Rozdział 3 - Szpony hordy | Opis przejścia The Evil Within poradnik The Evil Within
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Rozdział 3: Szpony hordy
Rozgrywkę wznowisz na brzegu rzeki pod mostem. Zniszcz wszystkie leżące w okolicy skrzynki i zgarnij Strzykawkę umiejscowioną na pobliskim stole. Następnie wejdź na drewniane molo i podnieś leżący na jej końcu słój z Zielonym Żelem. Ruszaj przejściem przechodzącym pod mostem, zabierając po drodze paczkę Amunicji [Rewolwer].
Wdrap się na wąskie schody, aż do stosu zwłok. Podnieś leżące na ziemi Zapałki, a następnie podpal zwłoki i ruszaj w dalszą drogę. Przejdź przez skrzypiące drzwi prowadzące na główny dziedziniec.
Czeka Cię teraz odrobina eksploracji z masą przedmiotów do podniesienia. Zacznij jednak od pełnego zabezpieczenia terenu. Naprzeciw Ciebie, pod drewnianą kładką, wiszą cztery ciała. Trzy z nich to żywi Nawiedzeni, którzy ockną się i zaatakują, gdy tylko się do nich zbliżysz. Zignoruj trupa wiszącego do góry nogami i podejdź do pojedynczego Nawiedzonego, który wisi najdalej po lewej. Podpal go, po czym szybko biegnij do dwóch Nawiedzonych w środkowym przejściu. Spal ich, nim ci podniosą się z ziemi, a następnie wejdź do budynku znajdującego się po prawej (z dobiegającą ze środka muzyką), aby rozpocząć szabrowanie.
Eksploracja wioski
Zacznij od odwiedzenia Schronu. Wejdź przez oznaczone krwią drzwi i podnieś leżące na stole dokumenty osobiste [Grudzień 2004 r.] oraz fragment mapy [Fragment mapy nr 4] z podłogi nieopodal. Następnie aktywuj pobliskie lustro, aby przenieść się do Schronu.
Wyjdź ze swojej celi i przejdź do głównego pomieszczenia. Nim jednak podążysz za pielęgniarką, podnieś znajdującą się tu gazetę [Seryjne morderstwa trwają nadal] oraz zdjęcie osoby zaginionej [Oscar]. Następnie przejdź za ladę i idź za pielęgniarką do kolejnego pomieszczenia.
Otrzymasz teraz dostęp do nowej funkcji Schronu - szafek kostnicy. Szafek tych jest 45 i do otwarcia każdej z nich potrzebne są kluczę, które znajdujesz m.in. w białych statuetkach. Kolejność ich otwierania nie ma znaczenia, ponieważ nagrody są wybierane losowo z pewnej puli przedmiotów (np. Zielony Żel, amunicja lub dodatkowe Klucze). W tej chwili powinieneś mieć 2 Klucze. Wykorzystaj je do otwarcia szafek, zabierz znajdujące się tam przedmioty i wróć się do głównego pomieszczenia. Zapisz grę, ulepsz postać, a następnie przejdź przez lustro do skąpanej w mroku wioski.
Opuść pomieszczenie z lustrem, skręć w lewo i, w trybie skradania, wejdź do kolejnego pomieszczenia. Natrafisz tutaj na nowy rodzaj pułapki - bomby. Eksplodują, gdy przejdziesz lub przebiegniesz zbyt blisko nich, nie reagują jednak na skradanie. Pierwsza przyczepiona jest do prawej ściany. Podkradnij się do niej i rozbrój ją (traf obracającą się strzałką w niebieskie pole), po czym to samo zrób z kolejnąpułapką, która rozstawiona jest po drugiej stronie pomieszczenia, zaraz obok schodów. Gdy teren będzie już bezpieczny, podnieś leżące na kuchennym stole Zapałki, a następnie podejdź do niedomkniętej szafki stojącej przy ognisku. Otwórz ją, zabierz schowany w środku Zielony Żel i ruszaj po schodach na górne piętro.
