Solo build | Role i buildy postaci w The Division poradnik The Division
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Build nastawiony na samodzielną rozgrywkę to w tym momencie prawdopodobnie najpopularniejszy sposób rozwoju postaci - pozwala na bardzo łatwe dostosowanie go do własnych potrzeb, umożliwia rozgrywkę w pojedynkę i sprawdza się znakomicie także w drużynie. Bardzo dobrze sprawuje się także w Strefie Mroku.
Build solo - podstawowe informacje
Budując postać w oparciu o ten build, twoim zadaniem będzie uzyskanie wysokiego współczynnika Wytrzymałości (Stamina), rozdzielając pozostałe punkty parametrów, czyli Broń Palną (Firearms) i Elektronikę (Electronics) mniej więcej po równo. Pozwoli to na utrzymanie postaci przy życiu podczas praktycznie każdego starcia, a przy odpowiednich przedmiotach (zestaw - o czym dalej) możliwe będzie zadawanie naprawdę wysokich obrażeń.
Dużą zaletą tego buildu jest łatwość dostosowania go do swoich potrzeb. Można bez problemu zmniejszyć wartość Elektroniki i zainwestować dodatkowe punkty w Broń Palną (bądź odwrotnie), zmniejszyć trochę punkty Wytrzymałości i podciągnąć obrażenia broni / umiejętności, bądź po prostu skupić się w całości na wytrzymałości, tworząc postać-tanka. Jednakże, by build ten działał, wymagany jest Zestaw Napastnika (Striker's Battlegear) - należy założyć na postać przynajmniej 4 przedmioty, 6, jeśli jesteś w stanie zdobyć wszystkie elementy rangi Tajny Zestaw.
Kluczowe atrybuty
Rzeczy, które będą potrzebne, by ten build zadziałał to:
- Wysoka wartość Wytrzymałości (Stamina). 6,500-7,000 punktów to wartość, w którą powinno się mierzyć. Pozwoli to na bardzo dużą wytrzymałość postaci - mało który wróg będzie cię w stanie powalić, nawet na wyższych poziomach trudności. Wytrzymałość na takim poziomie powinna pozwolić ci osiągnąć 400,000 - 500,000 punktów zdrowia (Toughness).
- Wartość Broni Palnej (Firearms) na poziomie 5,000-5,500 punktów. To, w połączeniu z Zestawem Napastnika pozwoli zadawać naprawdę duże obrażenia.
- Wartość Elektroniki (Electronics) na poziomie 4,000 punktów. Zwiększy to skuteczność zdolności.
- Zestaw Napastnika (Striker's Battlegear) - przynajmniej 4 elementy zestawu, 6 jeśli uda ci się zdobyć przedmioty z Tajnego Zestawu.
- Przyspieszenie (Skill Haste) - im większą premię procentową uda ci się uzyskać, tym lepiej, gdyż pozwoli to na częstsze korzystanie ze zdolności. Premię tą zdobyć można na elementach pancerza, a także na modyfikacjach nakładanych na te przedmioty.
- Obrażenia zadawane przeciwnikom elitarnym (Elite Damage) bądź uszkodzenia pancerzy przeciwników (Enemy Armor Damage) - oba te atrybuty doskonale współgrają ze statystykami oferowanymi przez wspomniany wyżej zestaw i znacząco zwiększą ilość obrażeń zadawanych przeciwnikom.
Kluczowym elementem tego buildu jest Zestaw Napastnika (Striker's Battlegear). Zebranie 4 przedmiotów pozwala zyskać tytułowy talent, który umożliwia zwiększenie obrażeń postaci o 1% za każde celne trafienie - efekt kumuluje się do 100%, podwajając zadawane przez postać obrażenia! Dzięki temu zestawowi build ten jest taki skuteczny - nawet przy niskiej wartości Broni Palnej będziesz w stanie zadawać olbrzymie obrażenia. Pamiętaj jednak, iż premia zmniejsza się o 1 punkt na sekundę i o 2 punkty przy chybieniu w cel. Premia ta jest wzmocniona przy 6 elementach zestawu - każde trafienie daje 2 ładunki.
Przy 6 przedmiotach zestaw pozwala zyskać kolejną premię, która kumuluje się wraz z trafieniami we wrogów. Każde trafienie daje postaci regenerację 0.02% maksymalnych punktów zdrowia na sekundę, a premia rośnie do 2% na sekundę. Dodatkowo, na każde 3,000 punktów Wytrzymałości (Stamina), premia ta zwiększana jest o 0,05% (5% przy 100 ładunkach). Oznacza to, iż postać z 6,000 punktami Wytrzymałości jest w stanie regenerować 12% punktów zdrowia na sekundę przy zdobyciu 100 ładunków! Tak jak w premii za 4 przedmioty, każde pudło zmniejsza ładunki o 2.
