Talenty sprzętu w The Division | Wyposażenie poradnik The Division
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Talenty sprzętu
Talenty sprzętu różnią się trochę od tych dostępnych dla broni. Przede wszystkim każdy element ekwipunku może mieć maksymalnie jeden talent. W dodatku dostępne są one jedynie dla przedmiotów rangi Topowy (High-End), lecz jednocześnie nie mają żadnych wymagań. Kolejną różnicą jest fakt, iż każdy z talentów przypisany jest jedynie do danego elementu sprzętu - nie są one ogólnodostępne.
Sprawia to, iż poszukiwanie wymarzonego ekwipunku jest w gruncie rzeczy znacznie trudniejsze, jednak niektóre talenty mogą z nawiązką rekompensować niskie statystyki na przedmiocie, które mogą zostać wylosowane. Efekty otrzymywane z talentów sprzętu są w większości przypadków niedostępne z innego źródła.
Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą wszystkie dostępne dla sprzętu talenty, wraz z wyjaśnieniem ich działania. Część talentów posiada zmienne wartości (jak i czas działania) - zostały one zastąpione odpowiednio "X" i "Y". Gra jest też na bardzo wczesnym etapie (kilka tygodni po premierze), więc część dokładnych, sztywnych wartości jest jeszcze nieznana, a część z pewnością ulegnie zmianie.
Porady związane z doborem sprzętu i związanych z nim talentów:
- Często dany talent z nawiązką rekompensuje niskie statystyki, które zostały wylosowanego dla przedmiotu. Czasami jest warto poświęcić trochę obrażeń, czy punktów zdrowia by zyskać potężny efekt.
- Z drugiej strony nie warto jest za wszelką cenę szukać przedmiotu z danym talentem, jeśli reszta statystyk kompletnie nie będzie ci odpowiadać.
- Pamiętaj, że talentu nie można zmienić za pomocą Stacji Rekalibracyjnej - statystykę przedmiotu już tak. Jeśli trafi ci się przedmiot z potężnym talentem, a z jedną statystyką, która ci nie odpowiada, pamiętaj że możesz ją łatwo zmienić na inną.
- Talenty warto dobierać do roli, jaką pełnisz w drużynie. Nie ma sensu skupiać się na tych zwiększających obrażenia, jeśli twoim głównym celem jest uzdrawianie, bądź rozpraszanie uwagi wrogów. Szczegóły znajdziesz w rozdziale "Role w drużynie".
Pancerz Kuloodporny (Body Armor)
Nazwa | Opis i ocena |
Forceful |
Opis: Zwiększa pancerz postaci o x% podczas działania zdolności kluczowej. Uwagi: Każdy dodatkowy pancerz jest bardzo pożądany, lecz ten talent nadaje się przede wszystkim dla postaci, które często walczą po za osłoną, bądź po prostu służą w drużynie jako tank. Jeśli częściej siedzisz za osłoną, bądź korzystasz ze zdolności leczących, rozejrzyj się za przedmiotem z innym talentem. |
Rapid |
Opis: Czas odnowienia zdolności leczących jest skrócony o 13%. Uwagi: Talent nieoceniony dla postaci pełniących rolę medyka w drużynie. Wraz z wysokim współczynnikiem Elektroniki i Mocy Umiejętności, a także Przyspieszenia (czyli redukcji czasu odnowienia zdolności), będziesz w stanie korzystać ze zdolności leczących znacznie częściej. Dla pozostałych postaci warto rozejrzeć się za innym talentem. |
Reckless |
Opis: Twoje ataki zadają obrażenia zwiększone o 12.5%, lecz twoja postać otrzymuje 10% więcej obrażeń. Uwagi: Talent przydatny praktycznie tylko dla postaci walczących z bardzo dużych odległości i za porządną osłoną - czyli po prostu snajperów. Premia do obrażeń jest olbrzymia, jednak idzie to w parze z dodatkowymi obrażeniami od wrogów. Nieumiejętne korzystanie z tego talentu bardzo szybko wpędzi twoją postać do grobu. |
Robust |
Opis: Zwiększa pancerz postaci o 45% podczas korzystania z osłony. Uwagi: Jako iż Tom Clancy's The Division to tzw. "cover shooter", większość czasu spędzać będziesz za osłoną, co aktywuje talent i dodatkowo zwiększy twój pancerz. Pamiętaj jednak, iż 45% wzrost pancerza to nie 45% redukcja obrażeń - pancerz cierpi z powodu "prawa malejących przychodów", przez co kolejne punkty pancerza dają coraz mniejszą premię do odporności. |
Vigorous |
Opis: Wszystkie zdolności leczące mogą leczyć ponad limit (Overheal). Uwagi: Talent nieoceniony dla postaci pełniących funkcję medyka w drużynie. Dzięki olbrzymiej Mocy Umiejętności twoje zdolności będą leczyć więcej punktów zdrowia niż posiadają twoi sojusznicy, przez co część z tego będzie się marnować. Dzięki temu talentowi będziesz w stanie spożytkować nadmiar leczenia oferując tzw. "Overheal", który na krótką chwilę zwiększy maksymalny poziom zdrowia sojusznika. |
