Rozdział 2 - Pozostałości | Opis przejścia The Evil Within poradnik The Evil Within
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Rozdział 2: Pozostałości
Po dłuższej serii przerywników ockniesz się w szpitalnej celi z bardzo niskim poziomem zdrowia. Podnieś z biurka gazetę[Znaleziono ciała] i słoik z Zielonym Żelem, który przyda się wkrótce. Następnie podejdź do znajdującej się nieopodal muszli klozetowej i kliknij na nią dwa razy, by otrzymać kolejny słój z Zielonym Żelem. Zbadaj zamknięte drzwi, a po ich otwarciu ruszaj za miłą panią do sąsiedniego pomieszczenia.
Lokacja, w której się teraz znajdujesz, jest jedynym w pełni bezpiecznym miejscem w całej grze. Choć nie posiada konkretnej nazwy, zapewnia graczowi schronienie i dlatego nazwiemy je dokładnie tak - Schron. Możesz tu w spokoju zapisać stan gry, znaleźć część dokumentów i przydatnych przedmiotów oraz wzmacniać zdolności bohatera przy pomocy znalezionego zielonego żelu. Przed przystąpieniem do tego ostatniego, podejdź do pielęgniarki i "wpisz się" zapisując tym samym grę. Następnie przejdź przez metalowe drzwi i wejdź do pomieszczenia z gustownym fotelem na środku. Nim jednak spełnisz poleceniem pielęgniarki i opadniesz na siedzenie, zerknij za czerwony fotel i podnieś leżący na ziemi fragment mapy [Fragment mapy nr 1]. Dopiero teraz rozsiądź się wygodnie w fotelu, co pozwoli Ci przejść do ekranu ulepszania.
Bohater posiada sporą ilość współczynników, które podzielone są na kilka poziomów (zazwyczaj 5). Wszystkie współczynniki są domyślnie na poziomie 1 i mogą być ulepszane do wyższy poziomów przy pomocy wspomnianego wcześniej zielonego żelu. Płyn ten można znaleźć w wielu różnych miejscach, jak również wyciągnąć z pokonanych przeciwników i bossów. Na obecną chwilę możesz jedynie odblokować cały system ulepszania za 100 żelu. Zrób to, aby opuścić Schron i przejść do kolejnego etapu rozdziału.
Wyjście z lasu
Po wyczołganiu się z wraku karetki podejdź do przewróconej szafki, która leży naprzeciw, i podnieś Strzykawkę. Następnie otwórz menu ekwipunku i kliknij na nowy przedmiot, aby przywrócić bohaterowi część zdrowia, zwiększając też jego mobilność. Gdy to już będziesz miał z głowy, obróć się o 180 stopni, zbliż się do białych, zniszczonych noszy i podnieś leżący przed nimi słoik Zielonego Żelu. Kolejny Zielony Żel znajduje się naprzeciw, zaraz za noszami.
Gdy oczyścisz już miejsce kraksy ze wszystkich przedmiotów, ruszaj za śladami krwi niewielką ścieżką w głąb lasu. Po chwili dotrzesz do małego pagórka z leżącymi na nim zwłokami krowy. Użyj ataku wręcz, aby zniszczyć stojącą tu skrzynie i podnieś słoik Zielonego Żelu, który wypadnie z wnętrza. Następnie ruszaj dalej w stronę jasnej poświaty, która okażę się być przewróconą Lampą. Podnieś ją, aby aktywować krótką scenkę po której wylądujesz na dole wzgórza.
Podejdź do wejścia do namiotu, co aktywuje kolejny przerywnik, a gdy tylko odzyskasz kontrolę, wyceluj pozyskanym rewolwerem w szarżującego przeciwnika i oddaj jeden szybki strzał w tułów lub w nogę, aby go zatrzymać, po czym kolejne 2-3 w głowę, by ostatecznie się go pozbyć. Następnie wejdź do namiotu i zabierz leżący po prawej stronie słój z Zielonym Żelem. Staraj się też niszczyć atakami wręcz wszystkie napotkane w grze skrzynie, beczki i inne tego typu obiekty. Mogą z nich wypaść losowe przedmioty jak np. Zielony Żel, Amunicja czy Strzykawki.
Po splądrowaniu namiotu wejdź do środka pobliskiej jaskini i podnieś kolejny Zielony Żel, który leży na niewielkim podeście naprzeciw wejścia. Następnie wejdź w oświetlony tunel i podejdź do stojącej tu postaci. Gdy rozmowa dobiegnie końca, zbliż się ostrożnie do lewej części pułapki (w trybie skradania lub powolnym chodem) i przytrzymaj przycisk aktywacji, aby ją rozbroić. Pozyskasz w ten sposób Część Pułapki, które przydadzą się później do wytwarza amunicji do jednej z broni.
