DPS - klasa nastawiona na zadawanie obrażeń | Role i buildy postaci poradnik The Division
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
DPS - klasa nastawiona na zadawanie obrażeń
Ogólne informacje
Klasa nastawiona na zadawanie obrażeń przy pomocy broni palnej to w tym momencie z pewnością najpopularniejszy build w grze - do poprawnego działania nie wymaga dobrej, zgranej drużyny, można korzystać z niego do gry solo, a także podczas starć PvP w Strefie Mroku.
Twoim celem będzie uzyskanie jak największej ilości obrażeń (DPS), utrzymując przy tym przyzwoity poziom punktów zdrowia, by nie padać od pojedynczej kulki. Niestety, nastawienie na duże obrażenia idzie w parze z tym, że trzeba będzie walczyć z dużej odległości, zza dobrej osłony, gdyż inaczej po prostu cały czas będziesz padać na ziemię - da się temu zapobiec grając w drużynie, w której jest tank ściągający na siebie uwagę wrogów.
Ważną cechą tego builda są spore możliwości dostosowania go - możesz poświęcić część obrażeń by zyskać trochę więcej zdrowia, czy zrobić kompletnie na odwrót, idąc całkowicie w obrażenia, ryzykując śmierć od jednego pocisku.
Kluczowe atrybuty
Rzeczy, które będą potrzebne, by ten build zadziałał to:
- Wysoka wartość ONS (DPS) - w zależności od broni, z której będziesz korzystać i ilości punktów zdrowia będzie to wartość wahająca się od 120,000 DPS, do nawet 200,000. Im więcej uda ci się zdobyć, tym lepiej. Pamiętaj tylko, by nie zwiększać DPSu na siłę - szczegóły znajdziesz w rozdziale "Parametry broni".
- Skupienie się na atrybucie Bron Palna (Firearms). Absolutne minimum to ok. 2300-2400, jednak w miarę możliwości warto zbliżyć się, a nawet przebić próg 3000 punktów. Pamiętaj, każdy punkt Broni Palnej zwiększa obrażenia broni o 1%.
- Pancerz. Potrzebny dla każdego, nie inaczej jest z postacią nastawioną na DPS. Zmniejszy to obrażenia otrzymywane od wrogich pocisków. Pamiętaj jednak, iż obrażenia pochodzące od innych źródeł nie będą zmniejszane (do tego potrzebna jest ochrona na obrażenia egzotyczne). Minimum to ok 4,500 - 5,000 pancerza, jednak nie warto jest iść w absurdalne ilości, gdyż premia z pancerza szybko zaczyna maleć wraz z przebiciem progu 5,000. Posiadając mniejszą wartość da się rzecz jasna grać, jednak część wrogów będzie w stanie ubić cię jednym atakiem gdy tylko wychylisz głowę zza osłony.
- Obrażenia zadawane przeciwnikom elitarnym. Większość wrogów wysokopoziomowych jest klasyfikowana jako elitarni, przez co każdy 1% obrażeń przeciwko nim da ci 1% premii do obrażeń. Im wyższa premia, tym większe obrażenia będziesz im zadawać.
- Uszkodzenia pancerzy przeciwników. Praktycznie każdy wysokopoziomowy wróg będzie miał ciężki do przebicia pancerz, który zmniejszy znacząco zadawane przez ciebie obrażenia. Im większą premię do uszkodzenia uda ci się zdobyć, tym dotkliwiej będziesz ich ranić.
- Zdrowie na poziomie 50,000 - 60,000. Ta ilość to absolutne minimum by nie paść od jednego strzału wrogiego snajpera.
- W miarę możliwości, siłę umiejętności na poziomie przynajmniej 15,000 - 20,000. Im wyższa, tym większą premię ze zdolności (np. Impulsu) otrzymasz.
Oczywiście da się obejść z wartościami znaczniej mniejszymi, szczególnie z uwagi na fakt, iż skompletowanie ich trochę potrwa, jednak te podane wyżej powinny być twoim celem - jeśli uda ci się je osiągnąć / zebrać, gra jako postać nastawiona na obrażenia będzie bardzo skuteczna w walce.
Zdolności i talenty
W zależności od tego, czy będziesz grać w drużynie, czy solo, zdolności będą się trochę różnić. Jednakże ta, którą zawsze warto ze sobą mieć, to Impuls, z modyfikacją Skaner Taktyczny. Jest to jedna z najmocniejszych zdolności zwiększających obrażenia zadawane wrogom - dodatkowo, oznaczeni wrogowie są łatwiejsi do trafienia.
Jako drugą umiejętność wziąć możesz:
- Wieżyczka ze Smoczym Oddechem. Zdolność ta przydatna jest, gdy cały czas atakowany jesteś przez wrogów z niewielkiej odległości. Podpalone cele przez kilka sekund będą bezbronne.
- Ulepszona Osłona z modyfikacją Doładowanie. Da ci ona sporą premię do redukcji obrażeń, a także do obrażeń zadawanych przez ciebie. Dodatkowo, modyfikacja zapewni redukcję czasu odnowienia zdolności i zregeneruje utracone zdrowie.
- Punkt Medyczny, z modyfikacją Zasobnik z amunicją. Nie chodzi tu o samo leczenie (choć ono też jest ważne), a o możliwość uzupełniania amunicji (przeładowanie broni w obrębie punktu z modyfikacją Zasobnik z amunicją da ci darmowy magazynek) i skrócenie czasu odnowienia zdolności.