Maska (Mask)
Nazwa | Opis i ocena |
Enduring |
Opis: Gdy twoje zdrowie spadnie do ostatniego segmentu, będzie ono stale regenerowane by zapełnić ten segment. Uwagi: Talent bezużyteczny z uwagi na fakt, iż jest on bardzo ryzykowny w użyciu - nigdy nie chcesz siedzieć na ostatnim segmencie paska zdrowia i walczyć z wrogiem, gdyż łatwo jest wtedy zginąć. |
Refreshed |
Opis: Gdy twoje zdrowie spadnie do ostatniego segmentu, wszystkie uzdrowienia zwiększone będą o 30%. Uwagi: Podobnie jak wyżej, korzystanie z niego jest zbyt ryzykowne. Przydać się może jedynie postaci zbudowanej jako tank, pod warunkiem posiadania talentu "Resourceful" (dostępny dla Plecaka) - w ten sposób twoje własne uzdrowienia będą w stanie zregenerować punkty zdrowia tarczy. |
Rejuvenated |
Opis: Skorzystanie z apteczki usuwa wszystkie efekty ograniczające kontrolę. Uwagi: Potężny talent, który jest nieoceniony podczas walki z wrogami ciskającymi granatami i tymi, którzy atakują cię przy pomocy miotaczy płomieni. Podczas trwania efektów ograniczających kontrolę postać nie będzie w stanie korzystać ze zdolności (wyjątkiem jest oślepienie / ogłuszenie, które "tylko" zmniejsza widoczność i twój słuch). Przydaje się także podczas walk z innymi graczami (PvP), by zniwelować efekty nakładane przez kilka zdolności. |
Rehabilitated |
Opis: Podczas trwania efektu ograniczającego kontrolę, postać będzie regenerować 2% maksymalnych punktów zdrowia na sekundę. Uwagi: Kolejny bardzo użyteczny talent, szczególnie wtedy, gdy wrogowie próbują wykurzyć cię zza osłony granatami zapalającymi, ogłuszającymi, czy gazowymi. W takich przypadkach jest spora szansa, że zamiast zadawać obrażenia będą one w gruncie rzeczy regenerować twoje zdrowie. |
Tenacious |
Opis: Skorzystanie z apteczki zwiększa zadawane obrażenia o x% na Y sekund. Uwagi: Bezużyteczny talent - apteczek możesz przenosić maksymalnie 5, a korzystanie z nich by zwiększyć obrażenia to bardzo zły pomysł. |
Plecak (Backpack)
Nazwa | Opis i ocena |
Inventive |
Opis: Moc umiejętności zwiększona jest o 13% gdy posiadasz pełny pasek zdrowia. Uwagi: Bardzo użyteczny talent, pod warunkiem, iż jesteś w stanie utrzymać pełny pasek zdrowia. Ekstremalnie skuteczny na postaci zbudowanej jako tank, która walczy przy użyciu tarczy balistycznej - w większości przypadków wrogowie nie będą w stanie zbić twojego paska zdrowia, gdyż obrażenia blokować będzie tarcza. |
Relentless |
Opis: 3% obrażeń zadawanych przez twoje zdolności przywracane jest jako punkty zdrowia. Uwagi: W teorii dość użyteczny talent, jednak zdolności w grze są używane głównie dla ich efektów, a nie bezpośrednich obrażeń. Nawet jeśli uda ci się zadać 200,000 punktów obrażeń, będzie to jedynie 6,000 punktów zdrowia które odzyskasz - nie jest to warte tego cennego miejsca na talent. |
Resourceful |
Opis: Wszystkie twoje uzdrowienia obejmują swoimi efektami także obiekty związane z umiejętnościami. Uwagi: Talent który jest pożądany przez wszystkie postaci zbudowane jako tank i korzystające z tarczy balistycznej. Każde twoje uzdrowienie (a także wykorzystanie apteczki) zregeneruje punkty zdrowia twojej tarczy. Jako iż tank w tej grze posiadać musi bardzo dużą Moc Umiejętności, wrogowie nie będą w stanie przebić się przez twoją tarczę. |
Specialized |
Opis: X% wartości Broni Palnej (Firearms) i Wytrzymałości (Stamina) dodawana jest jako Moc Umiejętności. Uwagi: Talent idealny dla tych, którzy używają zdolności jako wsparcie, a sami skupiają się na żywotności zadawaniu obrażeń. Dzięki temu zyskają oni niezłą premię do mocy umiejętności, zwiększając trochę ich skuteczność. |
Technical |
Opis: Zwiększa Moc Umiejętności o x% podczas trwania zdolności kluczowej. Uwagi: Biorąc pod uwagę pozostałe talenty dostępne dla Plecaka, talent ten jest kompletnie bezużyteczny, gdyż inne są po prostu znacznie lepsze. Warto rozejrzeć się za przedmiotem oferującym inną premię. |
Rękawice (Gloves)
Nazwa | Opis i ocena |
Astute |
