Rozdział 13 - Straty | Opis przejścia The Evil Within poradnik The Evil Within
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Rozdział 13: Straty
Po odzyskaniu kontroli nad postacią, odwróć się o 180 stopni i aktywuj automat z napojami, by zebrać trochę Zielonego Żelu. Po przeczesaniu lokacji wróć do Josepha, by dowiedzieć sie, że musicie uratować Kidman. Tuż obok ciebie, na biurku, przy łóżku, znajdziesz Dokument Osobisty [Wpis w pamiętniku - wrzesień 2012]. Po zebraniu go otworzy się lustro prowadzące do szpitala. Zbierz Gazetę [Posiadłość w płomieniach] ze stojaka z gazetami. Nie ma tu nic więcej do zbierania, więc wykorzystaj swój zapas kluczy i żelu, zapisz grę i wróć przez lustro.
Po powrocie skręć w prawo i zejdź na niższy poziom. Zauważysz panele świecące na czerwono - są to pułapki kwasowe. Pamiętaj, by je rozbroić zanim przejdziesz, zbierz Zielony Żel z maszyny z napojami (na szczęście nie wyrzucają już bomb!) i udaj się w głąb korytarza. Po krótkiej wędrówce aktywuje sie bardzo krótka scena - kontynuuj wędrówkę, aż dotrzesz do windy z uszkodzonym kablem. Przestrzel ów kabel, by otworzyć sobie przejście, a następnie zejdź na dół, gdzie czeka cię kolejna scena.
Będziesz teraz podróżował sam. Przejdź przez wentylację, a na jej końcu zeskocz na dół, gdzie czeka cię spotkanie ze starym znajomym, Boxhead'em. Kilka następnych pomieszczeń wypełnionych jest po brzegi pułapkami, więc zalecanym byłoby poruszać się "na kucaka", by żadnej przypadkowo nie aktywować. Wejdź do pobliskiego pomieszczenia, by zebrać trochę amunicji i żelu. Przez najbliższe kilka minut będziesz przedzierał się przez istne tabuny wrogów, więc warto likwidować ich po cichu, by nie ściągnąć ich kilku na raz na siebie. Pośród nich są także Klony Ruvika - tych przeciwników powinieneś likwidować po cichu za wszelką cenę, gdyż potrafią "przyjąć na klatę" trochę ataków, zanim padną na ziemie, przez co zmarnujesz na nich sporo amunicji. Uważaj też na przeciwników którzy posiadają broń palną, a w szczególności kusze - broń ta potrafi być ekstremalnie irytująca, gdy to nie ty z niej korzystasz.
Gdy wyczyścisz korytarze z wrogów, upewnij się, że zebrałeś wszystkie przedmioty (choć nie ma ich tu za dużo, każdy przedmiot w tej grze jest wart zachodu), a następnie udaj się na jego koniec i zeskocz na dół. W dalszym ciągu uważaj na pułapki, szczególnie, iż w pomieszczeniu obok jest Boxhead. Poczekaj przez kilka chwil, aż przeciwnik opuści pomieszczenie, a następnie wejdź i je splądruj. Zwróć też uwagę na dziurę w sklepieniu - znajdziesz tam statuetkę z Kluczem. Kontynuuj wędrówkę wzdłuż korytarza, aż dojdziesz do sekcji, która jest niedostępna z uwagi na gęsty dym - skręć w prawo (za szczurami) do wentylacji. Gdy z niej wyjdziesz, po prawej stronie znajdziesz trochę Zielonego Żelu.
Zawróć o 180 stopni, a po chwili czeka cię kolejne spotkanie z Boxhead'em. Obok ciebie zawali się mała kolumna - musisz zeskoczyć na dół obok niej, a następnie kontynuować na niższe poziomy. Trafisz na walizkę z Amunicją [Magnum]. Po wejściu do następnego korytarza trafisz na zakrwawione drzwi - gdy się do nich zbliżysz, czeka cię scena, a po niej automatycznie trafisz do szpitala. Jak zwykle, sprawdź tablicę ogłoszeń, by znaleźć Zdjęcie zaginionej osoby [Joseph]. Zbierz je, a następnie wykorzystaj klucze i żel, zapisz grę i wyjdź przez lustro.
Wyjdź z pomieszczenia i wejdź przez drzwi, które właśnie otworzyły ci sie przed nosem. Zejdź na niższy poziom, zbierając przedmioty, a następnie opuść pokój. Zaraz po tym odwróć się w prawo - znajdziesz tu pułapkę do rozbrojenia, a tuż obok niej, na zielonych skrzynkach, statuetkę z Kluczem. Gdy zbierzesz klucz, odwróć się o 180 stopni - w oddali zobaczysz czerwone światła. Nie podchodź tam jednak, gdyż jest to Nawiedzony Samobójca, który będzie chciał się przy tobie wysadzić. Strzel w niego z odległości, by zdetonować ładunek. Uważaj jednak, gdyż wkrótce z pokoju po prawej stronie wybiegnie kolejny - załatw go w ten sam sposób. W pomieszczeniu, w którym był przeciwnik, znajdziesz masę przedmiotów, a na jego końcu Fragment mapy [fragment nr 25]. Zbierz go, wróć do korytarza z samobójcami i kontynuuj wędrówkę.
Wejdź do wentylacji, a na jej końcu zeskocz na niższy poziom, by trafić do pomieszczenia ze słoikami, puszkami i innymi pojemnikami. Wśród nich są też słoiki z Zielonym Żelem, więc dokładnie przeszukaj pomieszczenie. Kontynuuj wędrówkę i wdrap się po schodach, gdzie czeka cię kolejna scena, po której pokój nieco się zmieni.
Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, skręć w prawo (między stołami), a następnie w lewo i biegnij wzdłuż stołów (tak, by mieć je po swojej lewej stronie). Na końcu stołu znajdziesz statuetkę z Kluczem. Twoje zadanie jest proste dostać sie na druga stronę korytarza, tam gdzie przed chwilą uciekał Joseph. Problem jest taki, że pomieszczenie pełne jest pułapek i dziwnych, zielonych, kręcących się i poruszających się tarcz. Tarcze te da się wyłączyć na kilka sekund za pomocą Elektrycznych Bełtów, jednak niewiele to zmienia (a nie zadają one dużych obrażeń), więc je po prostu zignoruj. Dotarcie do drzwi po drugiej stronie sali jest łatwiejsze niż ci się wydaje.
Po przejściu przez drzwi, skręć w lewo - na końcu korytarza znajdziesz salę wypchaną rozmaitymi przedmiotami. Zbierz je, a następnie udaj się w przeciwnym kierunku, by trafić do chłodziarki. Scena, która się tu załącza, wyjaśnia, co masz zrobić - musisz uciec tą samą windą towarową, co Joseph. Musisz poczekać kilkadziesiąt sekund, aż winda wróci, by się tamtędy ulotnić, a w międzyczasie twój kolega Boxhead będzie ci dotrzymywał towarzystwa. Wyjścia masz dwa - możesz go ubić, jednak wstanie on za kilka sekund, wyrzucając jednak sporą dawkę zielonego żelu, co pozwoli ci go trochę zdobyć (jeśli masz wystarczająco amunicji), bądź po prostu biegać w kółko i unikać jego ataków. Gdy winda się otworzy, szybko się do niej dostań.
Gdy z niej wyjdziesz, odwróć się w lewo - tuż obok tej, którą przyjechałeś, znajduje się druga winda, a wewnątrz jej statuetka z Kluczem. Zbierz znalezisko i udaj się na zewnątrz, przez podwójne drzwi, gdzie czeka cię scena i koniec rozdziału.