Z bezpieczną drogą ruszaj w stronę wyjścia z jaskini. Zbliż się do leżących na wzgórzu zwłok i podnieś umiejscowione obok Zapałki. Nie podpalaj jednak ciała, a zamiast tego obróć się i podejdź do drewnianego wozu. Podnieś leżący na nim słój Zielonego Żelu, po czym ruszaj w dół wzgórza w stronę niewielkiej chatki. Wejdź do środka, zabierz leżący na stole słój z Zielonym Żelem oraz osobisty dokument [Listopad 2004 r.], a następnie aktywuj świecące lustro, by przenieść się do Schronu.
Pogoń za pacjentem
Wyjdź z celi i przejdź do głównego pomieszczenia Schronu. Po prawej od wejścia znajdziesz gazetę [Seryjny morderca na wolności], a na przeciwnej ścianie, na tablicy informacyjnej, zawieszone jest zdjęcie zaginionej osoby [Leslie]. Wykorzystaj żel do ulepszenia postaci, zapisz grę, a następnie opuść Schron przez jedno z luster. Wyjdź z chatki na zewnątrz i ruszaj ścieżką w lewo.
Po krótkiej chwili dotrzesz do kolejnego domku oraz do uciekającego pacjenta i goniącego go Nawiedzonego. Leslie wbiegnie do środka konstrukcji i zamknie za sobą drzwi, a jego prześladowca zacznie się do nich dobijać. Upewnij się, że masz zgaszoną latarnię, a następnie podkradnij się do niego i użyj przycisku interakcji, aby pozbawić go życia jednym ciosem. Tak właśnie wyglądają ciche zabójstwa. Nie marnuj zapałek na podpalanie ciała. Wejdź do środka chatki, a następnie przeskocz przez otwarte okno na drugą stronę, po czym ruszaj za pacjentem.
Nim przejdziesz przez skrzypiącą bramę, przenieś swój wzrok na niewielką figurkę, która stoi na kamiennym murku. Podejdź do niej i zaatakuj ją wręcz, co doprowadzi do jej zniszczenia i wypadnięcia Klucza, który przyda się później w Schronie. Przejdź przez bramę i podbiegnij do stosu siana, aby aktywować krótki przerywnik.
Przejście przez wioskę
Po scence Twoja postać ustawi się za wspomnianym wcześniej sianym. W pierwszej kolejności musisz rozprawić się z dwomaNawiedzonymi, którzy pojawili się nieopodal. Przejdź w tryb skradania i poczekaj, aż jeden z oponentów wejdzie na ścieżkę przed Tobą i zacznie się powoli oddalać. Podkradnij się do niego i wyeliminuj po cichu, a następnie obróć się w prawo i stań pod kamiennym murkiem po prawej stronie schodków. Poczekaj, aż siwowłosy Nawiedzony odwróci się do Ciebie tyłem, podkradnij się za jego plecy i wykończ go.
Gdy już oczyścić najbliższą okolicę, przeszukaj ciała wrogów dla ew. przedmiotów. Zignoruj opcję spalenia zwłok. Zapałki warto wykorzystywać tylko w dwóch przypadkach: na żywych przeciwników leżących na ziemi lub wiszących na linie (zazwyczaj widać jakieś oznaki życia) oraz w trakcie walki, gdy uda Ci się powalić przeciwnika, dzięki czemu będziesz mógł go podpalić nim się podniesie. Palenie losowych zwłok i oponentów zabitych po cichu lub w otwartej walce zazwyczaj nie ma sensu i jest jedynie marnotrawstwem cennych zapałek.
Nim przeczeszesz pobliski budynek, zgarnij jeszcze dokumenty [Notatka z miasteczka przy jeziorze], które leżą obok płonącego stosu. Następnie otwórz główne drzwi i wejdź do środka. W głównym pomieszczeniu znajdziesz słój z Zielonym Żelemoraz pudełko Zapałek, a w drugim, oświetlonym pomieszczeniu, natrafisz na jedną Strzykawkę i paczkę Amunicji [Rewolwer]. Gdy już zabierzesz wszystkie przedmioty, wyjdź kamiennym przejściem na zewnątrz i powoli skręć w lewo. Rozbrój znajdującą się tu pułapkę i wróć na główną drogę, po czym ruszaj nią do dalszej części wioski.
Po chwili ujrzysz stojącego przy ogniu Nawiedzonego. Zignoruj go i zamiast tego skręć w lewo, przekradnij się przez wysoką trawę trzymając się lewej strony, aż dojdziesz do kamiennego domu.