Dobór drugiej zdolności zależy od tego, czy będziesz grać solo (wtedy najlepsza jest Wieżyczka), czy w drużynie - a jeśli w drużynie, to od tego, czy ktoś inny używa Ulepszonej Osłony i/lub Punktu Medycznego.
Jeśli chodzi o zdolność kluczową, bezapelacyjnie jest to Ogniwo taktyczne. Daje ono gigantyczną premię do zadawanych obrażeń, a o to właśnie chodzi w tym buildzie.
Talenty, które warto wybrać, to:
- Przewaga taktyczna - przemieszczanie się z osłony do osłony da ci premię do obrażeń za każdy przebiegnięty metr. Przydatne, gdy ciągle zmieniasz pozycję.
- Podpalacz lub Pewna Ręka. Pierwszy talent weź gdy korzystasz z Wieżyczki ze Smoczym Oddechem (da to szansę na podpalenie okolicznych celów), drugi z kolei, gdy z niej nie korzystasz (otrzymasz premię do celności po schowaniu się za osłoną).
- Siła Obalająca - przygniecenie wroga ogniem da ci premię do obrażeń w głowę.
- Oszczędność - każde trafienie w głowę ma szansę na zwrócenie wystrzelonego pocisku.
Ekwipunek
W przypadku tej roli warto skupić się na korzystaniu z Karabinu Snajperskiego, oraz z Karabinu Szturmowego (do walki na średnim-dalekim dystansie), lub Pistoletu Maszynowego (do walki na bardzo bliskim dystansie). Z uwagi na fakt, iż posiadając małą ilość punktów zdrowia lepiej trzymać się jak najdalej, lepiej korzystać więc z Karabinu Szturmowego - obrażenia będą mniejsze, gdyż Pistolety Maszynowe mają dodatkową szansę na trafienie krytyczne, jednak będziesz znacznie bezpieczniejszy.
Co do modyfikacji broni warto przede wszystkim zamontować tłumik zmniejszający zagrożenie (Reduced Threat), jeśli grasz w drużynie - przez to będziesz mniej chętnie atakowany. Jeśli grasz w pojedynkę, załóż tłumik dający bonus do obrażeń (np. szansy na trafienie krytyczne). Ogólnie warto skupić się na: zwiększeniu szansy na trafienie krytyczne, pojemności magazynka i obrażeń (dostępne przy modyfikacji magazynka) i celności (gdyż będziesz walczyć z dużego dystansu).
Reszta ekwipunku powinna posiadać statystyki opisane we wstępie tego rozdziału, a jeśli chodzi o talenty, to:
- Pancerz Kuloodporny (Body Armor) - talent Reckless. Jest to miecz obosieczny, jednak daje on sporą premię do obrażeń, a po za tym twoja postać i tak nie będzie najwytrzymalsza.
- Maska (Mask) - Rejuvenated. Sprawi on, że użycie apteczki usunie efekty ograniczające kontrolę (które uniemożliwiają korzystanie ze zdolności i w większości przypadków atakowanie).
- Plecak (Backpack) - talent Specialized, który da część Broni Palnej (Firearms) i Wytrzymałości (Stamina) jako dodatkową Moc Umiejętności.
- Rękawice (Gloves) - talent Savage. Daje on dodatkowe obrażenia przeciwko celom po za osłoną. Jeśli chcesz zyskać czyste obrażenia, weź talent Reckless (jak w przypadku Pancerza Kuloodpornego).
- Nakolanniki (Knee Pads) - dowolny talent dla tego przedmiotu.
- Kabura (Holster) - talent Sturdy. Da ci premię do pancerza podczas przebywania za daną osłoną przez kilka sekund, co trochę niweluje efekt z talentu (talentów) Reckless.
Sposób gry
Twoim celem jest zadawanie jak największych obrażeń przy pomocy broni palnej i możliwie pozbywanie się wrogów zanim do ciebie dotrą - gdyż skończy się to szybka śmiercią. By to osiągnąć:
- Jeśli nie grasz ze zgraną paczką, zasygnalizuj sojusznikom że grasz jako postać nastawiona na obrażenia i powiedz im, jakich zdolności będziesz używać. Dzięki temu będą w stanie dobrać zdolności tak, by nie dublowały się z twoimi, a także wspomogą i nie pozwolą zginąć.
- Nie odłączaj się od drużyny. Zakończy się to natychmiastową śmiercią - lepiej trzymać się w grupie, która będzie odciągać resztę wrogów, dając ci swobodę działania.
- Używaj zdolności Impuls gdy tylko będzie dostępna. Nie dość, że zwiększy znacząco twoje obrażenia to pozwoli jeszcze łatwiej dostrzec wroga za osłoną. Dzięki temu unikniesz też nagłego pojawienia się wroga, który przemknął obok twojej drużyny.
- Umieszczaj Wieżyczkę z modyfikacją Smoczy Oddech w wąskich przejściach, tak, by przechodzący tamtędy wrogowie mogli na nią wpaść. Gdy wróg zostanie podpalony, skupcie na nim swoją uwagę, by szybko się go pozbyć.
- Jeśli wróg cały czas ostrzeliwuje twoją pozycję, skryj się za osłoną i odczekaj parę sekund - najlepiej, by w tym czasie zaatakował go ktoś z twojej drużyny. Dzięki temu odciągną oni od ciebie uwagę przeciwnika, po czym będzie można rozpocząć ostrzał na nowo.