Rozdział 7 - Powiernik | Opis przejścia The Evil Within poradnik The Evil Within
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Rozdział 7: Powiernik
Rozdział rozpoczyna się wewnątrz wspomnianego kościoła. Masz w tym momencie wolną rękę, więc warto się rozejrzeć, by zebrać wszystkie pobliskie przedmioty - jednym z nich jest Fragment mapy [fragment nr 13], znajdujący się przy ołtarzu, na wprost od miejsca w którym zaczynasz. W kościele znajdują się oprócz tego Amunicja [Strzelba], czy Zielony Żel. Gdy będziesz gotowy, porozmawiaj ze swoim partnerem, co wywoła długą scenę.
Po odzyskaniu kontroli nad postacią, porozbijaj wszystkie urny, z których mogą wypaść przedmioty. Uważaj, gdy zaczniesz zbliżać się do sarkofagu na środku pomieszczenia - w pobliżu jest mina zbliżeniowa. Podejdź do niej powoli i rozbrój ją, by zebrać Części Pułapki. Pozbieraj wszystkie przedmioty, w tym Zielony Żel i amunicję, a następnie znajdź i wejdź schodami na wyższy poziom.
Trafisz do ciemnego korytarza - w tym miejscu czeka cię trzech Nawiedzonych, lecz nie powinno to być dla ciebie wyzwanie. Jeśli dasz radę postaraj się ich zlikwidować po cichu, by zaoszczędzić amunicję. Wejdź do oświetlonego pomieszczenia po lewej stronie i rozbij wszystkie urny, a także zbierz amunicję [Karabin Snajperski]. Następnie udaj się na koniec ciemnego korytarza i skręć w lewo - zbadaj ścianę, by wyciągnąć z niej Stary Litograf. Dodatkowo, otworzy to przejście do pomieszczenia - wewnątrz znajdziesz Dokument [Notatka z katakumb], Klucz, ukryty w sejfie na stole, oraz amunicję, czy Części Pułapki. Gdy wszystko zbierzesz, zlokalizuj schody prowadzące na niższy poziom i tam się udaj.
Zbierz przedmioty znajdujące się pod schodami, zniszcz wszystkie urny i rozwal kłódkę, by dostać się dalej. Na północny-zachód od twojej pozycji znajdują się drzwi - wewnątrz znajdziesz Dokument Osobisty [Powiadomienie o narodzinach Lily]. Wykorzystaj nowo otwarte lustro, by przenieść się do szpitala - przy stojaku znajdziesz Gazetę [Znaleziono katakumby], a na tablicy ogłoszeń Zdjęcie zaginionej osoby [Chris Taylor]. Warto wykorzystać zapasy zielonego żelu, otworzyć szafkę w kostnicy i zapisać grę. Po wszystkim wróć do poprzedniej lokacji przez lustro.
Na środku pomieszczenia znajduje się coś w rodzaju grobowca, z trzema wgłębieniami - w każde z nich musisz wsadzić jeden Litograf. Zrób to z pierwszym, a otworzysz dwa przejścia. W pierwszej kolejności udaj się do przejścia po prawej stronie. Oczyść pomieszczenie ze skarbów, a następnie przeciągnij dźwignie, by spowodować aktywację zapadni. Wejdź na kolce, by użyć ich jako windy i wyjechać na górę.
Podczas jazdy windą na górę, zwróć uwagę na kolumny - przy jednej z nich znajdziesz statuetkę, w której ukryty jest Klucz. Zestrzel ją i zbierz przedmiot, a następnie zeskocz na dół (w prawo). Wylądujesz koło stołu, na którym jest Nagranie [Strażnik]. Udaj się teraz do korytarza, zbierając po drodze liczną amunicję. Uważaj, by nie aktywować pułapki - znajdziesz ją na końcu tunelu. Dezaktywuj ją.
Gdy dojdziesz do końca tunelu, stań nad krawędzią i zlokalizuj dwie śruby na drugim końcu pomieszczenia - musisz w nie strzelić, by aktywować zapadnie. Wskocz na opadnięte kolce, a po chwili pułapka, jak winda, wyciągnie cię do góry. Z góry spadnie Nawiedzony, z którym musisz się rozprawić, a następnie udaj się przez nowo otwarte drzwi.
