Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

TOCA Race Driver 3 - poradnik do gry

TOCA Race Driver 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Maszyneria... poradnik TOCA Race Driver 3

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Zanim stawisz się na trasie, powinieneś wiedzieć, czym będziesz walczył o najwyższe lokaty. Równie cenna jest informacja o tym, jak będziesz walczył... Mimo że pojazdy są w gruncie rzeczy podobne - większość posiada 4 koła, karoserię, lampy, szyby, itd. - to zachowują w sposób tylko im właściwy. Przygotowałem pobieżny przegląd parku maszyn, aby ułatwić ich ogarnięcie na trasie.

Klasyka

Rozpoczynamy od aut starszej daty, którym szacunek należy się nie tylko za sprawą długiej i ciekawej historii motoryzacyjnego życia. Trzeba je cenić również za osiągi, w których niewiele ustępują nowszym bolidom z ToCA. Wśród klasycznych aut znajdują się m.in. wyścigowe Mercedesy, amerykańskie muscle cary, rajdowa Lancia Stratos oraz potworne Audi S1. Większość "klasyków" ma napęd na tylną oś, co zmusza do zachowania czujności. Często jeden niewłaściwy ruch powoduje efekt domina, zakończony ostatecznie widowiskowym "dzwonem". Hamowanie przed zakrętem należy rozpoczynać sporo wcześniej, niż w nowoczesnych samochodach, ponieważ antyczne hamulce zaledwie działają, ale skutecznością nie powalają. Wchodząc w zakręt trzeba mieć na uwadze niedoskonałość historycznych opon oraz zawieszeń. Gwałtowne wduszenie gazu na wyjściu z zakrętu często ma opłakane skutki. Podsumowując: zachowawcze hamowanie, powolne wejście w zakręt i dociśnięcie gazu do oporu dopiero na prostej.

Terenówki

Codies nieźle zaszaleli ze zróżnicowaniem aut służących do forsowania najcięższych przeszkód. Dostępne są rajdówki z Dakaru, pocieszne buggy, amerykańskie bigfooty oraz bolidy z wyścigów Baja. Wszystkie łączy ponadprzeciętna wysokość, co oznacza, że są wywrotne. Wchodząc w zakręty należy zwrócić uwagę, by wewnętrzne koło nie zahaczyło o cokolwiek na poboczu. W przeciwnym razie wzrasta szansa, że zostanie podbite, po czym całe auto kilkakrotnie roluje. Skoki nie stanowią problemu, gdyż terenowe zawieszenie radzi sobie z lądowaniem. Buggy oraz auta z zawodów Baja mają napęd na tył, więc rozsądek przy operowaniu gazem podczas pokonywania zakrętów jest jak najbardziej wskazany. Warto nadmienić, że bolidy Baja są niemal niezniszczalne! Nawet z włączonym trybem "Damage" możesz z powodzeniem hamować za pomocą pojazdów konkurencji...

Ciężarówki i inne pickupy

Park maszyn w ToCA Race Driver 3 został mocno rozbudowany... Radzimy czym i jak jeździć, by wygrywać! - Maszyneria... - TOCA Race Driver 3 - poradnik do gry
Park maszyn w ToCA Race Driver 3 został mocno rozbudowany... Radzimy czym i jak jeździć, by wygrywać!

Auta o charakterze czysto użytkowym pojawiły się już w poprzedniej edycji. Oczywiście do dyspozycji grającego są oddane gruntownie tuningowane bolidy, które osiągami zawstydziłyby niejedno pseudosportowe auto. Pojazdy tego typu - z racji wielkości, masy oraz pierwotnego przeznaczenia - są wyjątkowo odporne na uszkodzenia. Poważne usterki mogą pojawić się jedynie w przypadku hamowania na konkurencji, ewentualnie na elementach otoczenia. Jednak toporność ma dość wysoką cenę... Ociężałe kolosy prowadzą się bez polotu, marnie reagując na poczynania kierującego. Swego rodzaju utrudnieniem jest ich dynamika, pozwalająca osiągać do 200 km/h na prostych. Niestety przed wejściem w zakręt trzeba zwalniać bardzo intensywnie, czego nie ułatwiają dość słabe hamulce. W ciasnych nawrotach należy także uważać na pedał gazu - moc pod nim drzemiąca potrafi błyskawicznie obrócić samochód o 180'.

Auta turystyczne

Zmagania aut turystycznych są solą ToCA. Duża moc, mała masa oraz dobre zawieszenie sprawia, że emocji nie brak... - Maszyneria... - TOCA Race Driver 3 - poradnik do gry
Zmagania aut turystycznych są solą ToCA. Duża moc, mała masa oraz dobre zawieszenie sprawia, że emocji nie brak...

Jest to najbardziej zróżnicowana grupa. Znajdują się w niej samochody z napędem na przednią, tylną oraz obie osie. Odznaczają się bardzo sztywnym zawieszeniem, mocnym silnikiem oraz skrzynią biegów pozwalającą na rozwijanie wysokich prędkości. Ponieważ zostały przystosowane do torowej jazdy, wizyty na poboczu są im nie w smak, powodując niemal z marszu usterki zawieszeń i skrzyń biegów.

Coś za coś... Dzięki niskiemu prześwitowi bez problemu pokonują zakręty, nie zarzucając nadmiernie tyłem, ani nie wyjeżdżając przodem z zakrętu. W przypadku bolidów przeznaczonych do jazdy po owalnych torach należy pamiętać, iż mają delikatną tendencję do zbaczania w lewą stronę. Zawieszenie zostało ustawione w taki sposób, by ułatwić szybkie pokonywanie zakrętów.

Wyścigówki

Jednoosobowe wynalazki stanowią same dla siebie klasę pod względem dynamiki. Można wśród nich znaleźć gokarty, maszyny Formuły Forda, ale i bolidy pochodzące wprost z F1. Zasadniczą różnicą jest oczywiście moc silnika, a cechą wspólną jest natomiast wysoka przyczepność. Niezależnie od pochodzenia, wyścigówki wprost nie znoszą opuszczania trasy. Trawa oraz żwir w mgnieniu oka zabija opony, zawieszania i inne elementy. Podczas jazdy należy pamiętać o doskonałych hamulcach, które pozwalają hamować dosłownie w ostatniej chwili. Zupełnie inaczej sprawa wygląda z gazem - trzeba go szanować. W przeciwnym razie lekkie oraz bardzo mocne auto natychmiast wykona efektowny piruet, zaś kierowca spadnie na koniec stawki. Jeżeli jednak gaz będzie wduszany płynnie, zakręty można pokonywać bez większych problemów, bo spojlery, w które wyposażono większość wyścigówek, zapewniają bardzo duży docisk do podłoża.