Rozdział 4 - Pacjent | Opis przejścia The Evil Within poradnik The Evil Within
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Rozdział 4: Pacjent
Grę wznowisz po drugiej stronie bramy. Zniszcz pobliskie skrzynki, a następnie biegnij drogą w lewo, aż ujrzysz niewielką chatkę na palach. Przejdź pod kładką i wdrap się po schodach znajdujących się z tyłu.
Gdy tylko zbliżysz się do chatki, w drzwi zacznie uderzać Gruby Nawiedzony. Zachowuje się tak samo jak zwykli Nawiedzeni, jednak jest on od nich odrobinę bardziej wytrzymały. Przebiegnij szybko po kładce i przykucnij w rogu po prawej stronie drzwi. Poczekaj, aż oponent przebije się na zewnątrz i odwróci się do Ciebie tyłem, a następnie podkradnij się do niego i zabij jednym ciosem.
W środku chatki znajdziesz sporo dobroci: Oślepiający Bełt [Kusza Agonii], Amunicja [Rewolwer], fragment mapy [Fragment mapy nr 5] oraz drewnianą skrzynię zabezpieczoną pułapką. Rozbrój ją i podnieś leżący w środku Oślepiający Bełt [Kusza Agonii] i Granat.
Opuść chatkę i zeskocz na dół, a następnie ruszaj do w stronę domu znajdującego się naprzeciw, po prawej stronie drogi. Podnieś Zielony Żel z miejsca, w którym upadnie płonącą zjawa, po czym wejdź do środka budynku.
W pierwszym pomieszczeniu znajdziesz jedynie pudełko Zapałek zamkniętych w szafce. Przejdź przez szczelinę do kolejnego pokoju i podnieś znajdującą się tu paczkę Amunicji [Rewolwer] ukrytą w szafce, słoik Zielonego Żelu oraz dokumenty [Notatka wieśniaka], które leża na łóżku. Za niewielkim obrazem, zaraz obok wielkiej szafy, znajdziesz również Strzykawkę. Wróć się przez szczelinę i opuść budynek.
Naprzeciw wyjścia, za drewnianym płotem, znajduje się niewielka szopa z lustrem prowadzącym do Schronu. Podnieś przybite do jej drzwi dokumenty osobiste [Luty 2005 r.], a następnie wejdź do środka i aktywuj lustro.
W Schronie czeka na Ciebie małe "wydarzenie". Wyjdź z pomieszczenia z mapą i podążaj za pielęgniarką do głównej sali. Następnie przejdź za ladę, otwórz drzwi prowadzące do korytarza z celami i przejdź przez nie.
Wejdź do pierwszej celi po lewej i podnieś leżący na ziemi fragment mapy [Fragment mapy nr 6]. Opuść pomieszczenie i ruszaj korytarzem w stronę pielęgniarki.
Gdy kobieta odwróci się i zacznie się cofać do głównej sali, idź za nią, aż pierwsze drzwi do celi po lewej zaczną się otwierać. Wejdź do środka i stań przy zlewie. Po chwili pomieszczenie ulegnie zmianie, a na zlewie pojawi się kolejny fragment mapy [Fragment mapy nr 7]. Podnieś go i ruszaj ciemnych korytarzem do samego końca.
Po krótkiej scence pojawisz się w głównym pomieszczeniu Schronu. Podnieś znajdującą się tu gazetę [Zaginiony pacjent odnaleziony] oraz zdjęcie osoby zaginionej [Valerio], a następnie zapisz grę, ulepsz postać i wracaj do głównej lokacji.
Opuść chatkę, a następnie przejdź na jej tyły w stronę płonącego stosu ciał. Na placu ujrzysz Nawiedzonego niosącego krzyczącą kobietę. Wyceluj szybko w jego nogę i oddaj jeden strzał, który powinien powalić go na ziemie. Podbiegnij do niego i podpal go zapałkami, a następnie wejdź do chatki, do której uciekła kobieta.
