Kluczowe miejsca | Strefa Mroku w The Division poradnik The Division
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Kluczowe miejsca
W obrębie Strefy Mroku znaleźć można kilka unikalnych, a zarazem kluczowych miejsc, bez których cała zabawa tutaj nie miałaby sensu. Są to:
- Punkty kontrolne (Checkpoint)
- Schrony (Safe Room)
- Obszary podjęcia (Extraction area)
- Punkty orientacyjne (Landmark)
Punkty kontrolne
Punkty kontrolne służą po prostu jako miejsca, przez które dostać się można do i wydostać ze Strefy Mroku - są to łączniki pomiędzy Strefą Mroku, a światem "normalnym". Oprócz samego przejścia, wewnątrz znajdziesz sprzedawcę, który zaoferuje ci kilka dość dobrych przedmiotów (oczywiście do kupienia wyłącznie za Kredyty SM), a także skrzynkę, przy której możesz zregenerować zapas amunicji, granatów i apteczek.
Uwaga - da się przejść przez punkt kontrolny posiadając w ekwipunku skażone przez Strefę Mroku przedmioty, jednak nie będziesz w stanie ich użyć. Będą one zalegać w twoim ekwipunku do momentu, aż wykonasz podjęcie wewnątrz Strefy Mroku - po tym przedmioty pojawia się w twojej skrzyni, w dowolnym schronie (czy Bazie Operacyjnej), w zakładce "Podjęte".
Schrony
Schrony to po prostu niewielkie pomieszczenia, wewnątrz których gracz jest bezpieczny - nie może zostać przez nikogo zaatakowany, zabity, ani okradziony. Dodatkowo, znajduje się tutaj także jeden handlarz, który handluje wysokopoziomowym ekwipunkiem - w głównej mierze rangi "Topowy" (High-End). By wykupić te przedmioty, potrzebny będzie 30 poziom postaci i w większości przypadków 50 poziom Rangi Strefy Mroku - nie jest to więc miejsce, którym warto interesować się przez pierwsze kilka godzin gry.
W Strefie Mroku znajduje się łącznie 5 Schronów, a prócz opisanych powyżej funkcji pozwalają one na odnowienie amunicji, a także odrodzenie się, gdy twoja postać zostanie zabita.
Obszary podjęcia
Obszary podjęcia to punkty, w których wezwać można śmigłowiec, który następnie podejmie twój skażony ekwipunek (ten, który udało ci się zdobyć wewnątrz Strefy Mroku). Po wszystkim będzie on dostępny w twojej skrzyni (dostępnej w każdej kryjówce i Bazie Operacyjnej na "normalnej" mapie), w zakładce "Podjęte".
Cały proces podejmowania dzieli się na dwa etapy: wezwanie śmigłowca i oddanie towaru do podjęcia. Podczas pierwszej fazy musisz po prostu przeczekać kilkadziesiąt sekund, aż we wskazanym miejscu pojawi się śmigłowiec. Gdy to nastąpi, będziesz mieć 30 sekund na podczepienie swoich przedmiotów do specjalnej linki. Po tym przedmioty zostaną odebrane i przetransportowane do twojej skrzyni.
Żeby jednak nie było za łatwo:
- W momencie wezwania śmigłowca wszyscy gracze będący wewnątrz Strefy Mroku dostaną informacje, że takie zajście ma miejsce (na mapie pojawi się migająca ikona). Oznacza to, że do miejsca podjęcia zbiegną się tak normalni gracze, którzy będą chcieli oddać swój sprzęt, jak i Łotry (Rogue), czyli inni gracze chcący cię po prostu zabić i ukraść twój ekwipunek.
- Pamiętaj też, że na mapie nie brakuje postaci sterowanych przez komputer - oni też mogą udać się do strefy podjęcia.
Po wystrzeleniu flary w powietrze schowaj się po prostu za porządną osłoną i odczekaj do momentu przybycia śmigłowca. Udaj się do niego tylko wtedy, jeśli masz stuprocentową pewność, że w pobliżu nie ma wroga - w trakcie podwieszania sprzętu będziesz na kilka sekund bezbronny. Dobrze jest zachować zdolność Impulsu na ostatnie 10-15 sekund przed przybyciem śmigłowca - wykorzystaj ją wtedy i sprawdź, czy w pobliżu nikogo nie ma. Przez te 15 sekund nikt raczej nie powinien być w stanie się do ciebie zbliżyć.
Punkty orientacyjne
Punkty orientacyjne to charakterystyczne miejsca w Strefie Mroku, które wyróżniają się znacząco wyglądem od pozostałych części skażonego miasta. Nie to jest jednak najważniejsze, a fakt, iż w ich obrębie spotkać można najpotężniejsze jednostki sterowane przez komputer - wrogów z unikalnymi imionami (coś na wzór mini-bossa). Przeciwnicy ci są znacznie, znacznie silniejsi od reszty, a ich zabicie to gwarancja wyrzucenia dobrego przedmiotu (przynajmniej "fioletowego"), oraz kilku sztuk Funduszy Feniksa.
Nie warto udawać się do tego miejsca w pojedynkę - wrogowie ci często są obstawieni przez całą gromadę słabszych przeciwników, a w pobliżu niejednokrotnie kręci się też sporo innych graczy (także tych, którzy polują na żywych przeciwników). Udaj się tam z zaufaną, dobrze zorganizowaną drużyną.