Opis: Trzy pierwsze pociski wystrzelone z broni mają x% dodatkową szansę na trafienie krytyczne. Uwagi: Talent najlepszy dla postaci walczących przy pomocy mocnych snajperek i strzelb, zadających duże obrażenia przy pojedynczych trafieniach. W innych wypadkach talent jest dość nieskuteczny, gdyż pozostałe bronie skupiają się na zadawaniu ciągłych obrażeń, a nie pojedynczych, silnych. |
Cunning |
Opis: Po przeładowaniu, pierwszy wystrzelony pocisk posiada x% dodatkową szansę na trafienie krytyczne. Uwagi: Jest to po prostu słabsza wersja talentu opisanego wyżej. |
Decisive |
Opis: Strzały w głowę przy użyciu broni podręcznej zadają 25% dodatkowych obrażeń. Uwagi: Talent przydatny dla postaci zbudowanych jako tank, walczących przy użyciu tarczy balistycznej, gdyż są oni ograniczeni do korzystania z broni podręcznej. |
Savage |
Opis: Szansa na trafienie krytyczne zwiększona jest o x% przeciwko celom po za osłoną. Uwagi: Prawdopodobnie najlepszy talent z tej grupy przedmiotów - pozwoli ci on na znacznie dotkliwsze ranienie wrogów, którzy pozostają po za osłoną (cześć wrogów w ogóle się nie chowa), a także tych, którzy przebiegają z jednej do drugiej kryjówki. |
Reckless |
Opis: Twoje ataki zadają obrażenia zwiększone o 12.5%, lecz twoja postać otrzymuje 10% więcej obrażeń. Uwagi: Talent przydatny praktycznie tylko dla postaci walczących z bardzo dużych odległości i za porządną osłoną - czyli po prostu snajperów. Premia do obrażeń jest olbrzymia, jednak idzie to w parze z dodatkowymi obrażeniami od wrogów. Nieumiejętne korzystanie z tego talentu bardzo szybko wpędzi twoją postać do grobu. |
Nakolanniki (Knee Pads)
Nazwa | Opis i ocena |
Accomplished |
Opis: Nagrody za wyróżnienia są potrojone. Uwagi: Wyróżnienia to po prostu wszystkie dodatkowe czynności w walce, za które dostajesz dodatkowe doświadczenia - takie jak trafienia w głowę, kilka zabójstw w krótkim czasie i tak dalej. Jest to jeden z najbardziej bezużytecznych talentów w grze - przydawałby się jedynie podczas nabijania doświadczenia, jednak nie jest on wtedy dostępny, gdyż przedmioty rangi Topowy (High-End) pojawiają się dopiero na 30 poziomie doświadczenia. Uwaga - premie nie dają doświadczenia w Strefie Mroku. |
Perceptive |
Opis: Szansa na znalezienie kredytów i przedmiotów zwiększona jest o 25%. Uwagi: Prawdopodobnie najlepszy (bo nie aż tak zły) talent z tej grupy przedmiotów. W chwili obecnej szansa na znalezienie przedmiotów w grze jest dość niezrozumiałą, jednak z trójki tych talentów najbardziej opłaca się właśnie ten. |
Prosperous |
Opis: Trafienia w głowę dają Kredyty. Uwagi: Kolejny bezużyteczny talent, z uwagi na to, iż po wbiciu 30 poziomu doświadczenia nie będziesz praktycznie w ogóle korzystał z Kredytów. |
Kabura (Holster)
Nazwa | Opis i ocena |
Nimble |
Opis: Podczas przebiegania z osłony do osłony, postać regeneruje x% maksymalnych punktów zdrowia za każdy przemierzony metr. Uwagi: Talent przydatny dla postaci mobilnych, walczących w biegu, które cały czas zmieniają osłonę i starają się flankować wroga. Dzięki temu będziesz w stanie regenerować olbrzymie ilości punktów zdrowia i nie będzie trzeba polegać na automatycznej regeneracji. |
Recovered |
Opis: Obrażenia otrzymane podczas przebiegania z osłony do osłony zostają zregenerowane w ciągu 5 sekund po dotarciu do celu. Uwagi: Talent zbliżony do opisanego wyżej, jednak użyteczny w przypadku zmieniania osłony (gdy, na przykład, wróg cię zza niej wykurzy). W ten sposób wszelkie otrzymane podczas biegu obrażenia zostaną zregenerowane. Pamiętaj jednak, by pozostać za osłoną przynajmniej 5 sekund - w innym wypadku regeneracja zostanie bezpowrotnie przerwana. |
Steadfast |
Opis: Podczas skrywania się za osłoną regeneracja zdrowia rozpoczyna się dwa razy szybciej. Uwagi: Dość nijaki talent, gdyż po prostu przyspiesza automatyczną regenerację zdrowia postaci. Są w tej grupie talenty znacznie lepsze, warto się więc za nimi rozejrzeć. |
Sturdy |
Opis: Zwiększa pancerz o x% podczas przebywania dłużej niż Y za tą samą osłoną. Uwagi: Talent użyteczny dla snajperów, którzy raczej nie często zmieniają osłonę. Dla innych postaci warto rozejrzeć się za czymś innym. |