Droga do Old Ford | Rozdział 13 | The Banner Saga 2 poradnik The Banner Saga 2
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Droga do Old Ford
Najważniejsze momenty podróży
Zaraz po opuszczeniu wioski Einartoft będziesz musiał podjąć decyzję odnośnie karawany.
- "Anyone who can't fight stays behind" - Wybranie pierwszej opcji dialogowej spowoduje otwarcie kolejnego okna. Linia pierwsza, czyli "They'll die either way, but they won't slow us down anymore" spowoduje, że z twojej karawany odejdą wszyscy wieśniacy! Druga opcja czyli "Then you're in charge of them, guard captain" spowoduje, że wieśniacy nie odejdą lecz przydzielisz do ich ochrony jednego ze swoich bohaterów - Gudmundra. Uwaga! Opcja z Gudmundrem pojawi się tylko wtedy, jeżeli go uratowałeś w rozdziale 11.
- "Move out! And leave the fighting to those who know how" - Opcja druga jest definitywnie tą lepszą ponieważ nie tracisz przy tym ani bohatera, ani wiesniaków. Zyskujesz natomiast poprawę morale całej karawany.
Zaraz po wyruszeniu z Einartoft będziesz mieć także do stoczenia kolejnej walki z Dredgami, za którą otrzymasz 25 punktów sławy. Zaraz po walce przyjdzie ci podjąć kolejną decyzję odnośnie wrogów.
- "No, stay with us. We'll be fine" - Odmawiasz Oliemu, a decyzja nie ma żadnego odbicia w dalszych przygodach.
- "Nod and send a dozen fighters with him" - Druga opcja spowoduje, że stracisz 12 wojowników.
- "We are all going to see that" - Opcja trzecia spowoduje, że stracisz 10 wojowników i rozpoczniesz kolejną walkę z Dredgami. Za wygraną walkę otrzymasz 18 punktów sławy.
Podczas wędrówki karawana natknie się na zasypane przejście. Rozpocznie się walka, która jest bardzo specjalna ponieważ nie ma w niej limitu przeciwników do zabicia. Jeżeli więc czujesz się na siłach, możesz bez przeszkód wybijać kolejne fale nadchodzących wrogów. Im więcej ich zabijesz tym większą nagrodę w postaci punktów sławy uzyskasz. Jeżeli natomiast chcesz jak najszybciej uciec z tej pułapki musisz zniszczyć wszystkie blokujące zaspy śniegu widoczne na powyższym obrazku.
Kolejna decyzja będzie się odnosić do wydarzeń przed wkroczeniem do Old Ford. Podejdzie do ciebie Krumr, który przeczuwa zasadzkę przygotowaną przez Dredge.
- "What are you getting at?" - Opcja pierwsza posiada dwie kolejne linie dialogowe. Pierwsza z nich - "There is no situation" powoduje, że Krumr sam odejdzie by sprawdzić przygotowaną zasadzkę. Opcja druga - "Don't make me regret this" spowoduje, że wraz z Krumrem odejdzie także 12 wojowników.
- "I'm not risking fighters on one of your death wishes" - Wybranie opcji drugiej spowoduje, że z karawany odejdzie tylko Krumr.
Uwaga! Jeżeli zdecydowałeś, że Krumr ma udać się w pojedynkę, bohater już do ciebie nie powróci. Warto więc wysłać z nim 12 wojowników ponieważ po wydarzeniach w Old Ford wszyscy wrócą cali i zdrowi.
Dodatkowe zdarzenia
Niedługo po opuszczeniu wioski Einartoft będziesz musiał podjąć kolejną decyzję. Decyzja tym razem będzie dotyczyła hordy Dredgów.
- "Do what you can old man" - Opcja pierwsza spowoduje, że z karawany odejdzie 12 wojowników.
- "Send a dozen fighters to keep Dredge at bay" - Opcja druga spowoduje, że z karawany odejdzie 12 wojowników lecz jej morale poprawią się.
- "Charge at the Dredge!" - Opcja trzecia powoduje, że rozpocznie się walka z przeciwnikami. Przed walką otrzymasz jeszcze 5 punktów sławy, natomiast za wygraną walkę otrzymasz ich 17. Po wyborze tej opcji otrzymasz więc w sumie 22 punkty sławy.
- "Keep the caravan together, fending off attacks where you can" - Opcja czwarta spowoduje, że z karawany odejdzie 5 wojowników oraz 16 wieśniaków. Rozpocznie się także walka z Dredgami, za którą otrzymasz 17 punktów sławy.
- "Fasolt said they might not care to fight. Keep moving." - Za wybranie ostaniej opcji otrzymasz 10 punktów sławy oraz poprawisz morale całej karawany.