Zadawanie i otrzymywanie obrażeń | Walka | The Banner Saga 2 poradnik The Banner Saga 2
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Zadawanie i otrzymywanie obrażeń
Wszyscy uczestnicy na polu bitwy opisani są dwoma najważniejszymi statystykami wpływającymi na skuteczność ataku oraz obrony. Parametr siły odpowiada za dwie najważniejsze z punktu widzenia walki cechy. Jedną z nich jest sam atak, czyli zdolność do zadawania określonych obrażeń. Drugą z nich to pasek zdrowia. Parametr siły bezpośrednio więc odpowiada za twoje zdrowie i warto w niego inwestować jak najwięcej punktów. Jeżeli podczas walki twój pasek siły/zdrowia spadnie, będziesz zadawał coraz mniej obrażeń. Jest to więc zależność odpowiadająca za ogólną zdolność bohaterów na polu bitwy. Nie jest to jednak zależność występująca stale ponieważ korzystanie z umiejętności aktywnych danych bohaterów całkowicie ją omija (w niektórych przypadkach). Oznacza to, że niezależnie od tego ile siły w tym momencie posiadasz, korzystając z umiejętności aktywnych, często będziesz zadawał podobne obrażenia. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj fakt, że z tego modelu korzystają przede wszystkim przeciwnicy. Staraj się więc eliminować wrogów, którzy posiadają niską ilość siły i nie ignoruj ponieważ niektórzy z nich posiadają zdolności zadające całkiem sporo obrażeń.
Ważną rzeczą podczas walki jest wybór zniszczenia pancerza wroga czy bezpośredni atak na pasek życia przeciwnika. Jeżeli zauważysz, że wróg posiada wysoki współczynnik pancerza oraz niski poziom zdrowia, warto najpierw uszkodzić jego pancerz, a dopiero później skupić się na pasku zdrowia. Jest to o tyle ważną rzeczą, że przeciwnika pozbawionego pancerza można z reguły wykończyć jednym ciosem (naładowanym siłą woli bądź normalnym). Z osłabionego pancerza skorzystają przede wszystkim twoi łucznicy za sprawą zdolności pasywnej - Puncture. Umiejętność ta pozwala na zadawanie ogromnych obrażeń przeciwnikom, którzy mają zniszczony pancerz. Pamiętaj jednak o tym, że zdolność Puncture aktywuje się w momencie, w którym łucznik nie poruszył się ani o jedno pole przez jedną turę.
Całkiem odwrotną sytuację przedstawia postać Eyvinda, maga, który posiada umiejętność Arc Lightning. Zdolność ta zadaje takie same obrażenia niezależnie od tego czy wróg ma dwadzieścia punktów pancerza czy nie posiada go wcale. Warto się więc zastanowić których wrogów chcesz eliminować za pomocą uszkadzania pancerza, a których zostawiać nienaruszonych.
W trakcie walki może się zdarzyć tak, że twój bohater utraci wszystkie punkty siły/zdrowia. Postać taka zostanie wyeliminowana z dalszej walki lecz na szczęście nie tracisz jej bezpowrotnie. Bohater taki zostaje tak naprawdę ranny, o czym przekonać się możesz przeglądając zakładkę poświęconą bohaterom. Z reguły status "Injured" trwa kilka dni, a po tym czasie może powrócić by uczestniczyć w kolejnych bitwach. W takiej sytuacji możesz postąpić na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest przeczekanie wymaganych dni aż jego kuracja dobiegnie końca i dopiero wtedy przystąpić do dalszych działań. Drugim sposobem jest podmienienie go na innego bohatera i kontynuowanie dalszych działań. Pierwszy sposób jest tym gorszym o ile posiadasz w drużynie zastępstwo ponieważ tracisz w ten sposób cenne zasoby, które z resztą będziesz musiał wykupić za punkty sławy.