Gdy tylko wejdziesz do środka, dama zniknie zostawiając za sobą Zielony Żel. Podnieś go, jak również dwa Harpuny [Kusza Agonii], które leżą na stole, po czym wróć się na główny plac.
Po drugiej stronie ogniska zobaczysz drzwi prowadzące do niewielkiego schowka. W środku znajdziesz leżący na ziemi Zielony Żel (nie podpalaj ciał). Następnie wróć się na przód głównego budynku, wdrap się po schodach i wejdź do środka.
Poszukiwanie pacjenta
Podnieś leżące po lewej Zapałki, a następnie wejdź w głąb korytarza i skręć w pierwsze drzwi na lewo. Odpal tryb skradania i przejdź do kolejnego pokoju. Na końcu pomieszczenia, za dziurawą zasłoną, ujrzysz Nawiedzonego, który zacznie walić siekierą w drzwi. Podkradnij się i wykończ go, po czym podnieś leżącą na szafce paczkę Amunicji [Strzelba] oraz znajdujące się w pozostałych dwóch pomieszczeniach dwa słoiki z Zielonym Żelem, Oślepiający Bełt [Kusza Agonii] oraz Amunicję [Rewolwer]. Po zebraniu przedmiotów zejdź schodami na parter.
W szafce stojącej u podstawy schodów znajdziesz Strzykawkę, a w niewielkim pokoiku nieopodal - Zielony Żel. Przejdź do głównej sali i natychmiast skręć prawe przejście. W dwóch pomieszczeniach znajdziesz paczkę Zapałek oraz słój Zielonego Żelu. Następnie wróć się do głównego pomieszczenia i podejdź do zasłon, aby aktywować krótki przerywnik.
Po odzyskaniu kontroli wyposaż szybko strzelbę i wystrzel Nawiedzonemu w głowę. Jeden celny strzał powinien załatwić sprawę lub przynajmniej powalić oponenta na ziemię, gdzie będziesz mógł go spalić.
Po rozprawieniu się z przeciwnikiem podejdź do stojącego za stołem operacyjnym biurka i zerknij na leżący na nim zdjęcie. Następnie stań obok zwłok, zbadaj je, po czym wbij nóż w górną część klatki piersiowej, aby wydobyć ze środka Klucz. Gdy operację będziesz miał już za sobą, opuść salę i wyjdź głównymi drzwiami na zewnątrz.
Przejdź za płot i ruszaj w stronę ostatniego domu stojącego na niewielkim wzgórzu. Po chwili ujrzysz, jak do środka wbiega Leslie. Wejdź za nim do budynku.
Po prawej stronie stoi niedomknięta szafka. Otwórz ją i zabierz Amunicję [Rewolwer]. Następnie przejdź do drugiego pomieszczenia i zgarnij leżące na stole Zapałki. Zejdź schodami na sam dół.
Trafisz w ten sposób do podziemnego tunelu. Skręć w pierwsze przejście na lewo i zgarnij leżące w pomieszczeniu Zapałki, Harpun [Kusza Agonii] oraz umieszczoną w metalowej teczce Amunicję [Strzelba] (Zamiast amunicji znajdziesz tu Strzelbę, jeśli jeszcze jej nie masz). Opuść pokój i ruszaj do końca tunelu.
Wejdź do oświetlonego na czerwono pomieszczenia i podnieś leżącą na stole paczkę Amunicji [Rewolwer]. Następnie wyposaż kuszę z oślepiającym bełtem i wejdź za postrzępiony zasłony.
Gdy scena dobiegnie końca, wyceluj kuszą w okolice wywarzonych drzwi i wystrzel pocisk. W ten sposób oślepisz Niewidzialnego Nawiedzonego i sprawisz, że stanie się na kilka sekund widoczny, co pozwoli zabić go atakiem nożem lub strzałem w głowę. Ten nowy rodzaj przeciwnika zachowuje się podobnie do zwykłych Nawiedzonych, jest jednak niemal kompletnie zakamuflowany i jedynie niewyraźne pobłyski oraz dźwięki kroków mogą zdradzić jego pozycję. Dodatkowo, po trafieniu atakiem wręcz lub pociskiem, przeciwnik staje się na sekundę widoczny.
Po rozprawieniu się z oponentem wróć do doktora, a następnie opuść pomieszczenie i ruszaj z powrotem tunelem.
Idź za postacią w płaszczu, a po kilku krokach trafisz do odrobinę zmodyfikowanej wersji tunelu. Podejdź do drzwi, a gdy zostaniesz cofnięty, zbliż się ponownie. Po chwili gra zostanie zapisana, a Ty trafisz do nowej lokacji.
Walka z hordą
Ockniesz się w wielkim basenie krwi. W lokacji tej przyjdzie Ci walczyć ze sporą grupą oponentów, jednak przed rozpoczęciem walki warto zwiedzić okolicę, by rozbroić kilka pułapek, zebrać cenne przedmioty i przygotować pole bitwy.
W pierwszej kolejności warto pozbyć się całej tej krwi. Przejdź za stojący na wprost kontener i aktywuj zamocowaną na kolumnie dźwignię. Spowoduje to wyssanie całej krwi z basenu, co zapewni Ci łatwiejsze przemieszczanie się po okolicy. Podnieś również leżący na ziemi nieopodal Granat, który stał się teraz widoczny.
Wdrap się na dwa sąsiednie kontenery i podnieś wbite w zwłoki Harpuny [Kusza Agonii]. Następnie wejdź po stosie trupów na metalową kładkę i rozbrój przyczepioną do ściany pułapkę. Przejdź na drugi koniec kładki i podnieś leżącą na skrzyni Amunicję [Rewolwer]. Znajdująca się tu dźwignia aktywuje pułapkę wystrzeliwującą kolce z sufity.
Przenieś swój wzrok na kontener stojący obok kładki. Nad kontenerem, na kolumnie, ujrzysz aktywną bombę. Strzel w nią z rewolweru, po czym ruszaj na początek kładki i wejdź przez niebieski drzwi do niewielkiego pokoju.
Podnieś oparty o błękitną beczkę Elektryczny Bełt [Kusza Agonii], a następnie podkradnij się do przyczepionej do ściany nad schodami bomby i dezaktywuj ją. Wdrap się na szczyt schodów i przeskocz przez dziurę na drugą część platformy.
Znajdująca się tu dźwignia pozwoli na zrzucenie dwóch wybuchowych beczek. Zrób to, po czym kopnij pierwszą beczkę w stronę drabiny. Zeskocz na dół i ustaw drugą beczkę obok wejścia na schody. Następnie wyjdź drugimi drzwiami do głównej sali.
Na podłodze rozlana jest kałuża benzyny, którą możesz podpalić. Zostaw to jednak na walkę. Przejdź do stojącej nieopodal skrzynki i zgarnij leżącą na niej paczkę Amunicji [Rewolwer]. Obróć się i aktywuj przymocowaną do ściany dźwignię. Przy pierwszym pociągnięciu wypadną jedynie zwłoki, jednak za drugim z szybu wyskoczy statuetka. Zniszcz ją, aby otrzymać kolejny Klucz.
Cofnij się na środek basenu i wdrap na drugą część metalowej kładki. Zbliż się powoli do kolumny i rozbrój przyczepioną do niej pułapkę. Zejdź po schodkach i zgarnij leżące po lewej Części Pułapki. Gdy będziesz już gotów, podejdź do oświetlonych białych drzwi, aby rozpocząć walkę.
Gdy tylko pojawią się Nawiedzeni, wbiegnij szybko na zniszczoną kładkę i przeskocz na podłogę z rozlaną benzyną. Poczekaj, aż wpełźnie za Tobą kilku oponentów, po czym podpal ciecz i wbiegnij do znajdującego się na tyłach pomieszczenia.
Wdrap się szybko na szczyt schodów i wyceluj w leżącą u podstaw beczkę. Gdy zgromadzi się wokół niej większość Nawiedzonych, strzel w nią, aby ich podpalić. Następnie przeskocz na drugą część platformy i poczekaj, aż po drabinie wdrapie się 1-2 przeciwników, po czym zniszcz drugą beczkę.
W tym momencie przy życiu powinno zostać już tylko kilku przeciwników. Użyj swojego arsenału oraz pułapki wystrzeliwującej kolce, aby się z nimi rozprawić, a następnie ruszaj w stronę białych drzwi, które stoją teraz otworem.
Przejdź na drugi koniec korytarza i wejdź do zakrwawionego pomieszczenia. Podnieś leżącą po lewej Amunicję [Rewolwer], a następnie przebiegnij szybko na drugi koniec pomieszczenia i zgarnij leżący na wysuniętej szafce słoik Zielonego Żelu.
W tym momencie, ze zwłok na środku pomieszczenia, zacznie wychodzić boss - Laura. Jest to niesamowicie potężny oponent, który potrafi teleportować się na krótkie dystanse i wychodzić z martwych zwłok. Jeden cios przeciwnika wystarcz, aby zabić postać na dowolnym poziomie trudności. Domyślnie gracz powinien przed nią uciekać, choć można ją pokonać. Jest to jednak niesamowicie trudne, wymaga olbrzymiej ilości amunicji oraz odrobiny zręczności, ponieważ przeciwnik jest w miarę szybki, a walka kończy się na jednym trafieniu. Jeśli zdecydujesz się na to, zostań w tym pokoju i zacznij ją atakować. Oddawaj 1-2 strzały, po czym uciekaj na drugi koniec pomieszczenia i ponawiaj cały zabieg. Nie korzystaj jednak z przybliżenia podczas strzelania, ponieważ Laura zacznie się w takim wypadku teleportować na boki, aby uniknąć pocisków. Za wygraną walkę otrzymasz 8000 Zielonego Żelu.
Jeśli wolisz zaoszczędzić amunicję, natychmiast zawróć i wróć się do korytarza. Biegnij do samego końca, a następnie obróć się i patrz na zamknięte drzwi. Po chwili wybiegnie zza nich Nawiedzony, który odciągnie uwagę Laury. Wskakuj w drzwi i biegnij korytarzem do samego końca.
Gdy trafisz do niewielkiego pokoju, obróć się w prawo i naciśnij czerwony przycisk, aby zamknąć za sobą przejście. Zgarnij leżący na ziemi Zielony Żel oraz Amunicję [Strzelba], po czym szybko podbiegnij do znajdującej się w rogu drabiny i zejdź nią na sam dół.
Biegnij do końca tunelu, kucając po drodze pod dwoma linkami od pułapek, a następnie wskocz do windy. Zignoruj leżące tu ciało i poczekaj, aż winda zjedzie na sam dół.
Po otwarciu się kraty wyskocz na zewnątrz i kopniakiem otwórz drzwi po lewej. Biegnij sprintem do samego końca korytarza.
Otrzep się z kurzu i otwórz leżącą obok teczkę, w której znajdziesz Harpuny [Kusza Agonii] lub Kuszę Agonii, jeśli jeszcze jej nie masz. Następnie ruszaj schodami w dół szybu, zbierając po drodzeAmunicję [Rewolwer].
Za trzecim zakrętem pojawi się przed Toba Ruvik. Nie próbuj z nim walczyć, ponieważ pociski nie zadają mu obrażeń, a sam zabija jednym ciosem z bliska. Odwróć się i biegnij z powrotem na górę. Po chwili odpali się przerywnik, a Ty ukończyć czwarty rozdział.