Talenty broni w The Division | Wyposażenie poradnik The Division
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Talenty broni
Każda z broni, prócz swoich standardowych parametrów opisanych we wcześniejszym rozdziale posiada także talenty - unikatowe cechy, które zwiększają znacząco jej skuteczność. Talenty pojawiają się na broniach rangi Wyśmienity (Superior) i Topowy (High-End) - w pierwszym przypadku talenty będą dwa, a dla drugiej trzy (jedynym wyjątkiem są pistolety - Wyśmienity może posiadać jeden talent, Topowy dwa).
Większość talentów w grze posiada swoje wymagania - postać wyposażona w posiadający je przedmiot będzie musiała dysponować odpowiednio dużą statystyką Wytrzymałości (Stamina), Broni Palnej (Firearms) i/lub Elektroniki (Electronics). Każdy talent wymaga zawsze dwóch z nich, o różnorakich wartościach. Jeśli postać nie spełni wymagań talentu, pozostanie on nieaktywny. Jedynym wyjątkiem jest trzeci talent na broni rangi Topowy (High-End) (a także każdy talent powiązany ze sprzętem - o czym w następnym rozdziale) - nie posiada on żadnych wymagań.
Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą wszystkie dostępne dla broni talenty, wraz z wyjaśnieniem ich działania. Część talentów posiada zmienne wartości (jak i czas działania) - zostały one zastąpione odpowiednio "X" i "Y". Gra jest też na bardzo wczesnym etapie (kilka tygodni po premierze), więc część dokładnych, sztywnych wartości jest jeszcze nieznana, a część z pewnością ulegnie zmianie.
Porady związane z doborem broni i związanych z nią talentów:
- Większość talentów będzie mieć swoje wymagania odnośnie Wytrzymałości (Stamina), Broni Palnej (Firearms) i Elektroniki (Electronics), przez co nie z każdego będziesz w stanie korzystać. Nie warto jest więc przerabiać całej postaci, by dostać, na przykład, zwiększoną szansę na trafienie krytyczne.
- Talenty bardzo często są znacznie cenniejsze niż same obrażenia broni (doskonałymi przykładami są tutaj chociażby "Self-Preserved", czy "Ballanced"). Warto jest poświęcić nieznaczną ilość obrażeń na rzecz dodatkowych, potężnych talentów. Pamiętaj jednak, by zachować umiar - zmniejszenie obrażeń o połowę nie jest ich warte!
- Tworząc bronie przy pomocy rzemiosła, talenty będą za każdym razem losowane - jeśli jedno wytworzenie nie dało efektów, na których ci zależało, proces można powtórzyć dowolną ilość razy, aż do skutku.
- Talenty musza współgrać z bronią. Premia do obrażeń na dystansie większym niż 40 metrów dla strzelby jest kompletnie bezużyteczna.
- Talenty muszą też współgrać z twoją rolą. Nie ma sensu używać ekwipunku wyposażonego w same talenty, które "zaskakują" po zabiciu wroga, gdy twoja postać skupiona jest wokół wspierania drużyny i jej obrażenia raczej nie gwarantują jej zabójstwa.
Talenty broni
Nazwa | Opis i ocena |
Accurate |
Opis: Celność przy użyciu broni zwiększona jest o x%. Uwagi: Celność broni zawsze się przyda - nawet jeśli nie zwiększy bezpośrednio obrażeń broni w jakimś dużym stopniu. Przydaje się przede wszystkim w przypadku snajperek, które powinny być używane do strzelania w głowę wroga. |
Adept |
Opis: Użycie zdolności zwiększa szansę na trafienie krytyczne o 3% na Y sekund. Uwagi: Na papierze bardzo dobry talent, w praktyce bezużyteczny i tylko marnuje cenne miejsce - 3% dodatkowej szansy na trafienie to niewielka premia (pojedyncze modyfikacje do broni są w stanie dać 3 razy tyle). |
Balanced |
Opis: Broń szybciej odzyskuje celność przy strzale z ramienia. Uwagi: Prawdopodobnie najmocniejszy talent w grze. "Strzał z ramienia" to po prostu strzał po przybliżeniu - a z odzyskiwaniem celności chodzi po prostu o to, iż celownik szybciej się "uspokoi" po takim manewrze. W praktyce oznacza to, iż można oddać strzał praktycznie zaraz po przybliżeniu - w normalnej sytuacji celownik rozwalony by był po całym ekranie. Bezapelacyjnie najbardziej pożądany talent na broni. |
Brutal |
Opis: Obrażenia od trafień w głowę przy użyciu tej broni są zwiększone o x%. Uwagi: Talent nieoceniony na snajperkach - mają one co prawda swój własny bonus do trafień w głowę, jednak każde dodatkowe punkty się przydadzą. W przypadku innych broni nie jest tak użyteczny, gdyż nie ma wiele czasu na uważne mierzenie w głowę. |
Capable |
Opis: Użycie zdolności zwiększa stabilność broni na Y sekund. Uwagi: Talent bardzo dobry dla postaci, które skupiają się na wspieraniu drużyny (a więc posiadają dużą redukcję czasu odnowienia zdolności) jak i dla tanków, którzy korzystają z Lekkich Karabinów Maszynowych do przygniatania wroga ogniem. |
Commanding |
Opis: Każde dokonane zabójstwo podczas działania zdolności kluczowej wydłuża jej działanie o x%. Uwagi: Potężny talent, który potrafi wydłużyć działanie zdolności kluczowej nawet dwukrotnie, pod warunkiem, że została użyta w odpowiednim momencie. Doskonale uzupełnia się z atrybutem "Dostępność umiejętności kluczowej" (skracanie czasu odnowienia umiejętności kluczowej) z elementów ekwipunku. |
Competent |
Opis: Użycie zdolności zwiększa obrażenia broni o x% na Y sekund. Uwagi: Talent który doskonale sprawdza się u postaci, u których nacisk położony jest na zadawanie obrażeń, a zdolności wykorzystywane są jako wsparcie, a nie jako źródło obrażeń. W ten sposób każda aktywacja zdolności zwiększy twoje obrażenia jeszcze bardziej. Przydaje się także dla postaci wspierających i tanków, którzy na ogół mają dość niskie obrażenia od broni. |
Coolheaded |
Opis: Trafienia w głowę skracają czas odnowienia zdolności (z wyjątkiem kluczowych) o x%. Uwagi: Doskonały talent dla postaci zbudowanej jak tank, która korzysta z tarczy balistycznej i pistoletu. Dzięki temu każde trafienie w głowę z pistoletu skróci czas odnowienia twoich zdolności (które już i tak szybko się odnawiają). Talent przydatny w sumie dla każdej postaci, pod warunkiem, że jesteś w stanie wymierzyć przeciwnikowi w głowę. |
Deadly |
Opis: Obrażenia od trafień krytycznych przy pomocy tej broni zwiększone są o x%. Uwagi: Potężny talent, który w znaczącym stopniu zwiększa obrażenia. Broń której używasz powinna go mieć. |
Destructive |
Opis: Uszkodzenia pancerzy przeciwników zwiększone są o x% przy korzystaniu z tej broni. Uwagi: Talent który przydaje się podczas misji na poziomie trudności Ambitny (Challenge), a także w Strefach Mroku (04, 05 i 06), gdzie przeciwnicy posiadają ciężki pancerz i są w stanie pochłonąć absurdalne ilości obrażeń. Każdy 1% tej wartości to wzrost obrażeń o 1%. |
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie