Rozdział 3 - Family Values | Epizod 5 - From the Gallows The Walking Dead: A New Frontier – poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 18 sierpnia 2017
Javi pójdzie na dach, gdzie spotka Davida. Czeka cię długi dialog z bratem głównego bohatera:
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
Step back from there! | Zejdź stamtąd! |
Don't do anything rash | Nie rób nic pochopnie |
Just jump already | No skacz wreszcie |
... | Milczenie |
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
You have earned it | Zasłużyłeś sobie |
I'm afraid of heights | Boję się wysokości |
It takes a lot to scare me | Dużo trzeba bym się wystraszył |
... | Milczenie |
Po chwili będzie miał miejsce pierwszy ważny wybór w tym rozdziale - David poprosi, byś stanął przy jego boku:
- I'm not doing that - W tym przypadku Javier zostanie na dachu. Dave będzie urażony i w późniejszych rozdziałach będzie ci robił wyrzuty. Dodatkowo, nie będzie możliwe uratowanie go w kulminacyjnym momencie.
- Stand with David - Javier stanie obok Davida. Dzięki temu, bracia będą mieli silniejsza więź i będziesz mógł pracować nad zakończeniem, w którym David przeżyje.
Po wyborze, czeka cię dalszy dialog z Davem:
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
I don't get it | Nie rozumiem |
It makes sense | Ma to sens |
I miss that feeling | Brakuję mi tego cuczucia |
... | Milczenie |
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
You're my brother | Jesteś moim bratem |
That's a good thing | To dobra rzecz |
I don't buy it | Nie kupuję tego |
... | Milczenie |
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
You don't need to | Nie musisz |
Maybe you can't | Może nie potrafisz |
There's always a way | Zawsze jest jakiś sposób |
... | Milczenie |
Po dialogu, zejdziecie z krawędzi. Zjawi się reszta ekipy i dołączy do Ciebie Tripp/Ava (zależnie kto przeżył). Tak będzie wyglądał dialog z Trippem:
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
I'm glad he's okay | Cieszę się, że wszystko z nim dobrze |
This awkward | To dość dziwne |
That's more than I did | To więcej niż sam zrobiłem |
... | Milczenie |
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
That deal was fucked up | Ten układ był porąbany |
I saw through her plan | Przejrzałem jej plan |
I'll do it again | Zrobiłbym to jeszcze raz |
... | Milczenie |
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
You're a good man | Dobry z ciebie człowiek |
About damn time | Rychło w czas |
Bygones | Było, minęło |
... | Milczenie |
Jeszcze trochę dialogów z resztą ekipy:
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
Let's protect ourselves | Chrońmy siebie |
Take out these muertos | Pozbędziemy się umarlaków |
We make this right | Wszystko naprawimy |
... | Milczenie |
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
You're seeing things | Wydaje ci się |
She likes me more | Ona bardziej mnie lubi |
Ask her yourself | Sam ją zapytaj |
... | Milczenie |
Czas na zmianę scenerii. Przeskoczycie na inny budynek i zaczniecie podążać do miejsca, w którym zdobyliście przedtem ciężarówkę. Czeka cię sporo dialogów:
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
But not anymore? | Ale już nie? |
It's what kids do | Tak robią dzieci |
David did his best | David starał się jak mógł |
... | Milczenie |
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
Thanks, Gabe | Dzięki, Gabe |
He said that?! | Tak powiedział?! |
Your dad was right | Tata miał racje |
... | Milczenie |
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
It's not so bad | Wcale nie jest tak źle |
I'm scared too | Też się boję |
Fear is useful | Strach jest pożyteczny |
... | Milczenie |
Przejdź krawędzią i złap rękę towarzysza, by uniknąć upadku w przepaść. Jeśli Ava przeżyła, to w tym momencie zostanie strącona przez umarlaka i zginie. Po chwili dotrzecie do wraku helikoptera i rozpoczniesz kolejne konwersacje:
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
Kids aren't easy | Dzieci nie są łatwe |
Maybe ask him? | Może zapytaj go? |
David was scared | David się bał |
... | Milczenie |
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
You abandoned AJ | Porzuciłeś AJ-a |
You did right by him | Dbałeś o niego |
He must miss you | Musi tęsknić za tobą |
... | Milczenie |
Naciśnij na śmigło helikoptera, by uruchomić kolejną scenkę. Będziesz miał dialog z Kate i Davidem:
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
You've handled worse | Radziłaś sobie w gorszych sytuacjach |
Don't give up so easy | Nie poddawaj się tak łatwo |
Just don't die | Tylko nie zgiń |
... | Milczenie |
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
Age before beauty | Wiek przed urodą |
After you, hotshot | Tuż za tobą, kozaku |
Who are you calling little | Kogo nazywasz małym |
... | Milczenie |
Niestety, Javi złamie śmigło i zawiśnie nad przepaścią. Wspinaj się do góry i ciśnij umarlakiem w prawo, by został przebity przez metalowy pręt. Jeśli Tripp żył w tym momencie historii, to zostanie zaatakowany przez nieboszczyków i runie w przepaść. W końcu uda wam się dotrzeć na plac z pojazdami, gdzie czekają cię kolejne dialogi:
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
Don't feed his ego | Nie karm jego ego |
I taught him well | Dobrze go nauczyłem |
You should've noticed | Powinieneś był zauważyć |
... | Milczenie |
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
That's really gross | To naprawdę obrzydliwe |
Please be kidding | Proszę, powiedz, że żartujesz |
No way that works | Nie ma opcji, że to zadziała |
... | Milczenie |
Javier zejdzie na dół i zaatakuje jednego z nieboszczyków. Rozetnij jego brzuch i pokryj się wydzieliną trupa, by uniknąć wykrycia przez zombie. Twoim zadaniem jest dotrzeć do generatora - idź cały czas przed siebie i unikaj zetknięcia się z nieumarłymi. Gdy uruchomisz generator, trupy zejdą się do niego i wraz z resztą udacie się do garażu.
