Jak szybko zdobyć Rangi SM | Strefa Mroku w The Division poradnik The Division
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Jak szybko zdobyć Rangi SM
Rangi Strefy Mroku są równie ważne jak zwykłe poziomy doświadczenia sterowanej przez ciebie postaci. Nie dają one może realnego wzrostu skuteczności bohatera, jednak osiągnięcie odpowiedniego poziomu (30 lub 50) jest wymogiem, by móc kupować sprzęt u handlarzy wewnątrz Strefy Mroku, czy być w stanie otworzyć część ze znajdujących się tutaj skrzyń.
Z tego powodu warto jest wbić go jak najszybciej. Są w zasadzie trzy możliwości zdobycia doświadczenia, które potrzebne jest by awansować na wyższe rangi Strefy Mroku. Są to:
- Eliminacja przeciwników sterowanych przez komputer (NPC).
- Eliminacja graczy, którzy stali się Łotrami (Rogue).
- Eliminacja innych graczy jako Łotr.
Eliminacja przeciwników sterowanych przez komputer (NPC)
Jednostek tego typu jest tutaj cała masa, gdyż chodzą oni w sporych grupach, a zabicie każdego z nich da ci pewną ilość punktów SM. Zdobywanie doświadczenia w ten sposób jest najbardziej mozolne i czasochłonne, ale też najbezpieczniejsze - ewentualna śmierć nie odbierze ci z trudem uciułanych punktów, nie groźna jest też utrata innych cennych przedmiotów, takich jak Funduszy i Kluczy SM.
Eliminacja graczy, którzy stali się Łotrami
Opcja znacznie bardziej opłacalna, jeśli chodzi o ilość zdobywanego doświadczenia (od kilku, do nawet kilkunastu razy więcej punktów niż w przypadku eliminacji komputerowych wrogów), jednak z dwóch powodów też taka, na której nie bardzo można polegać.
Po pierwsze - gracze, którzy zdecydowali się na to, by zostać Łotrami i polować na inne żywe cele stanowią dla ciebie znacznie większe zagrożenie. Będą oni przygotowani na to, że ktoś po nich przyjdzie, a dodatkowo możesz mieć pewność, że będą mieć nad tobą znaczną przewagę, gdyż z pewnością mają większe doświadczenie w walce z innymi graczami. Pamiętaj też, iż mogą mieć obok siebie towarzyszy, którzy zaatakują cię z zaskoczenia, gdy ty będziesz walczyć z głównym wrogiem.
Drugi problem to fakt, iż nie bardzo można na tej metodzie polegać. Graczy bawiących się w Łotra jest stosunkowo niedużo, a gdy już taki się pojawi, cała okolica rzuca się na nich, by jak najszybciej ich ubić. Sprawia to, iż bardzo często nie zdążysz nawet dojść do miejsca akcji, a taki gagatek albo będzie leżał już na ziemi, albo po prostu czas jego statusu Łotra się wyczerpie i stanie się on normalnym graczem.
Eliminacja innych graczy jako Łotr
Sytuacja odwrotna do opisanej powyżej - tym razem ty, jako Łotr, będziesz walczyć i polować na innych graczy. Łotrem staje się w momencie ataku na innego, nieagresywnego gracza - trzeba przy tym zadać odpowiednią ilość obrażeń, jeden zbłąkany pocisk z pistoletu niczego nie da. Gdy tylko staniesz się Łotrem, inni gracze będą mogli swobodnie cię atakować (nie stając się przy tym Łotrami). Dodatkowo, twoja lokalizacja stanie się dla innych widoczna - będziesz pojawiać się i znikać na ich mapach. Im wyższa ranga Łotra (czyli im więcej ludzi udało ci się zabić), tym "pulsowanie" intensywniejsze i łatwiej będzie cię namierzyć.
Samo zabijanie innych graczy nie da ci punktów do Rangi Strefy Mroku - musisz uciec przed pościgiem. Na ekranie wyświetli się czas potrzebny do ucieczki - będzie on rzecz jasna odnawiany gdy tylko wdasz się w wymianę ognia z innym graczem. Gdy uda ci się zbiec przed innymi graczami i czas dobiegnie końca, otrzymasz ogromną ilość punktów Strefy Mroku - czasami wystarczającą, by nabić nawet kilka poziomów na raz!
Jednakże by nie było zbyt pięknie, śmierć jako Łotr niesie przykre konsekwencje. Po pierwsze utracisz część posiadanych aktualnie punktów do Rangi Strefy Mroku - można przez to spaść nawet o poziom niżej. Po drugie utracisz sporo Funduszy SM, Klucze SM i wszystkie przenoszona przez siebie przedmioty.
W momencie ucieczki przed innymi graczami, czy śmiercią z ich rąk, twój status Łotra zostanie usunięty i znów staniesz się "normalnym" graczem.