Nie znajdziesz tu zbyt wielu ciekawych rzeczy. Przejdź na drugi koniec poddasza i zniszcz znajdujące się tu skrzynki, aby otrzymać Granat. Następnie otwórz pobliskie drzwi, co aktywuje krótką rozmowę.
Gdy konwersacja dobiegnie końca, zignoruj polecenia doktora i zamiast tego przejdź przeciwległymi drzwiami do drugiego budynku. Pomiń pierwszy pokój i przejdź do drugiego. Otwórz szafkę, aby otrzymać kilka cennych Zapałek, a następnie wróć się do korytarza i podnieś słoik Zielonego Żelu stojący na jednej z półek szafy.
Opuść korytarz i powoli skręć w prawo. Rozbrój znajdującą się zaraz za rogiem pułapkę, po czym wyjdź przejściem na balkon. Zgarnij leżące na stoliku Zapałki, a następnie wróć się do środka i zejdź po schodach na dół.
Na końcu schodów skręć w lewo i wejdź do dużego pomieszczenia. Przejdź za pasiaste zasłony i podejdź powoli do kolejnego przejścia,za którym znajduje się aktywna bomba. Rozbrój ją, po czym zniszcz wszystkie znajdujące się na piętrze skrzynie dla ew. przedmiotów. Następnie wróć się do pokoiku z bombą, przeskocz przez okno na drugą stronę i podnieś stojący po lewej słoik z Zielonym Żelem. W tym momencie powinieneś oczyścić pierwszą część wioski. Wróć na balkon na którym spotkałeś doktora i aktywuj metalową dźwignię.
Eliminacja Nawiedzonych
Gdy tylko twój towarzysz zniknie w jednym budynków, usłyszysz odgłosy zbliżających się do Ciebie Nawiedzonych. Opuść balkon i wbiegnij drzwiami do lewego budynku (tego bez dźwięków muzyki). Następnie wejdź do drugiego pokoiku i schowaj się pod łóżkiem. Poczekaj tam kilka sekund, aż sytuacja się odrobinę uspokoi.
Po chwiliNawiedzonych z siekierą stanie w przejściu. Gdy się odwróci, wyjdź z ukrycia i zabij go po cichu.
Przejdź szybko do sąsiedniego pomieszczenia i schowaj się za ścianą. Poczekaj, aż kolejny Nawiedzony wyjdzie przez drzwi prowadzące na balkon, a gdy się odwróci, podkradnij się i wykończ go.
Wyjdź z korytarza, skręć w lewo i zejdź powoli na dół. U podstawy schodów trafisz na trzeciego Nawiedzonego. Poczekaj na schodach, aż odwróci się tyłem, po czym zabij go po cichu i wyskocz przez zniszczone okno na zewnątrz.
Skręć w prawo, a następnie wejdź po schodach na górne piętro stodoły. Czeka tu kilka cennych przedmiotów. Zacznij od zabrania paczki Zapałek, jednej Strzykawki oraz Amunicji [Rewolwer], które znajdują się nieopodal drzwi wejściowych.
Obróć się i zakradnij powoli do bomby rozstawionej obok czerwonej drabiny. Rozbrój ją, zniszcz pobliskie skrzynki i beczki, a następnie wdrap się po wspomnianej drabinie na sam szczyt.
Znajdziesz tu sporo dobroci: Amunicję [Rewolwer], Części Pułapki, Zapałki, Zielony Żel oraz białą figurkę z Kluczem w środku. Zabierz wszystko i zejdź z powrotem na dół.
Szamoczący się poniżej stwór nie stanowi w tym momencie zagrożenia, dlatego zignoruj go i wejdź po schodach na podwyższenie. Rozbrój leżący na ziemi potrzask, po czym wejdź na niewielki balkonik i spuść umiejscowioną tu drabinę, aby zapewnić sobie wygodny skrót. Opuść balkon, skręć w lewo i zejdź po schodkach na drugą stronę stodoły.
Przejdź na drugi koniec kładki i podnieś leżące na stole pudełko Zapałek. Następnie podejdź do pobliskiej drabiny i zejdź na parter stodoły.
Kawałek za drabiną ujrzysz niewielkie drzwi, które prowadzą na tyły stodoły. Podkradnij się do nich i rozbrój ustawioną obok bombę. Następnie wyjdź na zewnątrz i skręć od razu w lewo.
Rozbrój leżący na ziemi potrzask i zbliż się do drewnianej skrzyni. Zbiornik zabezpieczony jest pułapką. Musisz powoli odchylić wieko na tyle, aby móc zobaczyć całą pułapkę, a następnie z powrotem je opuścić. Jeśli Ci się to uda, będziesz mógł rozbroić pułapkę i otworzyć skrzynię, w której znajdziesz Wybuchowy Bełt [Kusza Agonii] oraz Amunicję [Strzelba].
Gdy oczyścisz już zaułek ze wszystkich dóbr, obróć się i idź wzdłuż ściany stodoły. Po chwili ujrzysz dwóch Nawiedzonych leżących na ziemi. Podkradnij się do pierwszego z nich i podpal jego zwłoki, a drugiego wykończ strzałami z rewolweru (wystrzały w tym miejscu nie powinny przyciągnąć uwagi innych wrogów).
Po rozprawieniu się z przeciwnikami skręć w prawo i przekradnij się zaułkiem w stronę ustawionego tyłem Nawiedzonego. Rozbrój zamieszczoną na ścianie pułapkę oraz leżący na ziemi potrzask, zabij nieświadomego przeciwnika, a następnie wróć się do początku zaułka i wejdź po schodach na górę.
Wdrap się na pobliski daszek, zgarnij leżące tu Części Pułapki, po czym zeskocz z powrotem na dół i ruszaj na drugą stronę zaułka. Podnieś leżący na ławce słoik Zielonego Żelu, a następnie wskocz przez okno do środka budynku.
Podbiegnij do dźwigni znajdującej się naprzeciw i poczekaj, aż Nawiedzony z pochodnią zejdzie po schodach i aktywuje drugą dźwignię. Uruchomi w ten sposób pułapkę, która wystrzeliwuje kolce spadające na podstawę schodów. Gdy przeciwnik znajdzie się pod pułapką, odpal dźwignię, zabijając tym samym oponenta, a następnie szybko wróć się do okna i wyskocz na zewnątrz. Gdy zaalarmowani oponenci opuszczą pomieszczenie, wejdź z powrotem do środka.
W szafce obok okna znajdziesz słoik Zielonego Żelu. Wejdź do korytarza, znajdującego się za zawaloną belką, i otwórz srebrną, metalową teczkę w której znajdziesz nową broń - Strzelbę. Jest to idealne narzędzie do powalania oponentów oraz na większe grupki Nawiedzonych. Rozbrój jeszcze rozstawioną po prawej pułapkę, po czym wróć się do głównej sali.
Wdrap się do połowy schodów i poczekaj, aż Nawiedzony na górnym piętrze odwróci się i zacznie iść wzdłuż barierki. Wbiegnij na górę i schowaj się za ścianą z przewróconym stołem, odrobinę bliżej drzwi. Gdy przeciwnik ponownie zawróci, podkradnij się i wykończ go.
Przejdź na drugi koniec drewnianej barierki, a natrafisz na podniszczony fotel na którym leży kolejny oręż- Kusza Agonii. To powolna, lecz niesamowicie potężna i wielofunkcyjna broń, która, w zależności od wybranej amunicji, może zadawać zwyczajnie obrażenia, oślepiać lub wysadzać w powietrze większe grupy wrogów.
Gdy już zabierzesz kuszę, wróć się do wspomnianych wcześniej drzwi. Podnieś leżące na szafce nieopodal Zapałki oraz wbite w ścianę Harpuny [Kusza Agonii], a następnie otwórz delikatne drzwi i wyjdź na zewnątrz. Wykończ stojącego po prawej Nawiedzonego, po czym wróć się z powrotem do środka i zejdź na niższe piętro.
U podstawy schodów skręć w prawo i otwórz drewniane drzwi prowadzące na zewnątrz. Okolicy strzeże dwóch Nawiedzonych. Pierwszy z nich stoi na podwyższeniu zaraz naprzeciw Ciebie, natomiast drugi krąży w jedną i w drugą stronę na drodze nieopodal. Poczekaj, aż krążący Nawiedzony odwróci się, po czym podkradnij się do stojącą przed Tobą strażnika i wyeliminuj go. Zejdź szybko na dół schodków i ponownie poczekaj, aż patrolujący Nawiedzony ruszy w przeciwną stronę. Zbliż się do niego i wykończ jednym ciosem.
Pozostały jeszcze dwa domy do oczyszczenia. Pierwszy z nich znajduje się przed Tobą. Jest to sporych rozmiarów budynek z patrolującym górny balkon Nawiedzonym, który ma całkiem dobry widok na okolicę. Aby dotrzeć do wejścia, trzymaj się cały czas lewej ściany budynku, aż dotrzesz na główne plac. Wdrap się po kamiennych schodkach na taras i wejdź do środka konstrukcji przed podwójne drzwi.
Przejdź w tryb skradania, a następnie zbliż się do końca ściany. Poczekaj, aż dreptając w pomieszczeniu Nawiedzony ustawi się tyłem i wyeliminuj go po cichu. Zgarnij ze środkowego stołu Zielony Żel orazHarpun [Kusza Agonii] wbity w ścianę nieopodal, po czym ruszaj po schodach na górne piętro.
Czai się tu dwóch Nawiedzonych. Pierwszy z nich stoi nieruchomo w pomieszczeniu z wywarzonymi drzwiami. Podkradnij się do niego i skróć jego męki, a następnie zabierz Strzykawkę schowaną w szafce oraz paczkę Amunicji [Rewolwer] leżącą na półce obok wejścia, po czym wróć się na korytarz i skręć w prawo.
Ustaw się obok przejścia prowadzącego na balkon i poczekaj na odpowiedni moment. Gdy oponent zacznie iść w przeciwnym kierunku, zbliż się i pozbaw go życia.
Pozostaje jedynie oczyścić piętro ze wszelkich dobroci. Wróć się najpierw do korytarza i otwórz stojącą naprzeciw szafkę dla paczki Amunicji [Strzelba]. Następnie przejdź do końca balkonu i otwórz znajdujące się tam drzwi. W środku znajdziesz leżącą na łóżku Apteczkę, słoik Zielonego Żelu na oświetlonej szafce oraz nagranie [Eksperyment nr 4] na zniszczonym fotelu. Po zebraniu wszystkich przedmiotów zejdź z powrotem na dół i opuść budynek.
Po wyjściu skręć w prawo i zejdź po kamiennych schodkach, a następnie przenieś swój wzrok na stojącą nieopodal wierzę strażniczą i chodzącego wokół niej Nawiedzonego. Poczekaj na odpowiedni moment i zabij nieszczęśnika cichym atakiem. Nie wspinaj się jeszcze na wieżę, a zamiast tego wejdź do niewielkiej szopy, która jest za nią (uważaj na potrzask rozstawiony obok wejścia). Zabierz stamtąd Zielony Żel oraz Amunicję [Rewolwer], a następnie wróć się na zewnątrz, skręć w lewo i przejdź przez znaną z początku bramę (do wieży wrócimy za chwilę).
W pierwszym domu z grającą muzyką czai się dwóch ostatnich Nawiedzonych. Jeden z nich, posiadający broń palna, wychodzi co jakiś czas na zewnątrz. Poczekaj na taki moment, a następnie załatw go po cichu i wejdź do środka budynku.
Drugi Nawiedzony chodzi z pochodnią między piętrami. Pokradnij się do niego, gdy będzie wpełzał na górę, po czym szybko się z nim rozpraw.
W tej chwili wioska powinna być już bezpieczna. Opuść budynek i wróć się do wieży strażniczej. Nim wejdziesz na górę, podejdź do wozu stojącego na środku placu i podnieś leżący pod nim słój z Zielonym Żelem. Następnie zbliż się do drabiny i wdrap się po niej na sam szczyt.
Na górze znajdziesz Zielony Żel, Części Pułapki oraz Oślepiający Bełt [Kusza Agonii]. Zanim wrócisz na dół, ustaw się naprzeciw drabiny po jej prawej stronie i wyceluj rewolwerem w białą figurkę, która stoi na drewnianej belce. Zniszcz ją, po czym zejdź do podstawy wieży, by podnieść drogocenny Klucz.
