Chun-Li | Postacie w Street Fighter IV poradnik Street Fighter IV
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Chun-Li
Chun-Li nie zmieniła się prawie wcale od czasu SF3 Third Strike. Ma solidne ataki zarówno z ziemi jak i z powietrza. Kombinując i wyprowadzajac różne ciosy, można łatwo zdezorientować przeciwnika. Jest też dość szybka. Niestety nie posiada żadnego ataku na nadlatujących przeciwników, jej Super i Ultra Combo jest stosunkowo słabe. Poza tym prawie wszystkie jej ataki są podatne na countery. |
Ciosy zwykłe
- d+ MK - Kick of Death
Tego ciosu używamy jako wprowadzenie do Fireballa, Super Combo , lub Hyakuretsu Kyaku.
- d+MK (w powietrzu) - Head Stomp
Klasyka. Nie tak użyteczna jak dawniej, ale w chwili kryzysu może się przydać.
- dp+LK - Backflip Kick
Salto do tyłu, dobry combo starter .
Ciosy specjalne
- K, K, K - Hyakuretsukyaku (armor breaking)
Dobry, szybki atak, sprawdzający się na początku i na końcu combosa. Jest też cudownym sposobem na przerywanie Focus Attack przeciwnika. Niestety ma też spore opóźnienie, więc używamy go rozważnie.
- [t], p+P - Kikoken
Dobry projectile, wystarczająco szybki i nie posiadający opóźnienia. Od wcisniętego puncha zależy zasięg oraz siła. LP jest najsłabszy, ale ma największy zasięg. HP jest najszybszy i najmocniejszy, ale lecąc, pokonuje krótszą drogę .
- hcb+K - Hazanshu
Jest to szybki flip, który musi być blokowany na stojąco. Praktycznie nie posiada opóźnienia i przechodzi przez fireballe. Może jednak zostać zatrzymany pojedynczym atakiem.
- [d], g+K - Spinning Bird Kick
Klasyka. Skuteczny na mniej doświadczonych graczy. Podatny na countery wszelkiego rodzaju.
- t+MK, MK, d, g+K - Command Combo Kicks
Pierwszy cios wchodzi na high, drugi wybija przeciwnika w powietrze, następne ciosy kończą combo. Możemy je jeszcze kontynuować za pomocą Ex Spinning Bird Kick (jeśli mamy taką możliwość). W rogu możemy także wklepać Super lub Ultra Combo .
- LP+LK (w powietrzu) - Air Throw
Jedyna broń Chun-Li przeciwko "latającym" przeciwnikom. Zasięg rzutu jest bardzo dobry, a co ważniejsze jest on prawie gwarantowany.
Ataki Ex
- 2xK, 2xK, 2xK - Ex Hyakurestukyaku (armor breaking)
Świetny juggle starter , zadający więcej obrażeń niż wersja podstawowa.
- [t], p+2xP - Ex Kikoken
Ten fireball uderza dwa razy i jest znacznie szybszy niż podstawowy. Trafia z dużego dystansu i jest bardzo dobry w trakcie combosa.
- hcb + 2xK - Ex Hazanshu
Zabiera nieco więcej energii i jest trochę szybszy.
- [d],g+2xK - Ex Spinning Bird Kick
Ten cios nie wchłania już energii ciosu przeciwnika, jak to było w SF3. Mimo tego jest to jeden z najlepszych ciosów Chun-Li. Ma dobry priorytet i jest bardzo szybki. Dobry jako counter , jeszcze lepiej sprawdza się na końcu combosa.
Super Combo
- [t], p, t, p+K - Senretsukyaku
Bardzo średnie Super Combo . Działa tylko na przeciwnika stojącego na ziemi ( jeśli trafi przeciwnika w trakcie jego skoku, praktycznie nie zada żadnych obrażeń), poza tym ma bardzo słaby zasięg i jest prosty do zablokowania. Zdecydowanie lepiej jest używać wszystkich ciosów EX , które zadają podobne obrażenia.
Ultra Combo
- [t], p, t, p+3xK - Housenka
To Ultra Combo przechodzi przez fireballa, trafia nawet z drugiego końca ekranu. Pomimo tego, podobnie jak w przypadku Super Combo , gdy przeciwnik je zablokuje, jesteśmy praktycznie bezbronni. Nie działa też na przeciwników, znajdujących się w powietrzu.
Combo
- HK (z powietrza), HP (kucając), cancel EX Kikouken, Cancel Focus Attack 2, dash cancel, Command Combo Kicks.
- LK (kucając), LP (kucając), MK (kucając), cancel Ex Kikouken.