Wejdź do środka budynku i zgarnij Strzykawkę, która leży na biurku w niewielkim pokoju zaraz naprzeciw wejścia. Następnie opuść pomieszczenie i, trzymając się cały czas prawej ściany, przekradnij się do kolejnego wejścia. Przy drzwiach krąży Nawiedzony z pochodnią. Poczekaj, aż obróci się i ruszy w prawo, po czym wyjdź za nim i zadaj mu śmiertelny cios. Wróć się do środka budynku i wyjdź z powrotem na jego tyły.
Skręć w prawo i, patrząc cały czas na ziemię, zbliż się do kolejnego domu. Po drodze natrafisz na potrzask leżący na ziemi. Przykucnij obok i rozbrój go, po czym zbliż się do oświetlonego okna.
Stań na deskach leżących pod oknem i poczekaj cierpliwie, aż do pomieszczenia wejdzie Nawiedzony. Gdy odwróci się tyłem, przeskocz przez okno, pokradnij się i zabij go po cichu. Podnieś Zielony Żel leżący przy ognisku, a następnie przejdź do sąsiedniego pomieszczenia i stań pod zawaloną ścianą.
Kolejny Nawiedzony zmienia kierunek zbyt szybko, aby można było się do niego bez problemu zakraść. Podnieś leżącą w pobliżu butelkę i ciśnij ją na skały znajdujące się za oponentem. Poczekaj sekundę, a następnie wyjdź przez dziurę w ścianie i wyeliminuj zdezorientowanego przeciwnika.
Obróć się w prawo i wejdź przez niewielką dziurę do pierwszego budynku. Rozbrój znajdującą się tu pułapkę, po czym otwórz drewniany kredens stojący obok, w którym znajdziesz Zielony Żel. Wyjdź z powrotem na zewnątrz przez dziurę w ścianie i skręć w prawo.
Natrafisz tu na wąskie przejście, które znajduje się między wozem i skałami. Rozbrój 3 leżące w przejściu potrzaski, a następnie zakradnij się do stojącego w oddali Nawiedzonego i pozbaw go życia. Zabierz z drewnianego schowka pudełko Zapałek oraz Amunicję [Rewolwer] i ruszaj do ostatniego domu znajdującego się za schowkiem.
Podejdź do kamiennego murku i poczekaj, aż patrolujący okolicę Nawiedzony odwróci się do Ciebie tyłem. Zabij go, a następnie wejdź do środka budynku.
Podnieś leżący na kanapie po lewej fragment mapy [Fragment mapy nr 2], po czym przejdź do korytarza po prawej. Rozbrój znajdującą się tu pułapkę, a następnie przenieś swój wzrok na zabite deskami przejście i leżącego za nimi Nawiedzonego. Najlepszym sposobem na rozprawienie się z nim, jest oddanie 2-3 strzałów w głowę nim podniesie się z ziemi. Po jego śmierci rozwal deski i wejdź do środka. Podnieś Zielony Żel i otwórz niewielką szkatułkę, w środku której znajdziesz Klucz. Następnie opuść pomieszczenie, skręć w prawo i zgarnij leżącą na szafie paczkę Amunicji [Rewolwer]. Przejdź za szafę do ostatniego pomieszczenia, aby zabrać kolejną paczkę Amunicji [Rewolwer] oraz słoik Zielonego Żelu. Pamiętaj również o zniszczeniu wszystkich skrzyń, beczek i innych drewnianych obiektów, w których możesz znaleźć potencjalne przedmioty. Opuść budynek i wróć się główną ścieżką do dwóch zniszczonych domów.
Upewnij się, że przeczesałeś dokładnie wszystkie budynki i podniosłeś cenne przedmioty, a następnie podejdź do drewnianej bramy na końcu drogi. Nim jednak ją otworzysz, zwróć uwagę dwa trupy Nawiedzonychleżące przed nią. Zbliż się, po czym podpal jedne z nich, aby wyeliminować ostatnie zagrożenie. Następnie aktywuj pokrętło, otwórz bramę i przejdź na drugą stronę, opuszczając tym samym wioskę.
Gdy znajdziesz się po drugiej stronie, skręć w prawo i ruszaj przed siebie, aż natrafisz na niewielką chatkę. Wejdź do środka i podnieś leżącą tu Strzykawkę oraz fragment mapy [Fragment mapy nr 3]. Opuść budynek i skręć w lewo.
Wejdź w tryb skradania i przekradnij się przez wysokie trawy, trzymając się lewej strony, aż dojdziesz do drogi i mostu oraz Nawiedzonego spożywającego kolację przy pochodni. Zabij go, po czym biegnij szybko w stronę bramy umiejscowionej po drugiej stronie mostu. Gdy tylko do niej dobiegniesz, aktywuje się przerywnik kończący drugi rozdział.