Niestety, David uzna, że czas uciekać i czeka cię ostra konwersacja z nim:
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
That wasn't the plan | To nie był nasz plan |
We do that, We die! | Jeśli tak zrobimy, zginiemy! |
Good thinking, David | Dobry pomysł, Dave |
... | Milczenie |
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
That's crazy talk | To gadka szaleńca |
What about here? | Co z tym miejscem? |
I wouldn't mind that | Nie miałbym nic przeciwko |
... | Milczenie |
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
Her death is on you! | Jej śmierć to twoja wina! |
We raised her, asshole | Wychowywaliśmy ją, dupku |
You should've come back | Powinieneś był wrócić |
... | Milczenie |
Jeśli nawiązałeś bliską relację z Kate, to wyjdzie ona na światło dzienne i czeka cię kłótnia i kolejny ważny wybór w tym rozdziale.
Opcja dialogowa | Tłumaczenie |
You left us together | Zostawiłeś nas samych |
She deserves better | Zasługuje na kogoś lepszego |
We're in love | Kochamy się |
... | Milczenie |
Komentarz: Twój wybór będzie miał znaczenie - jeśli wyznasz miłość Kate to będziecie razem w epilogu (jeśli przeżyje) i rozwścieczy to Davida. Będzie on również w stanie wykryć, że go okłamujesz.
Od razu po wyznaniu prawdy, ma miejsce trzeci ważny wybór w tym rozdziale. Trzy razy będziesz atakowany przez Davida i za każdym razem możesz wybrać co chcesz zrobić:
- I love you - Będziesz wyznawał miłość swojemu bratu i nie będziesz go atakował. Dzięki temu, jeśli za moment wybierzesz by za nim jechać będziesz w stanie przeżyć.
- Fight back - Rzucisz się do obrony i będziesz bił się z Davidem. Ma to wpływ na to, że David nie przeżyje potencjalnej misji ratunkowej.
Po chwili Clementine przejmie kontrolę nad sytuacją. Postrzeli Davida i przerwie walkę. Niestety, David zabierze Gabe'a i postanowi uciec z miasta. Będzie miał teraz kolejny, czwarty ważny "wybór" w tym rozdziale. Będzie on jednak automatyczny i jest zwieńczony decyzjami z wcześniejszych epizodów. Clementine sama zadecyduje, czy iść z Kate lub jechać za Gabem. Wszystko zależy od tego, jak ją traktowałeś.
Od razu ma miejsce ostatni już ważny wybór - możesz wybrać, czy chcesz jechać z Kate, lub jechać za Davidem i Gabem:
- Help Kate and Richmond - Wraz z Kate wyruszycie uratować Richmond. Dzięki temu, kobieta przeżyje i wspólnymi siłami zabezpieczycie miasto przed nieumarłymi.
- Go after Gabe and David - Wyruszysz w pogoń za Gabem i Davidem. Ten wybór jest powiązany z szeregiem innych decyzji z przeszłości. Po pierwsze, by uratować Gabe'a, potrzebujesz przy swoim boku Clementine. Dodatkowo, jeśli chcesz by David przeżył, musisz unikać konfliktów z bratem i być dla niego jak najlepszym. W tym wariancie Kate zawsze ginie.
Komentarz: Wybór ma wielkie znaczenie, ponieważ determinuje zakończenie. Ponadto, każdy wybór wiążę się z innym fragmentem rozgrywki.