Pozostałe elementy zestawu także zasługują na uwagę - Stabilność pozwoli łatwiej trafiać w cele, a olbrzymia (15%) premia uszkodzenia pancerza znacząco zwiększy obrażenia zadawane przeciwnikom na wyższych poziomach trudności.
Zdolności i talenty
Podczas rozgrywki solo warto jest korzystać z następujących zdolności:
- Wieżyczka z ulepszeniem Smoczy Oddech (Turret + Mod: Dragonbreath). Zdolność ta przyda się wtedy, gdy będziesz atakowany przez przeciwników walczących na krótki dystans (przy ich poziomie znajduje się charakterystyczna ikonka błyskawicy). Podpaleni wrogowie przez kilka sekund będą bezbronni.
- Punkty Medyczny z ulepszeniem Ożywienie (Support Station + Mod: Life Support) - zdolność ta przydaje się, by na bieżąco regenerować zdrowie postaci. Co więcej, gdy twoja postać zostanie powalona, wystarczy zbliżyć się do aktywnego punktu medycznego z tym ulepszeniem, by po kilku sekundach wstać na nogi.
- Zdolność kluczowa Ogniwo Regeneracyjne (Recovery Link). Bezapelacyjnie najlepsza zdolność do rozgrywki solo, gdyż pozwala natychmiast zregenerować pokaźną ilość punktów zdrowia. Co więcej, jeśli twoja postać zostanie powalona, zdolność automatycznie się aktywuje, stawiając ją na nogi.
Te trzy zdolności to najlepszy zestaw, z którego korzystać powinno się podczas rozgrywki solowej. Pozwala na utrzymanie postaci przy życiu, a podczas samotnej gry to rzecz najważniejsza - lepiej walczyć trochę dłużej a przeżyć, niż zadawać olbrzymie obrażenia i co chwile ginąć.
Talenty, które warto wybrać, to:
- Kontra (Strike Back) - gdy poziom zdrowia postaci spadnie, zwiększy się redukcja czasu odnowienia zdolności.
- Adrenalina (Adrenaline) - skorzystanie z apteczki pozwala uzyskać 7 sekund niewrażliwości na efekty statusu. Sprawdza się wtedy, gdy wrogowie próbują zasypać cię granatami podpalającymi czy z gazem.
- Stan Krytyczny (Critical Save) - talent, który zwiększy odporność postaci po skorzystaniu z apteczki, gdy postać posiada niski poziom punktów zdrowia. Doskonale współgra z talentem Kontra.
- Oszczędność (One is None) - każde trafienie w głowę ma szansę na zwrócenie wystrzelonego pocisku. Talent ten możesz zmienić na Podpalacz - w momencie podpalenia celu przy pomocy wieżyczki (czy pocisków zapalających), każdy pobliski wróg ma 30% szansy a zostanie podpalonym.
Sposób gry + porady
Sposób rozgrywki przy użyciu tego buildu wymaga, by cały czas utrzymywać możliwie najwyższą wartość ładunków za trafienie - każdy punkt zwiększy zadawane przez postać obrażenia o 1% i przyspieszy regenerację punktów zdrowia. W tym wypadku warto zastosować się do następujących zasad:
- Jeśli preferujesz walkę na bardzo bliskim dystansie, warto wyposażyć się w strzelbę (Shotgun) i zainstalować na niej ulepszenia zwiększające obrażenia, czas przeładowania i pojemność magazynka. Pamiętaj, iż strzelba strzela śrutem - pojedynczy strzał zwiększy więc ilość ładunków nawet o kilkanaście punktów.
- Jeśli chcesz walczyć na bliskim i średnim dystansie, wyposaż postać w karabin szturmowy (Assault Rifle) bądź pistolet maszynowy (SMG).
- Nie warto korzystać z broni snajperskiej - nie będziesz w stanie wystarczająco szybko nabijać ładunków, by wykorzystać zalety Zestawu Napastnika.
- Korzystaj z Wieżyczki wtedy, gdy atakują cię wrogowie walczący na bliskim dystansie (ikonka błyskawicy przy ich pasku zdrowia), bądź gdy przyjdzie ci walczyć z bossem. Podpaleni wrogowie nie będą w stanie przez kilka sekund się ruszyć, co ułatwi nabijanie ładunków.
- Trzymaj zdolność kluczową Ogniwo Regeneracyjne w gotowości - nie warto z niej korzystać samemu, lepiej pozwolić jej aktywować się samodzielnie, gdy postać zostanie powalona, polegając na regeneracji zdrowia dzięki talentowi Zestawu Napastnika.
- Nie zasypuj wroga morzem ołowiu. Build ten polega na utrzymywaniu ładunków, a każde pudło zmniejsza ich ilość o 1. Lepiej strzelać krótkimi seriami, a jeśli nie jesteś w stanie trafiać w głowę każdym strzałem, celuj w tors.