Zignoruj w tym momencie duże przejście i poszukaj małego tunelu w ścianie, schowanego za wazą. Przeciśnij się przez tunelik, rozbrój minę, omiń wiszącego Nawiedzonego, a następnie przekręć zawór przy okratowanym przejściu. Pojawią się wrogowie, a ty masz wybór, jak ich wybić - możesz użyć swoich broni, bądź posłużyć się zapadnią z kolcami. Jeśli interesuje cię drugi sposób, poczekaj, aż pułapka wyjedzie na górę, przebiegnij na drugą stronę i poczekaj, aż wróg (bądź wrogowie) zaczną człapać w twoim kierunku. Gdy będą tuż przy krawędzi, zeskocz na dół, wróć do miejsca, gdzie wisiał Nawiedzony i przeciągnij dźwignie. Jeśli pułapka nie zabiła wszystkich, możesz powtórzyć cały proces niezliczoną ilość razy! Zbierz wszystko, co wypadło z wrogów, a następnie ponownie zacznij kręcić zaworem, aż otworzy się przejście.
Szybko wbiegnij do nowo otwartego pomieszczenia i skręć w prawo - tam znajdziesz kolejną dźwignię sterującą zapadnią. Aktywuj ją, by wybić wszystkich Nawiedzonych w tej sali, a następnie wskocz na zapadnie, by wyjechać na górę. Znajdziesz tam amunicję, Zielony Żel i Klucz. Przebiegnij na drugą stronę korytarza, zrzuć drabinę na dół i zejdź na niższy poziom.
Wróć do miejsca, gdzie aktywowałeś zapadnię, a następnie zlikwiduj Nawiedzonego stojącego na szczycie schodów. Teraz nie pozostało ci nic innego, jak zebrać Stary Litograf. Otworzy się teraz przejście-skrót do pomieszczenia z grobowcem - udaj się teraz do lewego przejścia. Przekręć zawór, by zatrzymać wydobycie się trucizny i kontynuuj wędrówkę.
Po otwarciu drzwi trafisz do tunelu, gdzie czeka na ciebie trójka Nawiedzonych - jeden wyjdzie od razu, drugi wisi na linie przy suficie, a trzeci chowa się w jednej z cel. Jeśli nie chcesz marnować amunicji na Nawiedzonego w celi, możesz go olać i iść dalej, bądź wypuścić go z celi i wykorzystać zwłoki innego przeciwnika do zlikwidowania go - poczekaj, aż przeciwnik się zbliży i użyj zapałki, by ogniem zajęli się obaj wrogowie. W pomieszczeniu, z którego wybiegł Nawiedzony, znajdziesz Amunicję [Rewolwer]. W sąsiedniej celi znajdziesz Zapałki.
Skręć do ostatniej celi po prawej stronie, zbiegnij schodami, a natkniesz się na trójkę Nawiedzonych - możesz wykorzystać jedną zapałkę, by zapalić wszystkich trzech, co nagrodzi cię stosownym osiągnięciem i pozwoli zaoszczędzić amunicję. Po rozprawieniu się z nimi zbierz wszystkie przedmioty wewnątrz celi - Części Pułapki, Zielony Żel, Naboje [Karabin Snajperski] i Strzykawka.
Idź do końca korytarza, rozbrajając minę zlokalizowaną przy schodach - zbierz Części Pułapki. W celi na wprost znajdziesz fotel, a za nim Granat i kolejną pułapkę do rozbrojenia. Udaj się teraz na prawo i zejdź drabiną na dół. "Miły pan" zamknie za tobą właz, a z rur zacznie wydzielać się gaz. Zamknij dopływ trujących oparów za pomocą zaworu przy rurach. Zbierz Części Pułapki, a następnie zlikwiduj Nawiedzonego, który wyleci zza zakrętu. Zamknij kolejny zawór, zbierz Amunicję [Rewolwer], a następnie zejdź za pomocą drabiny na dół.