W wiosce znajdują się jeszcze dwa takie klucze. Wróć się na główną drogę i podejdź do kamiennych schodów, które prowadzą na taras dużego domu. Następnie przenieś swój wzrok na szczyt murku ustawionego naprzeciw schodów, zaraz obok wielkiego stogu siana (obrazek powyżej). Zestrzel figurkę i podnieś drugi Klucz.
Trzecia figurka wisi na linie nieopodal. Odwróć się od murku i spójrz w górę na balkon, na którym wcześniej stał Nawiedzony ze strzelbą. Miedzy tym balkonem a drugim, większym budynkiem, rozwieszona jest lina z przyczepioną do niej figurką (obrazek powyżej). Ustrzel posążek i podnieś ostatni Klucz w tym rozdziale.
Odwiedź ponownie Schron, aby zapisać grę, wzmocnić postać i wykorzystać pozyskane klucze. Następnie wróć się główną drogą do masywnej bramy i zbadaj jej łańcuch. Potrzebne jest coś, co będzie w stanie przeciąć solidny metal, a to coś posiada ostatni przeciwnik rozdziału - Sadysta.
Boss - Sadysta
Sadystę znajdziesz w stodole. Nie wchodź jednak głównym wejściem. Zamiast tego, skorzystaj ze schodów prowadzących na górne piętro. Następnie podejdź do barierki, wyjmij Kuszę Agonii i wybierz wybuchowe pociski. Upewnij się, że masz pełne życie, a następnie wystrzel dwa eksplodujące pociski w głowę lub tułów przeciwnika. Gdy tylko zostanie zaatakowany, Sadysta wyrwie się z łańcuchów, złapie swoją broń i ruszy do ataku. Nie posiada on żadnych specjalnych umiejętności. Gania jedynie za graczem po całej mapie i stara się trafić go swoją piłą, zataczając się przy każdym chybionym ataku. Jego ciosy zadają jednak spore obrażenia, a sam potrafi wytrzymać jeszcze więcej.
Po przebiciu się przez drewnianą ścianę, Sadysta podbiegnie do drabiny i zacznie się po niej wspinać. Oddaj jeszcze kilka strzałów w głowę z dowolnej broni, a gdy ten znajdzie się na górze, odwróć się i wybiegnij schodami ze stodoły.
Biegnij szybko do dużego domu po drugiej stronie placu (tego, w którym chowa się doktor) i wejdź głównymi drzwiami do środka. Obiegnij ścianę i ustaw się przed dźwignią kontrolującą pułapkę. Poczekaj, aż oponent wbiegnie za Tobą do środka (jeśli przestanie Cię gonić, zachęć go kopniakami w drzwi lub strzałami), a następnie aktywuj dźwignię. Kolce wyskoczą z ziemi raniąc Sadystę i powalając go na kilka sekund na ziemię. Gdy tylko przycisk znów będzie aktywny, odpal go, by ponownie nadziać przeciwnika. W zależności od poziomu trudności i zadanych wcześniej obrażeń, będziesz potrzebował ok. 1-3 takich trafień, aby powalić ostatecznie przeciwnika. Jeśli uda mu się uciec z obszaru rażenia pułapki, wymiń go, wybiegnij na zewnątrz i poczekaj, aż zrobi to samo. Następnie wróć się do środka i powtórz cały proces.
Po pokonaniu oponenta zbliż się do miejsca jego zgonu i podnieś Zielony Żeloraz Piłę Mechaniczną. Nim jednak użyjesz jej do otwarcia bramy, wróć się do stodoły i podejdź do miejsca, które było niedawnym więzieniem Sadysty. Znajdziesz tu drewnianą skrzynię, a w jej środku sporo Amunicji [Rewolwer][Strzelba].
Gdy będziesz już gotów opuścić wioskę, podejdź do masywnej bramy i kliknij na metalowy łańcuch. Następnie przejdź na drugą stronę bramy, by ukończyć obecny rozdział.