Ustawienia (Tuning) poradnik TOCA Race Driver 3
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Po wymianie niektórych elementów samochód staje się zauważalnie szybszy, co jednak nie zawsze wystarcza do skuteczniej walki z konkurencją. Nieraz o wiele ważniejsze okazuje się zestrojenie podzespołów posiadanego sprzętu. Na wstępie trzeba podkreślić, iż nie ma uniwersalnych ustawień. Wszystko musi być skorelowane z torem, na którym przyjdzie walczyć. Zupełnie inny setup jest konieczny na szuter, a inny na gładki asfalt. Równie ważne są upodobania kierowcy. Niektórzy lubią, gdy samochód zamiata tyłem, czego inni nie znoszą. Idealne ustawienia trzeba więc dobrać metodą prób i błędów. W opisie podaję wskazówki, które z pewnością ułatwią poszukiwania...
Skrzynia biegów (Gear box) oraz docisk aerodynamiczny (Downforce)
Kręte tory
Prędkość maksymalna przestaje się liczyć na serpentynach, więc warto przeregulować skrzynię biegów, aby wykrzesać z bolidu możliwie duże przyspieszenie. W tym celu należy dokonać "skrócenia" przełożeń, czyli ograniczenia prędkości maksymalnej, którą bolid uzyskuje na kolejnych biegach. Dzięki temu wzrasta dynamika. Trzeba podkreślić, iż przesadne skracanie dwóch pierwszych przełożeń powoduje "mielenie" kołami na starcie i spadek osiągów. Na krętych trasach należy zwracać baczną uwagę na wskaźnik temperatury silnika, gdyż jednostka napędowa nieustannie pracuje na najwyższych obrotach, co dość szybko prowadzi do jej przegrzewania. Podczas wychodzenia z zakrętu należy również unikać wciskania gazu do oporu, ponieważ zazwyczaj kończy się to poślizgiem kół, a co za tym idzie - opuszczeniem trasy.
Zostało jeszcze 60% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie