacji wykonywanych kataną pomagajcie sobie też broniami dystansowymi.

Po wydostaniu się z lokacji z łucznikami udajcie się w lewo, a znajdziecie amunicję do ozutsu, zaznaczony na obrazku 2 artefakt - Ebikazura Grapes oraz nową kapliczkę.

Druga zagadka z symbolami

W sąsiedniej lokacji do rozwiązania jest nowa zagadka z symbolami, która ma identyczne założenia do poprzednich - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

W sąsiedniej lokacji do rozwiązania jest nowa zagadka z symbolami, która ma identyczne założenia do poprzednich. Po wejściu w interakcję z płytą naciskową poobracajcie pierścieniami żeby dopasować identyczne symbole do tych z rozwiązania z powyższego obrazka.

Skorzystajcie z nowo utworzonego górnego przejścia. Ścieżka prowadzącą na górę pilnowana jest przez nowe duchy i są wśród nich cień oraz upiór. Postarajcie się w szczególności szybko rozprawić z upiorem i uniemożliwić wezwanie kolejnych wrogów.

Na nowym ekranie wspinajcie się na kolejne półki i ignorujcie odpadające elementy - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Na nowym ekranie wspinajcie się na kolejne półki i ignorujcie odpadające elementy. Zaatakujcie szybko kolejnego upiora i pokonajcie też pozostałe duchy. Dotrzecie do kapliczki, obok której możecie odnowić amunicję.

Wybierzcie lewe górne przejście od kapliczki i przystąpcie do kolejnych walk z przeciwnikami. Po bitwie wyważcie drzwi lewego budynku. Skorzystajcie z drabiny i przejdźcie ścieżką narysowaną na powyższym obrazku, która doprowadzi Was do ukrytego w ciemnościach artefaktu - Thunder Drum.

Powróćcie w okolice drabiny - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Powróćcie w okolice drabiny. Wybierając lewe przejście możecie dotrzeć do bocznego obszaru, w którym jest skrzynka z amunicją do ozutsu.

Wybierając prawe przejście możecie kontynuować główny przemarsz i dotrzeć do kolejnej kapliczki. Na prawo od niej znajdziecie jeszcze więcej amunicji.

Trzecia zagadka z symbolami

Skorzystajcie teraz z głównych schodów obok kapliczki - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Skorzystajcie teraz z głównych schodów obok kapliczki. W nowej lokacji podążajcie w stronę górnej części ekranu.

Dotrzecie do nowej płyty naciskowej i ponownie musicie ukończyć zagadkę z symbolami (obrotowy górny posąg może pokazywać brakujący trzeci symbol). Prawidłowe ułożenie symboli na pierścieniach pokazaliśmy na powyższym obrazku. Zaliczenie zagadki doprowadzi do utworzenia prawej ścieżki.

Zagadka z 4 obeliskami

Musicie zająć się kolejną zagadką i założeniem jej jest aktywowanie obelisków we właściwej kolejności - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Musicie zająć się kolejną zagadką i założeniem jej jest aktywowanie obelisków we właściwej kolejności. Odbywa się to poprzez podchodzenie do nich po to żeby podążająca za bohaterem świecąca kula mogła wejść z nimi automatycznie w interakcję .

Prawidłową kolejność załączania obelisków pokazaliśmy na obrazku:

  1. drugi od prawej,
  2. pierwszy od lewej,
  3. pierwszy od prawej,
  4. drugi od lewej.

Pamiętajcie o tym żeby te obeliski, których w danym momencie nie chcecie aktywować, obchodzić z większej odległości. Zaliczenie zagadki uruchomi duży portal.

Znajdziecie się w nowym miejscu i musicie rozpocząć nowy liniowy przemarsz - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Znajdziecie się w nowym miejscu i musicie rozpocząć nowy liniowy przemarsz. Niedaleko miejsca startu znajduje się nowy pojedynczy obelisk.

Dojdzie do kolejnej teleportacji i znajdziecie się w sąsiedztwie nowej kapliczki.

Walki z potworami-skażonymi

Kierujcie się w prawo - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Kierujcie się w prawo. Począwszy od tego miejsca zaczniecie na nowo napotykać potwory (skażonych - Blighted), z którymi mieliście już wcześniej do czynienia w rozdziale 4. Uważajcie na bardziej wytrzymałe opancerzone kreatury - blokujcie lub parujcie ich ciosy i czekajcie na dobry moment do wyprowadzenia własnych ataków.

Po pokonaniu początkowych grup potworów traficie do obszaru z obrazka. Po prawej stronie jest tu ukryty zaznaczony na obrazku artefakt - Ookamuduminomikoto. Po zabraniu znajdźki aktywujcie obelisk na szczycie schodów.

3 - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry
Traficie do nowej lokacji i najpierw zajmijcie się tu zbadaniem zaznaczonej na obrazku 1 lewej chatki - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Traficie do nowej lokacji i najpierw zajmijcie się tu zbadaniem zaznaczonej na obrazku 1 lewej chatki.

Wewnątrz chatki jest zwój z nową umiejętnością - to ciężki atak, który może być wykorzystywany do ogłuszania wrogów. Wyjdźcie z chatki i zapiszcie grę przy okolicznej kapliczce.

Idźcie w prawo i staczajcie po drodze kolejne walki z potworami - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Idźcie w prawo i staczajcie po drodze kolejne walki z potworami. Na ruchomym moście spotkacie ponownie snajpera. Dla przypomnienia wrogów tych możecie eliminować na odległość lub po podbiegnięciu do nich połączonym z wykonaniem przewrotki do uniknięcia ostrzału.

Po wyeliminowaniu potworów przejdźcie dalej w prawo. U podstawy drzewa z powyższego obrazka leży artefakt - Totsuka-No-Tsurugi. Wyruszcie w górę, znajdźcie amunicję i aktywujcie kolejny obelisk.

4 - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry
W nowej lokacji zacznijcie od skorzystania z kapliczki i wyruszcie w stronę górnego mostu - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

W nowej lokacji zacznijcie od skorzystania z kapliczki i wyruszcie w stronę górnego mostu. Na swojej drodze napotkacie wiele potworów, ale walki z nimi nie są bardzo wymagające.

W płonącym obszarze z obrazka 1 na zabranie czeka kolejny artefakt - Naginata Tip. Przejdźcie kawałek dalej w prawo. W miejscu zaznaczonym na obrazku 2 możecie z kolei podnieść ulepszenie wytrzymałości (Stamina Upgrade).

Wybierzcie górne przejście po deskach - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Wybierzcie górne przejście po deskach. Po drugiej stronie jest nowy obelisk i przeniesie on Was do fragmentu lasu. Możecie zabrać okoliczne strzały i skorzystać z kapliczki.

Idźcie w prawo i przystąpcie na moście do walk z nowymi potworami. Postarajcie się szybko dopaść nowego snajpera - osobiście docierając do niego lub atakiem dystansowym (warto tu rozważyć użycie ozutsu). Po zejściu z pierwszego mostu sprawdźcie zaznaczony na obrazku górny obszar - jest tam ulepszenie zdrowia (Health Upgrade).

Idźcie dalej w prawo - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Idźcie dalej w prawo. Nowe potwory możecie zaatakować z zaskoczenia i po raz kolejny może się przydać ozutsu.

Dotrzecie do swego rodzaju labiryntu kładek. Nowe czynności wykonujcie tu w następującej kolejności:

  1. Dotrzyjcie do punktu 1 z obrazka. Jest tam do zabrania nowy artefakt - Tainted Clothing.
  2. Wejdźcie do prawej chatki z punktu 2 z obrazka. Wewnątrz niej ukryto amunicję.
  3. Dotrzyjcie do obelisku z punktu 3 z obrazka. Aktywowanie go teleportuje Was w inne miejsce.
W nowym miejscu znajdziecie przede wszystkim zaznaczony na obrazku artefakt - Yomotsu Hirasaka - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

W nowym miejscu znajdziecie przede wszystkim zaznaczony na obrazku artefakt - Yomotsu Hirasaka. Oprócz tego są tu amunicja i nowa kapliczka.

Rozpocznijcie podróż w prawo, która wiąże się z pokonywaniem kolejnych potworów. Jedną z ostatnich kreatur będzie snajper, tak więc postarajcie się mieć na ten pojedynek co najmniej trochę zdrowia w zapasie.

5 - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry
W lokacji ze straganami i budynkami zajmijcie się zbadaniem zaznaczonej na obrazku 1 lewej alejki - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

W lokacji ze straganami i budynkami zajmijcie się zbadaniem zaznaczonej na obrazku 1 lewej alejki. Znajdziecie tam shurikeny, strzały oraz leżący przy lewym wozie artefakt - Onusa (obrazek 2).

Możecie już wkroczyć do białego światła - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Możecie już wkroczyć do białego światła. Akcja przeniesie się w inne miejsce. Wyruszcie tu liniową ścieżką w stronę widocznego w oddali dużego budynku. Po drodze koniecznie skorzystajcie z kapliczki, bo przed Wami pojedynek z głównym bossem rozdziału.

Boss Ara-Mitama i trzeci wybór

Walka z bossem nie jest bardzo trudna przy założeniu, że dobrze opanowaliście parowanie ciosów kataną. Czasu na reakcję jest niestety bardzo niewiele, bo Ara-Mitama stosuje szybkie zamachnięcia.

Jeśli słabo wychodzą Wam parowania, to zamiast tego polegajcie na blokach - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Jeśli słabo wychodzą Wam parowania, to zamiast tego polegajcie na blokach. Nie przeszadzajcie jednak ze zbyt długimi blokami, bo bohater może stracić cały pasek wytrzymałości i przejść w stan zmęczenia. Możecie też spróbować bardziej ryzykownych ataków - pchnięć wymierzonych w bossa.

Podczas rozgrywania tej walki nie dajcie się zapędzić w róg - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Podczas rozgrywania tej walki nie dajcie się zapędzić w róg. Jeśli zachodzi taka konieczność, to wykonajcie przewrotkę obok bossa żeby "odblokować" przeciwną część areny.

Nie musicie ograniczać się wyłącznie do ataków kataną, bo możecie też polegać na atakach dystansowych na potrzeby osłabiania bossa - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Nie musicie ograniczać się wyłącznie do ataków kataną, bo możecie też polegać na atakach dystansowych na potrzeby osłabiania bossa.

Kontynuujcie walki do momentu pozbawienia Ara-Mitamy jednego długiego paska zdrowia.

Pokonanie bossa załączy nowe scenki przerywnikowe - Trek to Yomi: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia - Trek to Yomi - poradnik do gry

Pokonanie bossa załączy nowe scenki przerywnikowe. Podczas rozmowy z Nigi-Tami raz jeszcze pojawi się ważny wybór fabularny, który będzie mógł wpłynąć na kształt zakończenia przygody.

Niezależnie od podjętej decyzji awansujecie do ostatniego, siódmego rozdziału kampanii.