Droga do Arberrang | Rozdział 14 | The Banner Saga 2 poradnik The Banner Saga 2
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Droga do Arberrang
Najważniejsze momenty podróży
Jeszcze przed wyruszeniem z Fiskivik w dalszą drogę, będziesz musiał porozmawiać z Ruggą, który przyprowadził ze sobą resztę ludzi. W ten sposób otrzymasz 200 wieśniaków oraz 30 Varlów, którzy podróżowali z Ruggą. Za utrwalenie z nim sojuszu otrzymasz w tym momencie także 115 wojowników, 231 wieśniaków oraz 71 Varlów.
Już po wyruszeniu z Fiskivik twoja postać napotka martwego łosia. Okaże się, że jest to swojego rodzaju zasadzka przygotowana przez Dredge, a więc będziesz musiał stanąć do walki. Walka będzie o tyle trudniejsza od innych przeprowadzonych dotychczas ponieważ będziesz ją musiał stoczyć w pojedynkę. Na szczęście przeciwników będzie tylko dwóch, i to takich którzy są słabi. Po zakończonej walce otrzymasz 8 punktów sławy oraz staniesz przed kolejną decyzją.
- "That's enough! Leave them" - Opcja pierwsza powoduje, że zostawiasz Dredge przy życiu. Otrzymasz za ten wybór 5 zapasów.
- "Let's see if there are any more of these slags to kill" - Opcja spowoduje otwarcie kolejnego okna zawierającego linie dialogowe. Wybranie opcji pierwszej czyli "They're threat to us all. Kill them" spowoduje, że rozpocznie się walka z grupą Dredgów. Za wygraną walkę otrzymasz 17 punktów sławy. Opcja druga czyli "Charge them but let them escape" spowoduje, że otrzymasz 15 zapasów. Opcja trzecia natomiast będzie mieć taki sam skutek jak pierwsza linia dialogowa.
Po dotarciu karawany do mostu będziesz musiał stoczyć walkę z Horsebornami. Walka może być problematyczna ze względu na bardzo małe pole manewrowania postaciami. Miej więc na uwadze, że korzystając z gigantów, będziesz musiał ustawiać ich w kolejce. Niezależnie jednak od podjętej taktyki skup swoje siły na jednym przeciwnikiu, mianowicie na Canary. Po wygranej walce otrzymasz około 14 punktów sławy i będziesz musiał porozmawiać z samym ich przywódcą. Sama Canary dołączy po tej rozmowie do twojej drużyny.
Jeszcze przed wejściem do Arberrang będziesz musiał podjąć ważną dezycję odnośnie karawany.
- "We stay together untill we're all behind Arberrang's walls" - Wybór pierwszej opcji spowoduje, że otrzymasz 20 punktów sławy.
- "Bring them here. Bring the Adakan and the others to us" - Wybór drugiej opcji spowoduje, że otrzymasz 10 punktów sławy, a do twojej karawany dołączy 141 wieśniaków, 22 wojowników oraz 8 Varlów. Morale całej karawany również nieznacznie się poprawi.
- "Say nothing. Letting them choose" - Wybór trzeciej opcji spowoduje, że z karawany odejdzie 112 clansmenów, 13 wojowników oraz stracisz 23 zapasy.
- "If you leave us, you're banished" - Ostatnia opcja spowoduje, że z karawany odejdzie 63 wieśniaków oraz 22 wojowników. Morale karawany również się pogorszy.
Dodatkowe zdarzenia
Po opuszczeniu Fiskivik możesz być świadkiem kolejnego zdarzenia. Do ciebie należy wybór metody postępowania w tej sytuacji.
- "Break out the mead and celebrate" - Zatrzymujesz całą karawanę na jeden dzień by świętować. Poprawi to także morale drużyny.
- "Make a toast for a Varl" - Wznosisz toast na część jednego z Varlów. W ten sposób poprawisz morale całej karawany oraz otrzymasz 10 punktów sławy.
- "Congratulations Skari, but we should get moving" - Ostatnia opcja spowoduje pogorszenie morale.
W drodze do Arberrang będziesz mógł spotkać kolejną mniej istotną sytuację odnoszącą się do spraw karawany.
- "Let the caravan drink their fill" - Wybór pierwszej opcji spowoduje, że morale nieznacznie się pogorszą.
- "Step forward and drink first" - Druga opcja spowoduje, że otrzymasz 15 punktów sławy, a morale karawany poprawią się.
- "Fill a few barrels. We boil it first" - Trzecia opcja spowoduje, że cała karawana zatrzyma się na większą część dnia by ugotować wodę. Brak konsekwencji wyboru nie licząc przymusowego postoju.
- "Get away from it. We'll have water in Arberrang" - Wybranie ostatniej opcji spowoduje, że z karawany odejdzie 51 clansmenów oraz 15 wojowników. Morale całej karawany także pogorszy się.