Rozdział 12 - Przejażdżka | Opis przejścia The Evil Within poradnik The Evil Within
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Rozdział 12: Przejażdżka
Rozdział jak zwykle zaczyna się sceną przerywnikową, po której tym razem trafisz do autobusu. Czym byłaby gra z gatunku survival horroru, gdyby nie było w niej etapu z przejażdżką jakimś środkiem lokomocji, podczas odpierania ataków wroga? Tu sytuacja wygląda podobnie - tuż po rozpoczęciu jazdy okaże się, że będziecie atakowani przez olbrzymiego, pająko-podobnego stwora.
Musisz pamiętać o kilku sprawach:
- Przeciwnik dysponuje praktycznie jednym własnym atakiem, w którym wbija swoje gigantyczne odnóża w autobus, zadając przy tym dość spore obrażenia.
- Jego "drugim atakiem" jest wypuszczanie specyficznych larw, które będą pełznąć do ciebie, by się przylepić i zadać znikome obrażenia - problem jest taki, że w tym momencie nie możesz się poruszać (sekwencja QTE) i wróg może cię łatwo trafić odnóżem.
- Pamiętaj, że larwy wroga można łatwo rozwalić, np. ze strzelby - jeden strzał i wszystkie będą z głowy. Dodatkowy atut robienia tego, to fakt, iż każda zabita larwa wyrzuca amunicję!
- Przeciwnika nie da się tutaj zabić, więc nie marnuj najmocniejszych broni, czy całego wiadra amunicji - niewiele to zmieni.
Skoro wroga nie da się zabić, to co trzeba robić? Musisz sobie po prostu kupić czas, co możesz uczynić poprzez ostrzeliwanie pysku wroga. Po kilkunastu sekundach użerania się z pająkiem puści on autobus, przestanie was ścigać, a sam autobus zostanie unieruchomiony.
Czeka cię teraz walka z całą masą wrogów, którzy będą atakować autobus podchodząc doń od strony wzniesienia. Tu także warto zastosować pewien "myk" - nie trać amunicji, tylko pozwól strzelać do wrogów twoim sojusznikom. Powód jest prosty - mają oni nielimitowany zapas amunicji, a jednocześnie zadają naprawdę spore obrażenia (czasami zdarza się, że jedną kulką zabiją wroga), więc możesz zaoszczędzić sporo nabojów. Gdy wrogów zacznie przybywać i twoi towarzysze nie będą w stanie nadążyć z ich eksterminacją, wyciągnij snajperkę i postaraj się trochę przerzedzić szeregi wroga. Po wybiciu kilkudziesięciu przeciwników odpali się scena, a po niej wrócicie do jazdy autobusem.
Pewnie się już domyślasz - tak, pająk-olbrzym powróci. Etap z nim wygląda tak samo jak poprzednio - strzelaj w jego pysk za pomocą słabszych broni (preferowany rewolwer), a po chwili załączy się kolejna scena, po której po raz kolejny przyjdzie ci ratować tyłek współtowarzysza - musisz dostać się do karetki i zdobyć przedmiot o nazwie Hemostatyk.
Ten fragment to także przeprawa przez tabuny wrogów, jednak i tu możesz zaoszczędzić całą masę cennej amunicji, eksterminując wrogów po cichu. Dodatkowo, jest tu sporo wybuchowych beczek, które możesz wykorzystać, by poważnie zranić, o ile nie zabić, część wrogów - by sobie to ułatwić, złap butelkę (których jest tu pełno) i rzuć ją w pobliże beczki. Odczekaj, aż wrogowie zejdą się w jej pobliże i wysadź ją - nie zabije to z pewnością wrogów, jednak powali ich na ziemię, pozwalając ci dokończyć dzieła za pomocą zapałek.
Gdy dotrzesz do karetki, pamiętaj, by zebrać także Fragment mapy [fragment nr 24], która leży przy prawej ściance pojazdu. Zbierz wspomniany Hemostatyk, a następnie udaj się w drogę powrotną - jak się domyślasz, nie będzie tak łatwo. Tuż przed dotarciem do autobusu drogę zajedzie ci Nawiedzony w samochodzie, siedzący za CKM-em. Musisz się do niego zbliżyć, jednak do tego celu należy wykorzystać osłonę - nie chowaj się jednak za samochodami, gdyż te, po kilku strzałach, zapalą się i wybuchną. Zamiast tego wykorzystaj betonowe osłony. Pamiętaj, że wróg strzela krótkimi seriami, po których następuje kilka sekund przerwy.
Gdy zbliżysz się do samochodu z CKM-em, schowaj się za jedną z betonowych ścian, wychyl się lekko, by sprowokować ogień przeciwnika, a gdy atak ustanie szybko wybiegnij zza osłony i kucnij przed maską pojazdu. Obejdź teraz samochód od prawej strony, a po chwili zeskoczy z niego strzelec obsługujący działko - musisz teraz szybko zając jego miejsce, wspinając się na pakę auta (możesz to zrobić od tyłu pojazdu), a następnie zasiądź za sterami CKM-u. Możesz się teraz wreszcie wyżyć i spokojnie strzelać do wrogów ile dusza zapragnie - nie ma tu limitu amunicji, a broń kosi niemiluchów aż miło!
Po wybiciu kilku fal wrogów, sytuacja będzie wyglądała na opanowaną - wrogowie przestaną się pojawiać. Zejdź z działka i zacznij kierować się w stronę autobusu - gra jednak poleci sobie w kulki i przywoła kolejną, ostatnią falę. Wróć do działka i wybij wrogów - zanim tego nie uczynisz, nie będziesz mógł dostać się do towarzyszy. Gdy już rozprawisz się z bonusową falą Nawiedzonych, zejdź z działka i wejdź do autobusu. Po krótkiej scenie będziesz mógł kierować (nieznacznie) autobusem, jednak większego sensu to nie ma. Po chwili pojawi się Ruvik, a rozdział się zakończy.