Idź jedyną dostępną drogą, a zza zakrętu wyleci kilku przeciwników - jeśli nie chcesz marnować amunicji, wystrzel Wybuchowy Bełt, lub zdetonuj pułapkę (strzelając w nią) na zakręcie korytarza, by załatwić kilku wrogów na raz. Dotrzesz do rozwidlenia - udaj się najpierw w lewo, rozbrój pułapkę i zbierz Części Pułapki, a następnie udaj się w drugą stronę i przekręć zawór, by przejść dalej. Uważaj na pułapkę, która znajduje się zaraz za zakrętem - rozbrój ją i idź w głąb tunelu. Na twojej drodze stanie kilku czołgających się Nawiedzonych - najlepiej jest ich po prostu podpalić. Przekręć kolejny zawór, by dostać się na drugą stronę.
Zauważysz pewnie miejsce, w którym do zebrania jest trochę Zielonego Żelu (oraz statuetka z Kluczem) - nie możesz w tym momencie tam wejść, więc kontynuuj jedyną dostępną drogą, wbiegnij po schodach i wdrap się po drabinie na górę. Znajdziesz tutaj Harpun [Kusza Agonii] oraz drugi Stary Litograf.
Zanim przejdziesz dalej, wróć jeszcze do prawego przejścia i dojdź do miejsca, w którym wisiał Nawiedzony i z drzwi wyleciała dodatkowa grupa tych przeciwników. Wejdź przez wspomniane drzwi do pomieszczenia, zbierz amunicję i zbiegnij na dół po schodach. Zbierz Części Pułapki znajdujące się na lewo od schodów, a następnie udaj się na drugą stronę. Uważaj, gdyż jest tu pełno pułapek - rozbrój je wszystkie dla darmowych części! Dojdź do samego końca, by zebrać sporo Zielonego Żelu i rozwalić statuetkę, z której wypadnie Klucz.
Nie pozostało ci nic innego, jak wrócić do grobowca i wsadzić w niego oba zdobyte Litografy. Zejdź schodami na dół, gdzie, w następnym pomieszczeniu, czeka cię krótka przebieżka. Oswobodź się z drutów kolczastych, poczekaj, aż pułapki lecące na wprost ciebie opadną i wbiegnij do tunelu. Zmieni się widok, a ty będziesz musiał uciekać przed zapadniami - pamiętaj, by nie wpaść w drut kolczasty, gdyż skończy się to śmiercią. Oswobodź Lesliego i zbierz wszystkie przedmioty z jego celi, a następnie przekręć zawór, by aktywować walkę z bossem.
Boss - Boxhead
Walka z tym bossem także podzielona jest na kilka etapów. W pierwszym będziesz musiał mu po prostu skopać tyłek. Nie ma sensu marnować amunicji do "normalnej" broni - wykorzystaj Wybuchowe Bełty, Harpuny, bądź Granaty, by szybko rozprawić się z wrogiem. Wystarczy dwa razy trafić bossa którymś z wymienionych sposobów, a padnie on na ziemie!
Wbiegnij teraz do nowo otwartego pomieszczenia i wskocz w chmurę intensywnej trucizny - gdy przez nią przebiegniesz, skręć w lewo i przekręć zawór, by zmniejszyć ilość gazu. Ponownie pojawi się Boxhead - musisz wykończyć go w taki sam sposób, jak przedtem. Gdy padnie na ziemie, wbiegnij do pomieszczenia, które znajduje się naprzeciw zaworu, który właśnie przekręciłeś. Znajdź teraz kolejny zawór, by otworzyć przejście. Po raz kolejny pojawi się boss - musisz go zabić, by przejść dalej. Wpakuj w niego kolejne dwa wyżej wymienione bełty.
Gdy przejdziesz do kolejnego pomieszczenia, w którym musisz zamknąć ostatni zawór, Boxhead go zniszczy - musisz wrócić do pierwszego pokoju, w którym byłeś na początku tej walki, by zebrać zapasowy zawór (będzie jak zwykle podświetlony na niebiesko). Zabierz zawór i załóż go na miejsce niedawno zniszczonego, a następnie przekręć go. Zbiegnij teraz na niższy poziom i przyj przed siebie. Po wyjściu po drabinie czeka cię sekwencja QTE, a po niej wielki finał tego starcia.
Przebiegnij po nowo otworzonej kładce, skręć w lewo i podążaj przed siebie, zbierając po drodze Zielony Żel. Na końcu wędrówki zejdź po drabinie na dół by zakończyć ten długi rozdział.