Jak jeździć, żeby wyjeździć... cd. poradnik TOCA Race Driver 3
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Wyprzedzanie...
Wymijanie konkurentów zmienia się wraz z wybranym poziomem trudności. Na najłatwiejszym jadą tak wolno, że kolizja z nimi kończy się zdewastowaniem bolidu. Natomiast na najwyższym zasuwają niemal jak cyborgi, które nie popełniają błędów, nawet pokonując każdy zakręt na granicy przyczepności. Jednak nawet z nimi można sobie poradzić, pamiętając o kilku podstawowych trickach.
Na prostej
W celu wyprzedzenia kogokolwiek na prostej warto skorzystać ze zjawiska tunelu aerodynamicznego - bolid jadący z przodu rozcina powietrze, a za nim powstaje strefa zmniejszonego oporu. Przyczajając się w takim cieniu aerodynamicznym znacznie ułatwiamy wyścigówce rozpędzanie się, co zwiększa szanse na sprawne wyprzedzenie adwersarza.
Przed zakrętem
Równie dobrą okazją do wyprzedzania jest proces hamowania przed ostrzejszymi zakrętami. Wówczas tryumfuje ten, kto postawi wszystko na jedną kartę, opóźniając hamowanie o kilka metrów i wjeżdżając w zakręt na granicy przyczepności. Warto jednak pamiętać, że taki sposób wyprzedzania nie zawsze się udaje... Choć na ostatnim zakręcie finałowej rundy nieraz nie ma alternatywy... W przypadku, gdy wyścig liczy niewiele okrążeń, warto zaryzykować już na pierwszym zakręcie, by przeskoczyć o kilka lokat w górę. W razie uszkodzenia pojazdu można się pokusić o ponowne rozpoczęcie wyścigu, co przychodzi o wiele łatwiej, niż restart po kilku okrążeniach...
Na zakręcie
Podczas pokonywania zakrętów powstaje sporo okazji do poprawienia dotychczasowej lokaty. Wyprzedzanie po zewnętrznej jednak można od razu pozostawić innym, ponieważ jego skuteczność bywa dyskusyjna. O wiele lepiej jest podejść oponenta po wewnętrznej. Nierzadko manewr trzeba wykonywać na siłę, wciskając się między karoserię "wrogiego" bolidu, a biało-czerwoną "tarkę" wystającą z wewnętrznej części zakrętu.
Na wyższych poziomach trudności komputerowi zawodnicy nieźle kombinują. Warto jednak pamiętać, że w niektórych wyścigach brutalne wypchnięcie kogoś poza tor może skończyć się karą lub dyskwalifikacją. Wyprzedzanie na granicy faula wymaga wzmożenia uwagi w buggy oraz wszelkich bolidach, w których koła wyraźnie wystają poza karoserię, ponieważ dość łatwo o sczepienie się dwóch pojazdów, co w większości przypadków kończy się na poboczu...